Oops!... Hetzer Did It Again !!!!

cvegreen

Forumguru
Hetzer , gefeliciteerd met je nieuwe aankoop man . Ik had niet gedacht dat de 1.2 TDI zo snel in een skoda gelepeld zou worden . Daar kunnen we enkel maar blij mee zijn natuurlijk .
Dat groen , dat is nu eens een kleurtje die op mijn lijf geschreven is (zie mijn nickname) . Dat lichtgroen die nu beschikbaar was , daar kwam ik aan de ene kant warm voor , maar aan de andere kant vond ik het net iets te weinig , maar dat groen is wel super mooi , zou het ook aandurven om dat kleur te kiezen voor een fabia .

Hetzer

Forumguru
Danj je CVE, ik vind zelf de kleur ook super mooi, het licht metallic groen (Arktik Green ) was ook mijn tweede keuze

cvegreen

Forumguru
Lang geleden dat er mij nog eens CVE genoemd heeft . Geen nood vind het niet erg hoor . Ik ben gek op groen , vandaar ook mijn nickname .

van_der_P

Senior Member
De bandenmaat van de Greenline is die 185/60 R15 84T of is dat 195/55 R15 ?
Helaas heb ik geen folder waar ik dat in kan nakijken.
Eigenlijk kan ik mij niet voorstellen dat men op licht metalen wielen relatief smalle 185 banden monteert.
De Greenline heeft standaard ESP, dan ga ik er vanuit dat er rondom schijven gemonteerd zijn. Toch lees ik dat er achter trommels zijn gemonteerd.
Wie kan mij uitsluitsel geven ?

Hetzer

Forumguru
De Polo Bluemotion heeft ook lage rol weerstand 185/60R15 banden, ik ga er daarom vanuit dat de Greenline deze ook gewoon heeft.
Op mij huidige 16 inch velgen liggen nu 195 banden, op 15 inch kan gemakkelijk 185 banden. Over het esp icm remschijven achter ,kan ik geen uitsluitsel geven, wie wel?????????????????

Hetzer

Forumguru
Heb vandaag even in een Seat Ibiza Ecomotive van Vip-autostudio met de voorganger van de nieuwe 1.2 TDI motor, de 3 cilinder 1.4 TDI gereden, leuk blokje, en het 3 cilinder dieselblok is toch echt niet heel erg hoorbaar.
Ook stond deze Ibiza Ecomotive stond op het 185/60 schoeisel..

Bijlagen

• DSC02077.jpg
    DSC02077.jpg
    13,6 KB · Weergaven: 22
  • DSC02078.jpg
    DSC02078.jpg
    15,5 KB · Weergaven: 21
  • DSC02079.jpg
    DSC02079.jpg
    17,7 KB · Weergaven: 21

Gieliovd

Forumguru
Die 1.4 staat bekend om erg storend te zijn bij snelweggebruik.... Te veel herrie.

Dit vond jij dus meevallen?

Hetzer

Forumguru
Heb geen snelwegen gepakt, misschien dat de 1.4 dan meer herrie maakt??, wat is dat eigenlijk nog, een PD motor ipv CR

van_der_P

Senior Member
Geluid is eigenlijk ook maar betrekkelijk, en het is hoe je het ervaart. Een auto die veel geluid maakt schakel je sneller naar een hogere versnelling. En je zult waarschijnlijk ook langzamer rijden. Dat is gunstig voor het verbruik.
Een drie cilinder loopt nu eenmaal minder mooi dan een vier of zes cilinder. Trilt ook meer.
Die drie cilinder is eigenlijk een 1.9 TDI met een cilinder minder. Dus eigenlijk een ouderwetse motor(als ik dat zeggen mag).

Mijn huidige Roomster is ook niet bepaalt stil zeker als je er 120 mee rijdt, dan produceert die veel geluid, maar draait ook veel toeren.
Het is dus verstandig dat Skoda die oude motoren vervangt door moderne exemplaren.

cvegreen

Forumguru
Mijn hyundai accent 1.5 crdi was ook een 3 cilinder motor met 82 pk. Dat was een heel rumoerige maar een beest van een motor . Echter eens op snelheid viel die roffel echter mee , maar echt stil was die motor echt nooit . Op stationair draaien voelde je ook echt duidelijk dat het maar een 3 pitter was . Mijn F1 1.2 6V had ook 3 cilinders en die vond ik echt verrassend stil voor een 3 pitter , het was wel een benzine motor , dat scheel natuurlijk ook in lawaai productie .

RobV

Lid
Hallo Hetzer,

Ik heb van de week ook de nieuwe 1.2 TDI Fabia Greenline besteld,beetje op de "gok" zeg maar aangezien er nog geen officiele nederlandse brochure beschikbaar is,maar was meteen verliefd op deze zeer complete wagen.Heb gekozen voor zwart en de levertijd volgens mijn dealer is waarschijnlijk eind Juli.
Het lange wachten is begonnen zeg maar :grin:

RobV

Lid
Die had ik idd al gezien en via dit forum had ik ook de engelse brochure reeds gezien van de "normale" restyled versie.

Heb hem besteld bij Auto Noordhoek in Tilburg,erg vriendelijke dealer.

Kleur Zwart,met MaxiDot,climatronic,PDC,sunset,dakrailing,elek.ramen achter en kleinleer pakket met multifunc. stuurwiel.

Ik was nog van mening dat er ook in het interieur wat te kiezen was,want die Domino "lijkt" me niet de meest mooie variant,maar is moeilijk te beoordelen vanaf zo'n klein plaatje van een online brochure,maar dat was volgens de verkoper niet mogelijk.

Al met al een zeer complete auto lijkt me :)

van_der_P

Senior Member
Volgens mij kun je niet kiezen in de bekleding die is steeds hetzelfde. Maar bij het dashboard kun je wel kiezen tussen twee uitvoeringen, nl helemaal zwart, of zwart gecombineerd met grijs dat ook in de deuren terug komt. Dat hebben wij gekozen, en ik heb nog niet van de dealer gehoord dat het niet kan.

RobV

Lid
ok dan,dat van die 2 kleuren dashboard, dat heb ik dus weer gemist en is niet ter sprake gekomen bij het gesprek met de verkoper. Gaan we gelijk even navragen.

Bedankt voor de info.

Bovenaan Onderaan