Ook nog ff voorstellen

cvegreen

Forumguru
Oei , na vier dagen al geflitst , leuk is anders als je het mij vraagt .
Het lijkt niet alleen zo dat ze op het einde van het jaar meer flitsen het is een algemeen feit . Ik hoop dat je boete niet te heel hoog is .

Fabia

† In Memoriam
Ik kan je het nog erger vertellen, vorig kreeg ik op deze dag (5 december) een boete wegens het negeren van een inrij verbod. Dat was mijn Sinterklaaskadotje.

Porettuhcs

Senior Member
Ik kan je het nog erger vertellen, vorig kreeg ik op deze dag (5 december) een boete wegens het negeren van een inrij verbod. Dat was mijn Sinterklaaskadotje.

Ik ga het nog sterker vertellen.... ik moest vandaag (ook 5 december ) betalen voor mijn boodschappen bij Albert Heijn !!!

;)

MaKo

Lid
Ik hoop dat je boete niet te heel hoog is .

121 eurootjes maar liefst.... Daar had ik heel wat boodschappen voor kunnen doen bij de Albert Heijn :grin:

Maar ja, eigen schuld, dikke bult zeggen ze dan... Moet je je maar aan de regels houden....

MarcoO2

Forumguru
Nou kreeg vandaag mijn eerste snelheidsbekeuring al binnen:407:Op de vierde dag dat ik de auto heb al geflitst. Ik hoop niet dat dit door gaat zetten.

Maar ja, zo'n gechipte auto gaat ook zomaar te snel. Moeilijk om je te beheersen...

Ik heb overigens altijd wel het idee dat richting het eind van het jaar er veel meer gecontroleerd wordt...

Hé MaKo, je hanteert hetzelfde ritme als ik... had ook op dag 4 de 1e te pakken! Alleen was het bedrag bij mij iets bescheidener... 27 euro, geflitst langs de A12. Twee weken later de tweede: 72 euro, geflitst in Arnhem. En gister de derde: 16 euro, trajectcontrole bij Den Haag. Even niet opgelet!

Het blijft zonde van je geld, maar ja, die zelfbeheersing hé! ;)

MaKo

Lid
Was je geflitst op de A32 of A7 Mako?

Nee, daar weet ik ze wel te staan... Ben geflitst op een provinciale weg waar ik anders nooit kom. Er was daar een omleiding... Het is net of die ratten er gewoon op gaan staan. Smeerlappen zijn het :grin:

Vind sowieso die snelheidsbekeuringen zware onzin. Het is puur bedoeld om de kas te spekken. Als ze echt willen dat we ons aan de snelheid houden zouden ze er wel serieuzere straffen aan hangen. Iets van 3 keer een snelheidsovertreding begaan, rijbewijs voor een jaar kwijt... Nou dan denk je wel drie keer na voordat je te hard gaat rijden.... Nu is het een kwestie van betalen en gaan maar weer....

Hé MaKo, je hanteert hetzelfde ritme als ik...
Hahaha. Gelukkig ben ik dan niet de enige die al zo snel een prent te pakken heeft...

Ben overigens binnen het uur weer daar langs gekomen.... Ik hoop niet dat ik nog 1 krijg.....

nemo

Senior Member
Het gaat inderdaad om zelfbeheersing, en weten waar de flitsers staan! Ik heb met Nemo 0 bonnen gescored! (in een jaar)

Porettuhcs

Senior Member
Het is net of die ratten er gewoon op gaan staan. Smeerlappen zijn het

Vind sowieso die snelheidsbekeuringen zware onzin. Het is puur bedoeld om de kas te spekken. Als ze echt willen dat we ons aan de snelheid houden zouden ze er wel serieuzere straffen aan hangen. Iets van 3 keer een snelheidsovertreding begaan, rijbewijs voor een jaar kwijt... Nou dan denk je wel drie keer na voordat je te hard gaat rijden.... Nu is het een kwestie van betalen en gaan maar weer....

Maar ja, eigen schuld, dikke bult zeggen ze dan... Moet je je maar aan de regels houden....

