parkeersensoren willen niet meer opstarten …

Tees

Donateur
Dat helpt! De S2 heeft namelijk maar 1 uitvoering, namelijk die met de speaker in de hemel. Meestal hebben ze aparte plaatjes voor de combi en de sedan, maar blijkbaar is de locatie hetzelfde voor beiden. Dan zetten ze maar 1 plaatje in ETKA.
 

Jo!

Lid
niet goed opgelet! niet handig dus!
is het handig om nu de vraag opnieuw in het goede gedeelte te plaatsten, of tref ik daar dezelfde mensen aan?
 

Jo!

Lid
Dat helpt! De S2 heeft namelijk maar 1 uitvoering, namelijk die met de speaker in de hemel. Meestal hebben ze aparte plaatjes voor de combi en de sedan, maar blijkbaar is de locatie hetzelfde voor beiden. Dan zetten ze maar 1 plaatje in ETKA.
zijn die tekeningen te vinden? ik weet niet wat ETKA is namelijk.
(ik besef dat ik heel onwetend klink: de grap is dat ik dat ook ben …)
 

RoelF

Forumguru
niet goed opgelet! niet handig dus!
is het handig om nu de vraag opnieuw in het goede gedeelte te plaatsten, of tref ik daar dezelfde mensen aan?
Nee, geen actie nodig. Een mod (een lid met meer rechten) zal jouw vraag kunnen verplaatsen. Komt vanzelf goed.
En daar tref je vrijwel dezelfde lezers idd.
 

Jo!

Lid
super.
zit net te google en ontdek dat ETKA een catalogus is voor onderdelen.
ga ik natuurlijk ondertussen even in grasduinen.
 

Tees

Donateur
Die tekening die ik gepost had was voor een O2, maar voor de S2 is ie vrijwel hetzelfde. Ik kan nog een onderdeelnummer voor je opzoeken als je wilt.
 

Jo!

Lid
Die tekening die ik gepost had was voor een O2, maar voor de S2 is ie vrijwel hetzelfde. Ik kan nog een onderdeelnummer voor je opzoeken als je wilt.
kom ik net achter. is niet heel erg verhelderend helaas.

is de hemel in de auto makkelijk los te halen Een weer vast te zetten) of is dit een nachtmerrie?
 

Jo!

Lid
ik vermoed denk ik te weten wat er gebeurd is: op aanraden van een demo van de politie (veiligheid bij ongeval*) heb ik de veiligheidshamer in de hemel geprikt, vlak nabij en achter de handgreep boven de bestuurder, niet wetende dat dat niet handig was. het leek mij een 'veilige plek, boven en uit de buurt van de airbag, en de gedachte dat het vlak bij het handvat zit en dat daar niets bijzonders zou zitten. …
Waarschijnlijk is het daarmee fout gegaan, de kans dat er iets geraakt zou worden is waarschijnlijk net zo groot als de loterij, maar Murphy zit overal . Hoe kom ik er achter dat dit het geval is?

Als dit klopt is dit natuurlijk ontzettend domme pech!!

(dit is een ander topic, maar bedoeld ter verheldering - veiligheid bij ongeval*: dit was een heel nuttige demo: de meeste mensen installeren een veiligheidshamer onderin de auto. Die plek is namelijk de slechtste plaats om het te installeren omdat bij een ongeval je er dan niet bij kan, juist als je'm nodig hebt. De beste plaats is het plafond 'hemel'. Bij mijn auto zit er een schuif/panoramadak in, dus dat gaat niet …)
 

Jo!

Lid
kom ik net achter. is niet heel erg verhelderend helaas.

is de hemel in de auto makkelijk los te halen Een weer vast te zetten) of is dit een nachtmerrie?
mijn model is een combi 2012, maar de combi staat er niet echt tussen in de ETKA database.
de tekening voor 2012 is hetzelfde
 

Jo!

Lid
zie ik ook. die voor zit denk ik in/achter het dashboard. het gaat natuurlijk om die voor achter.
 

Tees

Donateur
Als ie trouwens inderdaad achter de hemel zit...succes! De hemel loshalen is geen leuk werk, met het risico dat de boel knakt en je een nieuwe hemel moet kopen.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Maar als je de bedrading voor dat speakertje kunt vinden, kun je 'm toch ook omleggen of inkorten/verlengen naar een plaats waar je de vervangende speaker wel eenvoudig kunt plaatsen/verstoppen. Dan hoef je geen onnodig(?) risico te nemen met je hemelbekleding.
 

Jo!

Lid
dank je voor het meedenken.
… dat zou een goed idee kunnen zijn, maar punt is dat het niet duidelijk is hoe die bedrading loopt, ik kan het niet opmaken uit de tekening.
ik heb het idee dat de hele bedrading via het plafond loopt, achter de hemel en dan via de achterste stijl naar beneden gaat. dat weet ik natuurlijk niet.
het gevaar van de hemel loshalen heb ik ook begrepen. ik wil weten wat er voor nodig is om dat goed enzonder risico los te halen. ik denk als ik de linker hoek, v.a. achterportier tot en met zonneklep voorzichtig kan laten zakken ik mogelijk genoeg werkruimte zou moeten hebben. maar daarvoor moet ik eerst weten hoe het vast zit.
 
Bovenaan Onderaan