Goedemiddag Allen,
Ik beschik over een Skoda Fabia Greenline 1.2 Diesel uit 2011 met ongeveer 295dkm.
Sinds vorig jaar heb ik af en toe last van een P0203 code. Het is begonnen rond de herfst periode en meestal als het nattig is buiten schiet de fout erin. Het is meestal een kwestie van de motor opnieuw starten of de foutcode wissen en hij rijdt weer als een zonnetje. Soms binnen een paar minuten komt die terug, maar meestal kan ik weken/maanden doorrijden.
Hoe dan ook, nu zit de fout er hard in en krijg ik hem niet aan de praat. Wat zou het kunnen zijn en is eventueel de goedkoopste manier om dit te verhelpen. Ik heb wat rond gelezen en het kan een:
- ECU fout zijn -> meest onwaarschijnlijk
- Beschadigde bedrading -> waarschijnlijk
- Kapotte verstuiver -> waarschijnlijk
Kan ik stuivers omwisselen om er zeker van te zijn dat de stuiver niet meer functioneert, of kan ik dit meten?
Bedankt voor het lezen en een fijne avond!
Ik beschik over een Skoda Fabia Greenline 1.2 Diesel uit 2011 met ongeveer 295dkm.
Sinds vorig jaar heb ik af en toe last van een P0203 code. Het is begonnen rond de herfst periode en meestal als het nattig is buiten schiet de fout erin. Het is meestal een kwestie van de motor opnieuw starten of de foutcode wissen en hij rijdt weer als een zonnetje. Soms binnen een paar minuten komt die terug, maar meestal kan ik weken/maanden doorrijden.
Hoe dan ook, nu zit de fout er hard in en krijg ik hem niet aan de praat. Wat zou het kunnen zijn en is eventueel de goedkoopste manier om dit te verhelpen. Ik heb wat rond gelezen en het kan een:
- ECU fout zijn -> meest onwaarschijnlijk
- Beschadigde bedrading -> waarschijnlijk
- Kapotte verstuiver -> waarschijnlijk
Kan ik stuivers omwisselen om er zeker van te zijn dat de stuiver niet meer functioneert, of kan ik dit meten?
Bedankt voor het lezen en een fijne avond!