Parkeersensoren probleem

Beste Forumleden,

Sinds afgelopen woensdag zijn ik en mijn vrouw de trotse eigenaren geworden van een Octavia uit 2006.

Nu hebben wij een probleempje en ik heb het zoekgedeelte al gebruikt, onze achter sensoren werken niet correct. De ene keer doen ze het wel en de andere keer helemaal niet. Alle vier sensoren zijn niet defect, dit heb ik gecontroleerd als ze het wel deden.

Heeft iemand ervaring met dit probleem?
 

Zwapp

Forumguru
Beste gerritjan,

Het word op prijs gesteld je eerst even voor te stellen in de meet en Greet dan weten we wat over jou en je auto.

Terug naar het probleem, ik zou beginnen met het uitlezen van de auto, hierin kun je vaak al zien waar het probleem zit.
Zit er een trekhaak onder?
 
Ik ga mij straks zeker even voorstellen!

De bevestigingstoon doet het ene keer wel en de andere keer niet, geen bevestigingstoon is dus ook geen werkende sensoren.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

hemi24

Forumguru
Dan ben ik benieuwd of je achterlichten het wel doen als je parkeersensoren dienst weigeren...

Ik neem gemakshalve aan dat aansturing vanuit een schakelaar op de versnellingsbak komt.

Maar zoals @Zwapp ook al heeft aangegeven, misschien beter om eerst uit te lezen en kijken of er storingen naar voren komen...
 

Kampie

Lid
Ik hoop niet dat het een probleem is, dat ik even aanhaak, maar sinds kort gaat mijn radio niet meer op mute, als ik op parkeersensoren achteruit rij. De muziek gaat wel zachter, maar niet uit, zoals daarvoor altijd gebeurde. Ik heb een o2 uit 2011, radio is een Columbus.
 

rgb

Lid
Ik had hetzelfde probleem bij mijn Octavia uit 2014 die we net 2 weken hebben. Bij zonnig weer gebeurde er niks wanneer je de auto in zijn achteruit zette. Vanmorgen bij de garage geweest maar toen was er niks aan de hand. Het was immers niet warm. Later op de dag deed het probleem zich weer voor door de zon. Gelijk naar de garage. Bij het uitlezen constateerden ze dat er een storing in een speaker zat. Dit legt het hele parkeersysteem plat. De speaker is vervangen door een speaker uit een andere Octavia en het probleem is opgelost.
 

Duijzer

Donateur
Ik heb dit ook gehad. Het speakertje van de parkeersensoren bleek stuk te zijn, dat zit in de linker B-Stijl. Even uitlezen en je weet of die het is.
 
Beste gerritjan,

Het word op prijs gesteld je eerst even voor te stellen in de meet en Greet dan weten we wat over jou en je auto.

Terug naar het probleem, ik zou beginnen met het uitlezen van de auto, hierin kun je vaak al zien waar het probleem zit.
Zit er een trekhaak onder?
Heb mij inmiddels voorgesteld!

Ik heb dit ook gehad. Het speakertje van de parkeersensoren bleek stuk te zijn, dat zit in de linker B-Stijl. Even uitlezen en je weet of die het is.
Zou dat kunnen? Als ie het doet, piept ook gewoon!
 

Zwapp

Forumguru
Lijkt mij een defecte PDC module, waar het kastje zit kan ik je niet vertellen maar Google wel denk ik.
 

Maggy

Forumguru
881D35F8-2BE4-45E7-8006-034B52D5FA77.jpeg
Dit is de module met sensoren, ff opgezocht in de schuur, komt uit de oude bumper nadat iemand het nodig vond die van vorm te veranderen.
 

Antera

Donateur
Goede kans dat het geen OEM parkeersensoren zijn en dat die daarom niet benaderbaar is met uitlezen.
 
Bovenaan Onderaan