MarcoO2
Forumguru
Ik zat nog even door jouw Kuga-topic te scrollen, @Captain Hook , en ik zie dat we heel wat overeenkomstige ervaringen hebben 

Ik vind persoonlijk de Kuga PHEV zeer ruim bemeten qua power. Het gaat, naar mijn idee allemaal vlot genoeg. Ook op steile bergpassen meer dan voldoende power. Een soort van gegrom laat die (ongeblazen) 2,5l Atkinson motor horen als 'ie echt z'n best moet doen.Motorisering:
Zie hier:Verbruik:
Die zijn idd perfecto. AGR zit gewoon prima.Stoelen:
Ditto.Simply clever:
Tsja, het is een Skoda-kreet, maar ik plak ‘m toch echt ook op deze Focus. De uitklappende deurbeschermers op alle 4 de deuren zijn ideaal. Je kunt heel makkelijk het portier even tegen een muurtje of de auto naast je (als die de kunststof strips op de goeie hoogte heeft zitten) laten rusten, omdat je toch geen beschadigingen aanbrengt. En ook als de kids de deuren eens te enthousiast opengooien, is er niet direct schade. Een ander voorbeeld is de zachte kniesteun tegen de middenconsole. In alle 4 mijn vorige auto’s was dat hard kunststof, bij de Focus zitten er kussentjes. Top! Het zijn kleine dingen, maar zo fijn!
Ik heb al een paar keer ruzie gehad met die systemen. Vooral bochtige tunnels in de bergen, waarbij b.v. motorrijders je tegemoet komen en die dan in de bochten flink overhellen, terwijl wij b.v. naar beneden rijden.Hulpmiddelen:
Ben ook fan van die matrix-full LED gebeuren. Werkt gewoon uitstekend.Verlichting:
Hoedenplank, of beter gezegd hoedenvitrage, is een onding bij de Kuga.Is er dan niets negatief?
Jawel hoor. Ik noem er een paar:
In onze Kluger Kuga zit Sync3.Jij hebt toch ook het Sync4-systeem, of heb jij nog sync3?
Zekers. Maar die geeft aan dat het al up-to-date is...En geen website bij ford waar je kaartmateriaal kunt updaten zoals bij VAG dan weer wel is !?
Ja zakelijk gebruik ik ook wel eens google M , maar ondanks dat het de hemel word ingeprezen door velen betrap ik ook google op fouten.Alhoewel zelfs Google vond dat we, in Oostenrijk en Italië, af en toe op een 'onbekende weg' reden.![]()
Ah, dan kan dat het verschil verklaren. Sync3 en 4 is wel een wereld van verschil. En een andere kaartleverancier scheelt ook. Jij krijgt wel OTA updates, of dat ook niet?In onze Kluger Kuga zit Sync3.
Prima. Heb ik geen last vanEn zonder dat je het nu dus weet, rij je rond met een waslijst aan ongewiste foutmeldingen…