:smiley29:

Wow. Ik wist toen ik het berichtje typte dat ik het risico liep de deksel van een beerput te halen, maar wat een reacties!! Hahaha. Het blijft een mooi onderwerp die bekeuringen....
@Hein: Ik heb geen gespleten persoonlijkheid hoor... Het zijn soms ratten, maar het blijft natuurlijk eigen schuld als je te hard rijdt. Wat ik maar zeggen wil is dat ik de manier gewoon niet altijd even juist vind. Je komt er makkelijker vanaf als je iets steelt dan dat je te hard rijdt. Daarnaast vind ik dat de prioriteiten in het controleren anders moeten liggen. Ik zie ze bijvoorbeeld nooit in een woonwijk controleren waar te hard gereden wordt, maar waar wel kinderen lopen te spelen. Wil je dit moet je eerst met de hele buurt klachten indienen voordat ze komen. Ook het controleren om drie uur 's nachts heb ik nooit begrepen.
Ik heb gewoon het idee dat men controleert waar men de meeste pakkans heeft, zonder nu direct te kijken naar gevaar. Als je 140 km/uur op een snelweg rijdt en je gedraagt je verder keurig en je bent je medeweggebruikers niet tot last wat is dan het probleem? Of een lege provinciale weg waar je 100 rijdt in plaats van 80. Niks mis mee in mijn beleving, zolang je een ander niet tot last bent...
Het wordt anders als je roekeloos rijdt en gevaar opleverd voor een ander. Dit moeten ze in mijn beleving zwaar afstraffen... Ook het gebrek aan begrip voor elkaar op de weg moeten ze meer aan doen... Zouden er ook minder files zijn volgens mij... Ik heb nooit begrepen waarom je een ander niet de ruimte geeft bij bijvoorbeeld het ritsen...
Maar goed, al met al is dit een dialoog zonder einde.... En daarom hebben we wetten en regels... (En daar is de gespleten persoonlijkheid weer... Hahaha)