Opvolger fabia 1 combi gezocht..

darkprojectx

Forumguru
Na toch weer een aantal jaartjes lekker in mn f1combi gereden te hebben ben ik aan het rondneuzen naar iets nieuws.
Ik ben opzoek naar een benzine auto, ruim, luxe, vrij nieuw maar niet nieuw, als het kan onder de 100.000 km.
Op het moment is mijn oog gevallen op een iets wat prijzige koets, maar wel erg aantrekkelijk.

Een BMW X1.
Waarom? Nieuw Skoda combi's hebben vrijwel allemaal zo'n 1.2 met Scania turbo om de boel op gang te krijgen, Audi's avant hebben allemaal meer als 100.000 km erop en echt mooi zijn ze ook niet en 100 in een dozijn, de BMW 1 serie vind ik lelijk, de BMW 3 serie is kwa prijs/km ook niet aantrekkelijk en een BMW 5, tja, dat is niet meer praktisch.

Vanmiddag ga ik bij de dealer even proefrijden om te zien hoe een dergelijke auto mij gaat bevallen, ook kwa hoogte :eek:
Het hoeft voor mij niet perse deze auto te worden maar ik wil zeker eens kijken naar de beschikbare ruimte in de auto (daarvoor was de f1 combi super) en het gevoel in de auto. Het is weer eens wat anders, je ziet ze niet heel veel maar zijn toch mooi. En kwa styling ook van alles aan te doen, niet geheel onbelangrijk.

bmwx1.jpg bmwx12.jpg
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Als ik het interieur zo eens zie op de website van de verkoper kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat hier geen liefhebber in gereden heeft. Zo ruil je je auto toch niet in....... en zo zou ik hem zeker niet op mijn verkoopsite zetten.

13977878-2.jpg


Onderstaand is dan wel geen automaat.....maar wel ruim(er), minder km's en iets goedkoper

https://www.rijnwoud.nl/occasions/koda-octavia-2014-54722km-26995

14293097-1.jpg
 

darkprojectx

Forumguru
bmw1.jpg bmw2.jpg bmw3.jpg bmw4.jpg skodakofferbak.jpg de CX3 is opzich ook best mooi, de kappen over spatborden vindt ik wel wat lomp ogen en de kofferbak is erg klein voor zo'n auto.
Dit zelfde "probleem" zag ik vandaag ook bij de BMW X1. Hij is zeker mooi (interieur was netjes schoongemaakt), hij rijdt heerlijk, al was dit een automaat, we kunnen alleen wat minder boodschappen doen. In de skoda gingen makkelijk 3 kratjes en een flinke koelbox.
Verder een top auto, als ik zelf (1.84m) achterin ga zitten heb ik nog 20 cm over bij het dak.
Erg mooi maar ik ben er nog niet over uit, er zijn zoveel mooie auto's!
 

darkprojectx

Forumguru
Mja ik heb dat een beetje met de avants/stations/combi's/variants. Het is allemaal hetzelfde. Je krijgt weer hetzelfde kwa ruimte, nieuwer en je bent een zak geld kwijt. En als je ernaar kijkt denk je.. Tja.. Heb ik daar nu m'n spaargeld in gestoken? Net als de Octavia rs, 26000 euro.. Leuk dat hij dan 100 pk meer heeft maar het blijft een family cruiser die je eigenlijk al had en waarmee je ook gewoon nergens 130 kunt rijden omdat er 3 cylinders rond kruipen. The hunt continues!
 

Cordoba

Forumguru
@darkprojectx Wat ik me afvraag in hoeverre dat meespeelt bij je keuze: ik schat in dat de BMW die je op het oog had, ook behoorlijk wat brandstof lust, en ook motorrijtuigenbelasting en verzekering zal bij de BMW ook zeker een grotere kostenpost zijn dan bij de Faab, en ook voor onderhoud (prijs van onderdelen) zal dat op BMW-niveau zijn. Dus ik vraag me af wat voor eisen je precies stelt aan de opvolger van de Faab.
 

pansaebr

Actief lid
Beste,

Als je echt de 3 kratjes en grote frigobox mee wil zal je waarschijnlijk ook eens moeten gaan kijken naar een snelle versie van een MPV zoals de Opel Zafira OPC had dacht ik ook een 2.0l als blok.
 

vleier

Forumguru
Wil je niet vloeken in de skoda kerk AUB.
Dat men van een skoda afstapt is al erggg genoeg, maar ze dan ook nog in een franse slopel willen zetten...heiligschennis...

Ze worden nog steeds gebruikt bij autorodeos.
En zon c-kadett GT/E heeft ook wel wat
 

darkprojectx

Forumguru
Hmm het lijkt allemaal zo makkelijk nog niet...
Schijnbaar hebben de suv's geen reserve wiel meer en hier tevens niet eens een ruimte voor.
Reserve wiel heb ik wel graag, ben graag onafhankelijk.
Dus het wordt dan toch weer een combi/avant gok ik zo..?
 

turboturbo

Forumguru
Haha - dat meen je niet!

Maar, voor het geval je wel serieus bent: je kunt toch zelf een thuiskomer erbij kopen en die achterin leggen/monteren?
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@darkprojectx Hebben de betreffende SUVerts ook geen reservewiel onder de auto hangen? :sterretjes:
(dat is bij sommige merken vrij gebruikelijk, al lijkt het mij doffe ellende als je een wiel moet wisselen.)
 

darkprojectx

Forumguru
Nope geen reservewiel eronder of erin en zelfs geen ruimte om een wiel weg te werken. Had ik in bv een x1 wel verwacht, maar onder de bodem zit een bandenreparatiesetje en een lelijke voeding of versterker.
De x1 heeft run flat banden maar mijn geluk is dat ik de band waarschijnlijk gelijk aan gort heb. Dus ik wil wel een reservewiel hebben. Alles doen ze voor het gewicht tegenwoordig..
 
Bovenaan Onderaan