Ondertussen zijn we zijn al weer een poosje verder, druk met andere dingen maar nu even tijd maken om het verhaaltje af te maken, tot zo ver dan.
We waren dus echt gestrand, met bijna lege accu bij een laadpaal, het wou echt niet meer werken.
Dus, dan de wegenwacht maar gebeld, na even wachten kwam er een elektrisch busje aangereden.
Hij was even buiten z'n wijk vertelde hij.
Ik was zeer benieuwd wat hij kan en wilde doen aan dit probleem, ik zag al een oprijwagen voor me.
Maar nee, hij ging de boel demonteren, hij dacht eerst van binnenuit maar ik kon vertellen dat het vanuit de wielkuip moet.
Opkrikken, wiel er af, beschermplaat (modderkuip) er af, tikken tegen het motortje, en jawel ! we konden weer laden.
Modderkuip in de achterbak, 1 keer de auto dichtdoen ( van slot doen onderbreekt het laden (even) ).
En zo konden we weer een stukje verder rijden.
Maar, helaas, het kunnen laden bleek een toevalstreffer want later kregen we 'm weer niet aan de gang.
Dus, motortje gedemonteerd, ver van huis, met bij elkaar gescharreld gereedschap, pffff.
( wat fijn dat ik zo handig ben :- > of althans, ervaring heb met dit soort gevogel, maar mijn hobby is het niet )
Op zoek naar een ander motortje, en snel leverbaar ook nog.
Rondbellen naar de lokale dealers en jawel na een paar pogingen was een meedenkende medewerker die 'm kon laten meekomen met de bestelling van die middag.
NR : V12E915651D ( omschrijving "stelelem" ( is dat een (interne) code of een roffel op het toetsenbord ? )
Dan nog er weer inzetten, een soldeerbout ed heb ik niet aan boord maar van een ander forum ken ik wat mensen en bij een waren we in de buurt, en daar kon ik een soldeerpistool (!) gebruiken, en krimpkousjes waren er ook, dat was ook nog geluk want zelf wist hij er geen wijs mee.
In de regen, dat allemaal aan elkaar gesoldeerd.
Het motortje reageerde enthousiast maar ging niet laden, de indicator werd rood na enige tijd. Het motortje lag nog los.
Het vermoeden wat ik toen kreeg bleek te kloppen, er is een detectie voor "zit de stekker er in", het vergrendel pennetje heeft 3 standen, helemaal ingetrokken, helemaal uitgeschoven maar ook nog een tussenstand, het pennetje loopt met een "stoepje", het laatste stukje van de pen is dunner, tegen de rand van het gat in de stekker aan, zo "weet" het systeem dat de stekker er echt inzit. Dat is met de contacten in de stekker ook al duidelijk, maar toch.
Dus met de waterpomptang het uitschuiven van het pennetje beperkt en jawel ! We konden laden.
Voor zo ver ik zie is dit een veelgebruikt motortje, ik vrees dat dit euvel veel vaker voor gaat komen, of heb ik gewoon pech ?
Ik vind het maar een iel ding.
Ik ga nog zien dat ik deze informatie bij de wegenwacht krijg, dan kan het in de lijst met gekende problemen daar, daar stond het blijkbaar nog niet in. (?)
Wat is het toch jammer dat dit soort informatie niet ( bij mijn weten ) beschikbaar is in een boek (oid) zoals dat met al mijn voorgaande wagens wel het geval was.
OF ? Is het er wel ? Wie weet dat ajb ? Dat had mij veel tijd gescheeld in dit geval !
Het was net een regenachtig weekeind, we hebben onder diverse overkappingen in fasen de boel weer gemonteerd, de klep en de modderkuip.
Een krik zit wel bij de wagen maar geen wielbouten sleutel ( wel een goedje om er in te spuiten ).
Maar door de auto op te krikken kwam er net genoeg ruimte om de modderkuip achter het wiel te frotten en ook alle schroefjes er weer in te krijgen, met wat gevogel weer.