Mako..... je hebt toch geen gespleten persoonlijkheid he :D ... gisteren was het nog eigen schuld en nu zijn dienders opeens ratten en smeerlappen...

Wat betreft de kas spekken... wil ik wel een klein beetje met je meegaan maarrrrr weet je ... ga eens 3 x harder dan 40 km/h langs een flitspaal en bevestig op de brief die je vanuit Leeuwarden krijgt dat JIJ de bestuurder was.... wedden dat je een mooi briefje terug krijgt :regels: dat je of een laatste waarschuwing krijgt voor een volgende keer want dat je dan je rijbewijs voor min 3 maanden mag komen in leveren.... of erger dat je hem meteen mag inleveren voor 3 maanden.... doe dit daarna nog een keer binnen een termijn die in die brief staat dan kan je nog langer met de fiets naar je werk.... ik weet niet hoeveel jij rijdt maar ik schat in dat je een bere conditie gaat krijgen... mmmm das danwel weer positief :D.... oja voordat ik het vergeet of je ook nog ff wat eurootjes wil overmaken

maw alles boven de 40 km/h wordt gedocumenteerd en achter jouw naam gezet....

ennuh als je me niet geloofd... lets give it a try.... maar dan waar voor je geld... zo hard mogelijk langs die paal :1761:

cvegreen

Forumguru
Die snelheidsbekeuringen vind ik ook wel echt overdreven , ja MOET zo snel mogelijk werken , Je MOET binnen een bepaalde termijn met alles klaar zien te komen , maar dan MAG je niet te snel rijden . JUT ons dan niet zo op op ons werk , dan zullen we niet OPGEJUT achter ons stuur kruipen. Dat is zoiets waarvan ik het krijg. Ganse dagen ju ju ju en als je dan in je wagen kruipt moet je de knop omdraaien en moet je TRAAG gaan rijden . Als je al meer dan de helft van de dag alles SNEL moet doen , hoe kan je dan in godsnaam TRAAG gaan rijden. Ik begrijp ook wel dat er regels en wetten moeten bestaan om alles een beetje in goede banen te lijden , maar kom zeg een beetje meer tollereantie zou niet misstaan vind ik . Al mag ik niet klagen , is ondertussen al 7 jaar geleden dat ik nog een snelheids bekeuring gehad heb . Niet dat ik er naar verlang of omdat ik nooit te snel rij , maar het is gewoon geluk hebben meer niet . Mijn laatste bekeuring was omdat mijn mistlichten voor branden terwrijl er geen mist was . Heb dan een brief ontvangen en je mag dan altijd een verklaring schrijven over het waarom. Ik heb geschreven op die brief dat ze tijdens de autrijles erop getimmerd hebben dat het een kwestie is van zien en gezien worden . Ben gezien , maar door de verkeerde . Ik vond het zo balen dat ik daarvoor een boete gekregen had . Maar begrijp het aan de andere kant wel , die dingen dienen om tijdens mistig weer u veiligheid te bieden en niet om bv met stanslichten en mistlichten samen te rijden tijdens het vallen van het donker ( wat in mijn geval zo was . )

Porettuhcs

Senior Member
@ CVgreen.....

adem in en adem uit... ontspan kerel... je maakt je zelf gek... weet je wat jij moet doen... zoek naar een andere baan! Ik bedoel dit echt niet naar... maar je maakt of laat je zelf gek maken zo... zoek iets waar je je lekker bij voelt en waar je niet opgejaagd wordt (lees: voelt)....

Wat dacht je van autoverkoper bij een plaatselijke Skoda-dealer ;) ... als ik bij mijn dealer komt dan vind de sfeer altijd heel relaxd...

Heb zelf ook 10 jaar op een werkplek gezeten waar ik helemaal gestrest van thuis kwam en nu sinds 1 jaar ben ik heel wat anders gaan doen HEERLIJK !!!:cheer:

Ik zelf krijg heel af en toe een bekeuring voor snelheid en dan baal ik wel ff (want het is mijn schuld) maar goed... zolang het binnen de perken blijft.... en het voordeel is dat je wel scherp blijft...

