Opslaan zetel in geheugen sleutel

sandervdw

Actief lid
Blij dat ik je onbewust heb kunnen helpen :). Blijkbaar zit het probleem dan in het feit dat hij op 1 moment 2 sleutels herkent, en dan doet hij niks. Mijn startonderbreker was stuk en vanaf er zowel een goede als een slechte sleutel in de wagen zitten, start hij ook niet meer normaal.
 

Jedi

Lid
Ik heb een Style Business met 1 el. stoel. Maar geen menu om sleutels te personaliseren. Of zit dat gewoon heeeel erg goed verstopt?

Excuus, weekje weg zonder WiFi.. erg rustig:lezen:... Weet niet of het nog nodig is maar voor de volledigheid nog even de weg naar het 'personalisatie menu'.

Het menu om te personaliseren zit bij mij onder de fysieke knop 'car' (zie bijlage 1), dan op 'setup' rechtsonderin drukken, het menu 'wageninstellingen' verschijnt (zie bijlage 2), dan op 'personalisatie' drukken. In dit menu (bijlage 3) kan je als je naar onderen scrollt de sleutels personaliseren. Ik heb mijn sleutel mijn naam gegeven zodat er 'Welkom Jedi' :D verschijnt als ik de startknop indruk, en heb de sleutel gekoppeld aan stand 1 vd stoel. De stoel verzet zich dan ook automatisch als ik de auto ontgrendel met mijn sleutel en de deur open doe. Pas bij het openen vd bestuurdersdeur verstelt de stoel zich.
 

Bijlagen

  • IMG_6238.JPG
    IMG_6238.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 129
  • IMG_6239.JPG
    IMG_6239.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 135
  • IMG_6240.JPG
    IMG_6240.JPG
    973,9 KB · Weergaven: 119

Robbie146

Senior Member
Is dat "personalisatie" menu iets dat extra in een of andere pakket zit?
Net even in de auto gedoken, en evenals het "stoelen" menu is dit niet aanwezig :sterretjes:
 

DavidV

Forumguru
Het werkt ! Eindelijk ! Vorige week de wagen nog eens binnengedaan bij de dealer voor de 30.000km beurt (hij wordt in mei een jaar oud), en ze wilden toch terug naar de zetels kijken. Na 2 dagen de wagen terug gaan halen, en ze zeiden me dat ze er wel in geslaagd zijn het menu STOELEN te activeren, maar dat ze het verstellen van de zetels toch niet aan de praat hadden gekregen. Dit was de 3e keer dat ik de wagen hiervoor binnen bracht, foto's en filmpjes werden ook al genomen en met de fabriek overlegd.... Ik weet niet hoe de garage het zetelmenu geactiveerd heeft gekregen, maar dat was dus wel nodig om in mijn wagen de zetels automatisch te laten verstellen. Hoe ze van daar dan de zetels moeten koppelen aan de sleutel weten ze blijkbaar niet. Ik kreeg bij afhalen van de wagen wel gezeur dat ze het ook beu waren, omdat ze op 2 dagen tijd in totaal 6 uur met de zetels waren bezig geweest. Maar nu mochten ze het zelf niet meer laten schieten van de fabriek vertelden ze. Ze wilden terug overleggen met de fabriek, en de wagen terug laten binnenkomen, maar heb hen verteld dat ook ik dat niet meer wilde, dat het nu echt wel genoeg geweest was. De wagen is een jaar oud nu, heeft al 3 keer (totaal 5 dagen) in de garage gestaan met de zetels. (sop/kool/waard - weetje)

Vanavond heb ik het toch nog eens zelf geprobeerd, en... heb het dan zelf maar ingeregeld gekregen :
1. Auto openen met knopje van sleutel 1
2. Contact aanzetten
3. Zetel verstellen (of nog eens bevestigen van geheugenstand 1)
4. Zetelmenu kiezen, zetel bevestigen (vinkje stond uit, terug aanzetten)
5. Auto afsluiten met knopje sleutel 1
6. wegwandelen, sleutel wisselen, terugwandelen (zorg dat de sleutel 1 minstens 10 meter van de wagen ligt....)
7. Auto openen met kopje van sleutel 2
... stap 2,3,4,5 herhalen, met enige verschil gebruik van geheugenstand 3 en andere instelling zetel natuurlijk. Bij de 2e sleutel stond in het stoelen menu het vinkje weer uit, ook dit keer terug aangezet.

... en nu werkt het, ook als ik gewoon de wagen via de klink open (kessy).

Bedankt aan iedereen om mee te kijken in de menu's. Ik merk nu wel dat ik het menu PERSONALISATIE niet heb, maar ik vertik het om dit nog te melden aan de garage....
 

DavidV

Forumguru
Het heeft enkele dagen gewerkt.... en nu doet hij het weer niet meer... heb weinig zin om weer op zoek te gaan, en nog minder om hem nog eens naar de dealer te brengen. Zal het wel doen zonder de automatische zetelverstelling.
 

Bakkertje

Forumguru
Destijds is er voor de S2 een keer een update gekomen van de software van de module die het aanstuurt. Daarna werkte het bij mij prima.
 
Bovenaan Onderaan