ertromp
Forumguru
Pracht auto de Honda. Onlangs nog een test in de Autoweek tussen een Golf 8 en de Honda Civic.
Honda als beste uit de test. Goedkoper bij dezelfde uitrusting, betere aandrijflijn, goed onderstel en top motorisering de hybride aandrijving.
Vind zelf het model van de Civic ook erg mooi. Wordt te weinig gewaardeerd hier in NL. Mensen stappen maar in zo'n VAG product terwijl er veel betere alternatieven zijn. Mijn keuze zou toch ook de Civic zijn en al helemaal zo'n type R wat toch echt een hot hatch is. Dat krijgen ze momenteel in de VAG groep niet voor elkaar zo'n sporter.
Honda als beste uit de test. Goedkoper bij dezelfde uitrusting, betere aandrijflijn, goed onderstel en top motorisering de hybride aandrijving.
Vind zelf het model van de Civic ook erg mooi. Wordt te weinig gewaardeerd hier in NL. Mensen stappen maar in zo'n VAG product terwijl er veel betere alternatieven zijn. Mijn keuze zou toch ook de Civic zijn en al helemaal zo'n type R wat toch echt een hot hatch is. Dat krijgen ze momenteel in de VAG groep niet voor elkaar zo'n sporter.
maar je hoort me niet klagen hoor als ze deze voor de deur zouden zetten, snelste HH op de ring en ze zetten met elke nieuwe Type R de toon opnieuw, een GTI is saai en steriel, zowel in rijden als uiterlijk, en toch domineert de GTI ook hier het straatbeeld, zo saai en inspiratieloos, maar het werkt blijkbaar want iedereen koopt de GTI en amper mensen kopen de Type R, terwijl die inderdaad in alles beter is dan de GTI. Doodzonde, want de naam GTI is nog enkel dat, een naam, een Type R leeft ademt en schreeuwt zijn naam nog uit, dat is nog echt een Type R en geen steriel afkooksel van wat ooit was.

maar ondanks wat ik net zei heb ik het altijd wel voor de GTI gehad, een 7.5 vind ik gewoon dik en zou ik zeker rijden, maar kan ik net zoals een type R niet betalen. Ik denk dat ik met meer snelweg verkeer eerder voor een GTI dan een Type R zou kiezen, maar voor mijn gebruik wil ik dan de best sturende en meest sportieve auto en dat is de Type R, qua echte hot hatch is een Type R voor mij het ultieme, maar ik begrijp wel dat velen de meer steriele GTI willen, al begrijp ik niet dat er zo veel voor kiezen. Letterlijk 9.9/10 kiezen de GTI.