Overstappen van Octavia naar Yeti

Falcon

Donateur
@Captainhook: De 1.2TSI Yeti staat in de lijst met nog geen waardes en prijsopgaaf. Dit komt omdat JD nog bezig is. Maar aan de lijst kun je wel aflezen dat de kosten rond de 600 a 700 euro komt te liggen. Daarom die link.

@Jan Hein: Die 2 meter vleugels zou goed moeten komen :). Dus tot dusver lijkt de Yeti een goede kanshebber, kort samengevat:

1. Of je het "slee-effect" houdt
2. Je het rij-karakter van de auto als prettig ervaart
3. De 1.2TSI voldoende in eerste instantie is of eventueel een chip erin
4. Gaat de DSG bevallen tegenover Triptronic.

Allemaal af te tikken door een proefrit en daarna met genoeg spaargeld :D

Jan_Hein

Actief lid
Dat klopt wel zo'n beetje @Falcon.
De optie van de eventuele 1.4 DSG blijft ook nog open, zeker als ik de bergen in ga.
Op Skoda.nl gezocht wat erin zou moeten komen.... uitgaande van een ambition uitvoering.

Zaterdag maar eens IN zo'n ding gaan zitten ipv er met een grote boog omheen lopen zoals ik tot nu toe steeds gedaan heb.

Groeten, Jan-Hein

EdK

Forumguru
Ach en passen die vleugels er zo standaard niet in dan verwijder je een achterbank stol van de drie !
Dat is het pluspunt van die stoelen achter, of je klapt ze één neer of je haalt er één of meerdere uit !
Ook handig met kamperen, je gebruikt gewoon de 2 achterstoelen.
Je hebt nog nooit zo luxe gezeten tijdens het kamperen

Pas wel op !!! Eenmaal erin gezeten en gereden lijd tot aanschaffen !!
gewaarschuwd mens telt voor ..........

Falcon

Donateur
Uhm ja.. ik bedoelde meer de power is natuurlijk helemaal lekker. Je moet mij wel hebben de laatste tijd Edk.

EdK

Forumguru
OFF TOPIC:

Ja als je je zin niet afmaakt en dan een schot voor open doel geeft ..........
Wie ben ik dan om die bal niet in de hoek te leggen !

Jan_Hein

Actief lid
Vandaag voor de wintercheck geweest met de Octavia.
Een mooie gelegenheid om eens wat beter en serieuzer naar de YETI te kijken. In het echt is ie nog mooier dan op een plaatje. De kleur van het exemplaar in de showroom was zwart metallic. Echt een mooie auto.
Hij zit vooral ook prima. Heel wat anders dan de O2. Hier schuif je zo naar binnen. De achterpassagiers zitten ook ruim.
Achter het stuur vertrouwd Skoda zonder teveel toeters en bellen en kwalitatief goed. Dit wordt mijn 4e Skoda.
De bagageruimte is inderdaad wel opvallend veel minder diep. Trouwens wel makkelijk omdat er soms zowat in moest kruipen als iets helemaal naar voren geschoven was.

Dit wordt 'm dus, daar hoef ik niet over te twijfelen.
Nou maar eens kijken wat er allemaal op, in en aan moet. Een kwestie van keuzes maken.
Een afspraak voor een paar proefritten gaan we daarna maken.

Hetzer

Forumguru
Fijn om te horen dat je toch overtuigd bent geraakt voor de Yeti met z'n hoge instap.
Maar waar ga je een proefrit mee maken met de 1.8, de 1.4 of ook met de 1.2, ik bedoel zijn alle opties voor jou nog open???

EdK

Forumguru
Haha, in bericht 23 zei ik het volgende:

Pas wel op !!! Eenmaal erin gezeten en gereden leidt tot aanschaffen !!

En wat lees ik in bericht 30 zonder verbazing............
Ach alvast welkom tot het Yeti gilde , kan er niets beters van maken ....

Jan_Hein

Actief lid
Maar waar ga je een proefrit mee maken met de 1.8, de 1.4 of ook met de 1.2, ik bedoel zijn alle opties voor jou nog open???

Ik ga zeker voor een YETI met automaat. Dus dat wordt in ieder geval een 1.2 TSI. De 1.4 is nu alleen nog handgeschakeld, maar komt misschien ook met DSG ????? Van de 1.8 heb ik nog niks gehoord wat dat betreft en voor een diesel rij ik veel te weinig.
Iedereen is enthousiast over een 1.2 dus....... Bovendien ben ik maar een particulier.

Haha, in bericht 23 zei ik het volgende:

Pas wel op !!! Eenmaal erin gezeten en gereden lijd tot aanschaffen !!

En wat lees ik in bericht 30 zonder verbazing............
Ach alvast welkom tot het Yeti gilde , kan er niets beters van maken ....

Je hebt helemaal gelijk EdK als ik "lijd" mag veranderen in "leidt".
Zelfs mijn echtgenote vindt 'm mooi en dat wil wat zeggen.......

Wasmachineman

Forumguru
Succes Jan_Hein! Dit is een leuk stadium en laat je maar mooi voorlichten en proefrijden is ook erg leuk.
We zien wel met welke Yeti je mee thuis komt....

corsaar

Senior Member
Jan Hein die DSG is het einde hoor wat een gemak,ondanks het feit dat er nog
een paar gek zijn van handschakeling, omdat ze het idee hebben dat ze dan jongerof sportiever zijn.

Falcon

Donateur
Ik vond deze foto wel handig voor een kleur te bepalen :)

foto0278.jpg

http://www.hetautonieuws.nu/blog/2009/06/gereden-skoda-yeti/

Bovenaan Onderaan