Stripedkrijn
Forumguru
Onverwacht en plotseling is mijn geliefde 1.4 MPI Fabia Combi heen gegaan. Nét onderweg naar Duitsland kwam een alarm van koelvloeistof door. De avond vóór had ik uiteraard de olie en kv gecontroleerd. Alles ok. Ineens dus het lampje en een natte kv bende onder de motorkap. Gelukkig had ik een volle fles rood bij mij. Zat er al een jaar of twee in voor het geval dat. Dat bijgevuld en weer terug naar huis gegaan. Bagage over gepakt in de C1 en de Faab laten staan.
Ik vermoedde een lek expansievat. Dat dus besteld en gemonteerd. Bij testen na bijvullen werden de slangen knalhard. Omdat dit gebeurde zonder enige waarschuwing en het lek ineens zó ernstig was, de kv golfde gewoon uit het expansievat, heb ik uiteindelijk besloten om afscheid van de Faab te nemen.
Mijn vermoeden is nl dat óf de kop gebarsten is óf een van de cilinderbussen een barst heeft waardoor uitlaatgas in de kv komt. Géén kv in de olie of andersom!
Zoals genoemd: Faabje nu richting de Eeuwige Jachtvelden. Helaas.
Ik wilde iedereen bedanken voor het mogen meedoen aan het leukste en meest betrokken forum wat ik ken!!
Ik ga vast en zeker nog eens kijken hoe het met jullie gaat. Intussen ga ik mij nu inlezen in een ander forum. Dat van Mitsubishi Space Star...
Ik vermoedde een lek expansievat. Dat dus besteld en gemonteerd. Bij testen na bijvullen werden de slangen knalhard. Omdat dit gebeurde zonder enige waarschuwing en het lek ineens zó ernstig was, de kv golfde gewoon uit het expansievat, heb ik uiteindelijk besloten om afscheid van de Faab te nemen.
Mijn vermoeden is nl dat óf de kop gebarsten is óf een van de cilinderbussen een barst heeft waardoor uitlaatgas in de kv komt. Géén kv in de olie of andersom!
Zoals genoemd: Faabje nu richting de Eeuwige Jachtvelden. Helaas.
Ik wilde iedereen bedanken voor het mogen meedoen aan het leukste en meest betrokken forum wat ik ken!!
Ik ga vast en zeker nog eens kijken hoe het met jullie gaat. Intussen ga ik mij nu inlezen in een ander forum. Dat van Mitsubishi Space Star...