Opvolger fabia 1 combi gezocht..

Okki

Donateur
Tsja, geen SUV, geen Minivan, een hoop bagage ruimte....dan blijft toch een station over.
Of iets met een aanhanger en/of dakkoffer.........


of...................

skoda-pick-up-64627-2425853.jpg
 

darkprojectx

Forumguru
hahaha uhhh ja dat wordt hem niet :deuk:

Ondertussen is het zoeken verder gegaan, zo heb ik al een andere BMW X1 uit 2011 gezien, echter was dit een 1.8 (150pk) en schijn je jongere (waarvan geen 1.8 gemaakt wordt) een 2.0 (184pk) aan te moeten schaffen om een functionele USB poort in je auto te hebben om muziek te kunnen luisteren...
Echter is de 2.0 iets zwaarder waardoor deze netjes in een hogere wegenbelastingschaal uit komt. 1.8 is 188,- per kwartaal, de 2.0 is 210,- per kwartaal. De 2.0 is ook duurder in aanschaf en je krijgt dezelfde ruimte. En dat alles om een muziekje af te spelen? Leek me niet.

Toen een gek zijstapje gemaakt, beetje de google search van leuk vermogen en ruimte. En toen kwam er iets aparts naar boven. Een audi A5 Fastback. Ja dat verwacht je niet, maar een dealer in de buurt had er 1 staan, ik had vakantie, dus toch maar eens gaan kijken en rijden. Ding ziet eruit als een sloep, maar rijdt prima. Was dan wel een 211 pk versie, quattro, 5 deurs. Maar thuis op de oprit bleek het wat minder handig. Wel een zee van ruimte in de kofferbak vanwege de speciale klep.

96261244127_sportb.jpg

Kun je nog steeds al je roadkill netjes op bergen.

Echter was het formaat van de auto niet het handigste, en het gewicht van 1555kg hielp ook niet in de wegenbelasting (232,- euro) dus dit wordt hem ook niet. Vanmiddag ga ik naar iets kleiners kijken, maar wat meer kofferruimte heeft als een BMW X1. Wat nieuwers, maar toch redelijk luxe. To be continued!
 

Cordoba

Forumguru
Zou deze Octavia wat zijn? Nog geen 84.000 km, niet te zwaar, kortom goedkoop in de motorrijtuigenbelasting, en zeker geen 13 in een dozijn auto.

Edit: deze is misschien wel een serieuze optie.
 
Laatst bewerkt:

darkprojectx

Forumguru
Hij mag van 2013+ zijn, het is een optie al ben ik over het model niet zo enthousiast. De erg grote mistlampen, de bizarre snelheidsnotatie (rond lopend God knows why), de onnodige ruitenwisser achterop.
Maar wat me vooral opvalt is dat bij deze occasions erg weinig opties aanwezig zijn.
 

darkprojectx

Forumguru
Het lijkt er dan toch van te komen, de Skoda gaat het veld ruimen voor een VW.
In Nederland kon ik niet vinden wat ik wilde hebben (alleen 1.2tjes a 105 pk) , dus heeft een garage bedrijf in opdracht de jacht geopend en heeft voor mij gevonden:

IMG_20171004_210803.jpg

Alles erop en eraan :) en nu wachten tot hij in NL is, bij rdw is geweest, etc etc....
 

Okki

Donateur
"Cup" is een speciale versie van diverse VW modellen die in Duitsland geleverd zijn.
 

darkprojectx

Forumguru
bekerhouders zitten erin, maar het interieur heeft ook een donkere look. Zoals bv om de tellers, om de airco knoppen etc. Bij de normale VII variant is dit geborsteld aluminium wat opzich ook mooi is. Maar dit vindt ik mooier :)
 

darkprojectx

Forumguru
Meer apparatuur voor de variant CUP

In de VW Varuant 7 CUP krijgen het stuur, de versnellingspook en de handremhendel in het interieur, gelakte deksels voor radio en airconditioning en decors in titanium zilver. Daarnaast biedt het speciaal model het licht-en-zichtpakket, inclusief twee lichten in het voor bumper. Daarnaast is de automatisch verduisterende binnenspiegel en een regensensor, die automatisch de ruitenwissers activeert en regelt. Het winterpakket, dat ook standaard verkrijgbaar is, omvat het koplampreinigingssysteem en verwarmde voorstoelen. Andere eigenschappen zijn de chroom mistlampen met geïntegreerde hoeklicht.
 
Bovenaan Onderaan