Ook nog ff voorstellen

Porettuhcs

Senior Member
Wow. Ik wist toen ik het berichtje typte dat ik het risico liep de deksel van een beerput te halen, maar wat een reacties!! Hahaha. Het blijft een mooi onderwerp die bekeuringen....

@Hein: Ik heb geen gespleten persoonlijkheid hoor... Het zijn soms ratten, maar het blijft natuurlijk eigen schuld als je te hard rijdt. Wat ik maar zeggen wil is dat ik de manier gewoon niet altijd even juist vind. Je komt er makkelijker vanaf als je iets steelt dan dat je te hard rijdt. Daarnaast vind ik dat de prioriteiten in het controleren anders moeten liggen. Ik zie ze bijvoorbeeld nooit in een woonwijk controleren waar te hard gereden wordt, maar waar wel kinderen lopen te spelen. Wil je dit moet je eerst met de hele buurt klachten indienen voordat ze komen. Ook het controleren om drie uur 's nachts heb ik nooit begrepen.

Ik heb gewoon het idee dat men controleert waar men de meeste pakkans heeft, zonder nu direct te kijken naar gevaar. Als je 140 km/uur op een snelweg rijdt en je gedraagt je verder keurig en je bent je medeweggebruikers niet tot last wat is dan het probleem? Of een lege provinciale weg waar je 100 rijdt in plaats van 80. Niks mis mee in mijn beleving, zolang je een ander niet tot last bent...

Het wordt anders als je roekeloos rijdt en gevaar opleverd voor een ander. Dit moeten ze in mijn beleving zwaar afstraffen... Ook het gebrek aan begrip voor elkaar op de weg moeten ze meer aan doen... Zouden er ook minder files zijn volgens mij... Ik heb nooit begrepen waarom je een ander niet de ruimte geeft bij bijvoorbeeld het ritsen...

Maar goed, al met al is dit een dialoog zonder einde.... En daarom hebben we wetten en regels... (En daar is de gespleten persoonlijkheid weer... Hahaha)

:D....

Goed he die stomme bekeuringen... maakt idd heel veel los in de mens... en dan bedoel ik natuurlijk niet alleen de knip ;)...

Tja het controleren op snelheid en gedragingen op lokatie's waar absoluut bijna geen gevaar is danwel kan ontstaan is mijn inziens volslagen onzinnig... dat zie ik ook meer als makkelijk scoren... ook al gelden daar nog steeds dezelfde regels als dan dat er niet gecontroleerd wordt ... ik denk dat je je idd meer moet richten op het verkeer binnen de gemeente grenzen en de provinciale wegen die bekend staan om zijn vele (dodelijke) slachtoffers... en uiteraard rond plekken waar je veel jeugd kan verwachten (lees:scholen etc)
Natuurlijk vind ik dat je als volwassene zelf ook moet weten dat er meer "gevaar" is rond die gebieden maar toch ik zie bij de school van mijn kinderen dat de ouders die hun kinderen komen brengen... te hard aankomen rijden voor de situatie (te laat) pleuren hem op de stoep.. zetten de auto dubbel (onoverzichtelijk) maar wel klagen als ze een bekeuring krijgen want "onze" wijkagent is daar wel actief

Maar goed ... wat betreft het stelen en de straffen (hoe frustrerend het ook is) daar gaat de politie niet over... daar moet je voor bij justitie zijn... de politie handhaaft de wet... met daarin zijn discretionaire bevoegdheden maw hij heeft daar een beperkte ruimte in...

Wat betreft de nachtelijk controles.... tja snelheid zeg ik mwa das niet echt nodig .. tot bepaalde snelheden dan.... ik geloof dat JC daar ook al eens over geschreven heeft.. je hebt over dag veel beperking 70.. 50 ... dat kan ook andersom natuurlijk... bv de A4... thv Hoofddorp ... 5 rijstroken per rijbaan breed... beide zijde vluchtstroken max snelheid 120 km/h.... waarom niet 140 of zelfs 160 km/h 's nachts... en uiteraard als het kan...

wat betreft begrip.... zal er nooit komen... want ik heb net zoveel recht als jij... dus waarom moet ik aan de kant... en ik moet in Maastricht links af.... dus waarom mag ik bij Utrecht dan niet voorsorteren... en de mijne is duurder groter dan die van jouw... ennuh oja sneller en duw me niet zo op want ik ben aan het bellen !!!

oja...... ff on-topic

Mako welkom op dit gezellige en leerzame forum ;)

ps topicje zinvolle bekeuringen aanmaken :crazy:

MarcoO2

Forumguru
Mocht er een topic "bekeuringen 2009" (dus zinvolle en onzinnige...) komen, kon het wel eens verrassend (en schrikbarend) zijn om te zien hoeveel euro's alleen al de leden van dit forum in een jaar tijd wegbrengen naar Koos Spee... :eek:

MaKo

Lid
Dat denk ik ook ja. Ik denk dat we van dat geld wel een hele mooie compleet aangeklede Skoda kunnen kopen....

Bovenaan Onderaan