Opvolger Skoda Roomster (die bestaat niet)

Captain Hook

Forumguru
@MarcoO2 Idd. Een trieste constatering.
M.a.w. dat betekent dat de prijs/prestatieverhouding van dat product (in casu de auto) alleen nog maar beroerder is geworden.
Zeker gezien de zeer beperkte praktische gebruiksduur. :thumbsdown::wavecry:

Het is, dat het bij tijd en wijle een handig en praktisch vervoermiddel is. Maar je betaalt wel heel veel voor dat sporadische gemak.
BTW: wel knap hoe die hele industrie ons jarenlang zodanig heeft te weten conditioneren dat we niet meer zonder zouden kunnen! :koffie:
 

AGTon

Forumguru
In theorie kan ik zonder. Maar ik wil het niet en betaal dan ook graag voor het gemak.

Maar het is juist. Auto’s zijn enorm duur geworden.
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar je betaalt wel heel veel voor dat sporadische gemak.
Hoe sporadisch dat gemak is, hangt in belangrijke mate af van je woonsituatie.
In een stadse omgeving met openbaar vervoer binnen handbereik kun je een stuk makkelijker zonder auto dan als je in een dorp woont waar de dichtstbijzijnde bushalte toch minimaal 2 km onbeschut wandel"genot" betekent, om van diversee supermarkten maar te zwijgen: 3, 7 en 9 km (in 3 verschillende richtingen). Daarnaast ook nog zo'n 20 km naar een treinstation een treinstation.
Dan ben je echt wel vaker dan "sporadisch" op de auto aangewezen :jaja:, ondanks dat veel van de boodschappen per fiets worden gedaan zolang het weer niet al te slecht is...
 

Captain Hook

Forumguru
Maar het is juist. Auto’s zijn enorm duur geworden.
En ik begrijp ook wel waarom ze zo duur zijn tegenwoordig, vooral als je dit ziet:

https://www.skodaforum.nl/forum/i/eerste-kennismaking-enyaq-iv.41634/page-8#post-905969

Maar, wees nou eerlijk; is dit nou echt allemaal nodig? Ik vind nu al dat onze Roomster al ruim voldoende van luxe is voorzien. En de O2 2.0 TDI die we daarvoor hadden; ook niks mis mee.
Tuurlijk is dat allemaal prachtig; al die praal en gadgets. Maar toch... mijn verstand protesteert. :pieker:
 

jongetje

Forumguru
Ik weet niet wat je budget is, maar een voorraad octavia 3 is nu best voordelig en je kunt direct rijden.
 

AGTon

Forumguru
En ik begrijp ook wel waarom ze zo duur zijn tegenwoordig, vooral als je dit ziet:

https://www.skodaforum.nl/forum/i/eerste-kennismaking-enyaq-iv.41634/page-8#post-905969

Maar, wees nou eerlijk; is dit nou echt allemaal nodig? Ik vind nu al dat onze Roomster al ruim voldoende van luxe is voorzien. En de O2 2.0 TDI die we daarvoor hadden; ook niks mis mee.
Tuurlijk is dat allemaal prachtig; al die praal en gadgets. Maar toch... mijn verstand protesteert. :pieker:


Wij gaan nu een beetje OT, maar los van alle pracht en praal, ook de "goedkope" auto's zijn niet meer zo goedkoop. Volgens mij kon je tot een paar jaar terug nog een kleine nieuwe auto kopen voor € 8.999,--. Ik heb het niet opgezocht maar ik denk dat de goedkoopste nu boven de 10 a 11K ligt.
 

guidoscm

Senior Member
Het leasebedrag is niet het probleem.
Ik kan een C klasse auto rijden.
Maar we hebben al een Passat (highline) , over luxe gesproken, voor de deur staan.

De Roomster was de 2e auto en dat zal waarschijnlijk ook blijven.
daarom is een O3 minder aantrekkelijk ivm het bijtellings bedrag.

de Enyaq is er nu ook in een 60 versie met trekhaak, misschien dat nog meewegen in mij keuzes.
mits hij dit jaar te rijden is voor 8%
 

EdK

Forumguru
Tsja de RR is niet meer helaas , want over uiterlijk ben je voor of tegenstander.
maar degene die hem rijd of heeft gereden die weten maar al te goed hoe functioneel deze wagen is.
Maar goed een opvolger kan natuurlijk een 2e hands zijn met weinig kilometers !
En dan is de volgende link bv een mooie optie om met een RR te rijden te verlengen..

https://www.autotrack.nl/a/skoda-roomster-benzine-2013-50315882
 

Okki

Donateur
Catalogus prijs van bijna € 27.000 voor deze geïmporteerde RR?

Ook een best pittige prijs voor 7 jaar oud.
 

EdZ

Donateur
Mijn RR uit 2010 had ook al een aardige catalogus (nieuw)prijs van volgens mij iets van 25k dus ik kijk er niet van op. Wel een raar stuur vind ik. Aan 1 kant knopjes?
 

AGTon

Forumguru
Stuur valt wel mee toch? Had mijn F2 ook, aan een kant knopjes.
 

Bijlagen

  • 7731ABC2-100E-419D-B19A-76E48ED2DD44.jpeg
    7731ABC2-100E-419D-B19A-76E48ED2DD44.jpeg
    818 KB · Weergaven: 36
  • Leuk
Waarderingen: EdZ

guidoscm

Senior Member
De zoektocht heeft een jaartje stil gestaan.
Heb nu sinds november een Peugeot 308 sw in gebruik.

Deze week van leaseplan een bericht gehad dat ik nieuws mag uitzoeken.

De kamiq staat nog steeds hoog op het lijstje.
De Octavia is ook iets naar boven geschoven.

De enyac is dit jaar niet meer leverbaar, met 16% niet echt meer interessant.

Nu nog op zoek naar een dealer die levert aan leaseplan.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 

guidoscm

Senior Member
De Titan blue stond nog wel op de leaseplan website.
De grijze versie accentueren we wel met zwarte accenten zoals de scala van Jesse.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan