Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

leon-cupra

Forumguru
Je had rollen beter gedaan wanneer de wagen bij de carrosserie stond. Enigste “gevaar” van uitrollen is dat de lak springt. Nu ja , dat was toch geen probleem (langs 1 kant dan toch), moest toch herspoten worden.

Mijn broer heeft dat bij zijn wagens nog laten doen. Nooit problemen mee gehad, maar je moet iemand hebben die dit perfect onder de knie heeft. Slechtste geval is herspuiten
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Ja het is dat, ik vertrouw niemand om het te doen, ik zie er genoeg passeren met gerolde kasten en zelden is het mooi gedaan, plus het is niet mijn auto ;) als ik het kan laten werken zonder rollen doe ik het.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@Fmoon

Er is, in tegenstelling tot wat ze hier roepen, niks mis met Nankang. Overzees is het een gerespecteerd betaalbaar merk, zeker de laatste jaren hebben ze een ommezwaai gemaakt en als rijders band worden ze geroemd voor de prijs. Zelf ga ik met de VRS altijd voor Kumho's, die liggen er nu ook op en krijgen de PK's kwijt, de Mazda heeft minder PK's en kan prima met een degelijke band. Al geniet een goede regenband de voorkeur. Maar hoe dan ook, als ik velgen rond ET45 vind moet ik geen Nankang banden aankopen, dan red ik het ook met een set Uniroyal raintyres ( was ik heel tevreden van onder de Superb)
 

Fmoon

Forumguru
Helder, ja ik ben echt zo een A merk gijle koper vrees ik en zit altijd de testen van Tyre review door te lezen alvorens ik een band koop. Ik heb ooit eens in het verleden Toyo banden gehad, die bevielen overigens wel alleen waren ze heel snel op.
 

JeSko

Forumguru
Zojuist het factuur gehad van de herstellingswerken aan de Mazda, toch ook net geen 6700 euro herstellingskosten aan deze wagen. Maar goed, ben ze nog eens gaan opzoeken tweedehands en we zouden nu nog steeds het bedrag kunnen krijgen wat we 2 jaar geleden betaald hebben, zo standvastig is de huidige tweedehands markt voor benzine auto's, tussen 10.000 voor een ouder basic exemplaar met 170.000 km, tot wel 18.000 voor een jongere facelift met lage km stand. Hier was, in tegenstelling tot bij mijn Skoda, wel geen enkele twijfel of het al dan niet een eco totall loss was, het herstelbedrag ligt nochtans dichtbij dat van mijn auto, en mijn auto heeft zo'n 5000 euro meer marktwaarde... Valt eigenlijk geen touw aan vast te maken aan de verzekeringsexpertises.

Screenshot_20240423_124656_Word.jpg


 

leon-cupra

Forumguru
Denk dat je eerder blij mag zijn dat overheden het verplicht gemaakt hebben dat je een verzekering moet nemen.
Stel dat het niet verplicht was en je maar eens voor dat je een ongeval hebt met iemand die het niet nodig vond om een verzekering te nemen, 6800€ moet betalen uit zijn eigen portefeuille en deze niet heeft.

Nu, dergelijke gevallen heb je nog wel maar meestal kan je dan wel eventueel terugvallen op een fonds. Daarmee een full risk verzekering is pas een goede verzekering voor je gemoedsrust.
 

Herperduin

Forumguru
@JeSko Mooie auto en helemaal eens met @MarcoO2 maar geloof ook wel dat het iets speciaals gaat worden wat er in gedachten van madam zit. Daarnaast ook mooie veilige oprit voor zo’n kostbaar bezit ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Gaat meer en meer ook een financiële noodzaak zijn dat (klein)kinderen gaan zorgen voor (groot)ouders. Kamertje kost op vandaag 1500€ tot veel meer. Met het huidig pensioen zullen weinig ouderen dat nog kunnen betalen.

Zie mij ook nog wel een wooncontainer te plaatsen in onze tuin voor schoonmoeder/vader.

Nu ja , op een bepaald moment als de zorgen veel te groot zijn , kan je wel niet anders dan een andere oplossing te zoeken.” Zorg voor” is ook niet te onderschatten hoor. Mijn moeder heeft jaren voor haar moeder gezorgd. Combinatie van zorg en andere factoren heeft ervoor gezorgd dat ze gecrashed is. Heeft twee jaar nodig gehad om te recupereren (een simpele maaltijd maken ging in het begin niet meer)
 

JeSko

Forumguru
Klopt @leon-cupra , en dat het zwaar kan worden is zeker, maar we zijn met drie broers, m'n vrouw, m'n moeder nog, sta er niet alleen voor en gelukkig is het zover nog niet, al moet ik tegenwoordig wel meer en meer doen om het haar gemakkelijk te maken.
 
Bovenaan Onderaan