TL@

Forumguru
Ik had met de Golf op de eerste dag dat ik 'em had al prijs. Met de O2 nog geen boete gehad, hopelijk blijft dat nog een tijdje.

@cvegreen: je hebt gelijk, zo had ik het nog niet bekeken. Wij worden ook heel de dag afgejaagd, kennelijk normaal de dag van vandaag.

Porettuhcs

Senior Member
@cvegreen: je hebt gelijk, zo had ik het nog niet bekeken. Wij worden ook heel de dag afgejaagd, kennelijk normaal de dag van vandaag.

Als je dat gevoel hebt... laat je dat niet zelf toe dan denk je ? Jij bent de enige die daar wat aan kan doen hoor....

oja ik ben geen psych hoor....:eek:

MarcoO2

Forumguru
Ik heb het juist andersom: ik kom gestresst op mijn werk door alle file's, ontspan dan lekker onder het werken ...(I wish I would...) en schiet dan weer lekker in de stress op weg naar huis...

ha ha nee hoor, zo erg is het niet. Feit is dat je stress (deels) zelf in de hand hebt. Veel stress is een gevolg van keuzes die je zelf maakt. Als ik naar mezelf kijk zie ik dat ik stress heb vanwege al die files.

Maar niemand dwingt mij om 100 km van mij werk te wonen... dus aan die stressfactor kan ik zelf iets doen. Maar zolang de stress niet opweegt tegen mijn werkplezier komt het wel goed!

Porettuhcs

Senior Member
Maar niemand dwingt mij om 100 km van mij werk te wonen... dus aan die stressfactor kan ik zelf iets doen. Maar zolang de stress niet opweegt tegen mijn werkplezier komt het wel goed!

Zo is het !!!

en anders weet je vast wel een leuk pandje binnen je wijk dat binnenkort vrijkomt :eek:oo: ;)

MaKo

Lid
:smiley29: :shocked: Wow. Ik wist toen ik het berichtje typte dat ik het risico liep de deksel van een beerput te halen, maar wat een reacties!! Hahaha. Het blijft een mooi onderwerp die bekeuringen....

@Hein: Ik heb geen gespleten persoonlijkheid hoor... Het zijn soms ratten, maar het blijft natuurlijk eigen schuld als je te hard rijdt. Wat ik maar zeggen wil is dat ik de manier gewoon niet altijd even juist vind. Je komt er makkelijker vanaf als je iets steelt dan dat je te hard rijdt. Daarnaast vind ik dat de prioriteiten in het controleren anders moeten liggen. Ik zie ze bijvoorbeeld nooit in een woonwijk controleren waar te hard gereden wordt, maar waar wel kinderen lopen te spelen. Wil je dit moet je eerst met de hele buurt klachten indienen voordat ze komen. Ook het controleren om drie uur 's nachts heb ik nooit begrepen.

Ik heb gewoon het idee dat men controleert waar men de meeste pakkans heeft, zonder nu direct te kijken naar gevaar. Als je 140 km/uur op een snelweg rijdt en je gedraagt je verder keurig en je bent je medeweggebruikers niet tot last wat is dan het probleem? Of een lege provinciale weg waar je 100 rijdt in plaats van 80. Niks mis mee in mijn beleving, zolang je een ander niet tot last bent...

Het wordt anders als je roekeloos rijdt en gevaar opleverd voor een ander. Dit moeten ze in mijn beleving zwaar afstraffen... Ook het gebrek aan begrip voor elkaar op de weg moeten ze meer aan doen... Zouden er ook minder files zijn volgens mij... Ik heb nooit begrepen waarom je een ander niet de ruimte geeft bij bijvoorbeeld het ritsen...

Maar goed, al met al is dit een dialoog zonder einde.... En daarom hebben we wetten en regels... (En daar is de gespleten persoonlijkheid weer... Hahaha)

MarcoO2

Forumguru
@ Mako: mooier had ik het niet kunnen zeggen. Het gebeurt niet vaak, maar dit keer ben ik het roerend met een schizofreen eens! ;)

Bovenaan Onderaan