Michel
Forumguru
Dat is nu gelijk ik opel ken. Gaat niet vooruit , steekt voor een duits heel slecht ineen en verbruikt heel veel voor weinig prestatie's .
Ik heb ergens op het net gelezen dat de nieuwe opel astra veel beter is , nu ik geloof er niets van . Voor mij is het en blijft het een derde rangs merk .
Opel is ook niet echt een Duits merk, want vele modellen worden in verschillende landen geassembleerd. Dit geldt ook trouwens ook voor verschillende Skoda modellen en andere modellen binnen het VAG concern.
Wat ik bij Opel altijd een ramp vind is het gedrag van het koppelingspedaal. Daar zit zo'n welhaast eindeloze slag in dat je soms weleens afvraagt of het ding überhaupt nog eens aangrijpt als je het pedaal laat opkomen. Voor mij eigenlijk al meteen een reden om Opel links te laten liggen, want ik vind het zeer irritant.
Een aantal jaren geleden moest ik eens een poolauto (een Fiat Brava...) van ons bedrijf, die voor onderhoud stond, ophalen met de tijdelijke auto die we hadden meegekregen. Mijn collega had die auto (een Opel Astra) meegekregen en was erg enthousiast over het ding, terwijl hij zelf Mercedes reed. Hij spoorde mij aan om die Fiat weer op te gaan halen en ik mocht dus met die Astra op pad. Dat was een koude douche, want ik vond het helemaal niks: wazige besturing, wazige schakeling en dan dat koppelingspedaal.... Ik was blij dat ik weer die Fiat weer in ontvangst kon nemen, hoewel ik daar ook niet altijd enthousiast over ben geweest.
Jaren later heb ik nog eens een Opel Vectra 1.6 als voorloopauto gereden. Weer dat koppelingspedaal, wazige besturing en schakeling plus ook nog eens van die hele petieterige buitenspiegels. Ik was blij toen ik hem kon omruilen voor een Seat Leon 1.8 VT, die toen in de pool stond