PAARSE Octavia I

ventovice

Senior Member
Hallo forummers!

Ik zal me even snel voorstellen:
Ik rijd al jaren VW; ik heb Golfjes II GTI, Corrrado's G60 en 16V, een Vento GT en een Passat 35i gehad.
Nu heb ik sinds kort een Skoda Octavia 2.0 SLX 'elegance' uit 1999 het bijzondere (vind ik) is, dat het een PAARSE is ;)

Weet iemand van jullie hoeveel er in deze kleur op kenteken zijn gezet/ nog staan ?

Foto550-UXG7L6I8.jpg
 

turboturbo

Forumguru
Ik zag er een tijdje geleden ook één en verbaasde me over de kleur!

Ik vind het de Octavia zeker niet slecht staan, het is m.i. geen kauwgomballen kleur.
 

ertromp

Forumguru
Welkom hier! Mooie Octavia met inderdaad een zeer bijzondere en zeldzame kleur. Ik ben er nog nooit een tegen gekomen.
 

michelover

Forumguru
Weet je zeker dat dit een officiële Skoda kleur is. Ik heb zelf tweemaal een Golf III VR6 welke ook paars waren. Een daarvan heb ik toen in het paars van Audi besteld. Zou kunnen dat de Octavia dus ook met een VW Golf kleurtje rijd. En dan denk ik niet dat je er veel tegen gaat komen. Staat de Octavia trouwens wel goed, maar het is en blijft ook een hele mooie kleur. Als ik me niet vergis is dit de kleur Dusty-Mauve.
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Ventovice. De kleur lijkt wel heel sterk op de paarse Cordoba (1996) die ik hiervoor reed. Ik heb de auto 11 jaar gehad, en één keer een andere Cordoba in dezelfde kleur gezien die overigens ook voor de helft hetzelfde kenteken had, en ook in dezelfde uitvoering.

Mijn Cordoba leek donkerrood bij donker weer, en als het zonnetje er op scheen was ie echt paars metallic. Wel verschillende Golfjes e.d. gezien die achteraf in dezelfde kleur waren gespoten. Hieronder een paar voorbeelden, de foto van de achterkant met vrij donker weer (al kon ie nog meer richting bordeauxrood gaan) en de andere bij redelijke zon, al is dat ook niet het uiterste.
reflectorplaat-resized.jpg 17042010430.jpg
 

Blacky

Forumguru