Parkeersensoren probleem

Zwapp

Forumguru
Die zien er origineel uit, weet niet welke radio je in je auto hebt maar zie je hier bij het activeren van de sensoren afstandstreepjes op verschijnen?
 
Die zien er origineel uit, weet niet welke radio je in je auto hebt maar zie je hier bij het activeren van de sensoren afstandstreepjes op verschijnen?
De originele radio zit er niet meer in! Toen wij hem vorige week kochten zat er een VDO in, nu inmiddels een JVC. Daar verschijnen iniedergeval geen streepjes op.
 

Zwapp

Forumguru
Oke dat klopt wel ja. Nogmaals het lijkt op origineel dus ff op zoek naar de module...
 

Vmax

Lid
vandaag toevallig met de sensoren bezig geweest, had ik eerst ook dan wel dan niet vooral met vochtig weer, en een helemaal niks meer bij achteruit lange piep, ik onder de auto gekeken, bij de trekhaak zie ik dat de kabel een opening had en wat groene oxidatie, dus verder open gemaakt wat bleek draadje gebroken heb er een stukje tussen gesoldeerd en het werkt weer als van ouds.
 

Marcooctavia

Forumguru
Ga ik zeker doen, achter de units van de achterverlichting zitten ze niet. Dus even googlen hoe ik interieur los kan halen.
Dit zijn geen originele.
Origineel zit van achteraf door de bumper heen en zitten aan de achterkant vast.
Volgens mij zitten deze door de bumper heen via de voorkant.

Marco.
 
vandaag toevallig met de sensoren bezig geweest, had ik eerst ook dan wel dan niet vooral met vochtig weer, en een helemaal niks meer bij achteruit lange piep, ik onder de auto gekeken, bij de trekhaak zie ik dat de kabel een opening had en wat groene oxidatie, dus verder open gemaakt wat bleek draadje gebroken heb er een stukje tussen gesoldeerd en het werkt weer als van ouds.
Helaas geen klepje onder de bumper
 

Maggy

Forumguru
Bodemplaat links achter bij de uitlaat verwijderen, dan zie je de kabel door de bodem gaan.
Interieur (alleen de zijbekleding bestuurderszijde-)verwijderen is niet heel moeilijk; zijn een paar drukdoppen als ik het me goed herinner.
 
Het is mij inmiddels gelukt, ik heb de module in mijn handen, zit dus op de wielkast aan de bestuurderszijde en is zijn dus wel origineel van de fabriek! Nu kijken naar een andere module!

Oh ja, de bekleding was los te halen door de haak los te schroeven en een bevestigingspunt en dan voorzichtig aan trekken.
 

Bijlagen

  • CACE0652-D83D-4EC2-9B93-5BE4FA9FDCD3.jpeg
    CACE0652-D83D-4EC2-9B93-5BE4FA9FDCD3.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 65
  • D1B69168-6644-4414-A001-3BD44F05BCB1.jpeg
    D1B69168-6644-4414-A001-3BD44F05BCB1.jpeg
    968 KB · Weergaven: 62

Zwapp

Forumguru
Snap ik, maar als je de module niet eens kan benaderen met uitlezen is het grote kans op dat hij kapot is, anders kon je nog uitlezen welke sensor dwars aan het doen is... Blijft een gok denk ik ...
 
QUOTE verwijderd!

Ik ben bij een universele garage geweest, deze heeft de auto uitgelezen doormiddel van een blauwe kastje met stekker er aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan