Ontbrekende achterklep spoiler Dynamic pakket op de combi

VWim

Forumguru
Als ik de lay-out van de brochure bekijk dan is het sowieso niet-officiële/concept informatie.
 

Klaasje

Forumguru
Alsje vervolgens adaptive cruise wil bestellen zie je dat FA er nog opzit,
Bij adaptive en FA staat een - dus niet te bestellen op Elegance.

Wel adaptive only en dus is FA blijkbaar standaard.

Denk dat PON het ook niet meer weet
 

Rick

Senior Member
@VWim Komt rechtstreeks uit de prijslijst die screenshot, dus zeker wel officiele informatie.

PON lijkt inderdaad goed de weg kwijt. Ben benieuwd waar de dealer zich nou op baseert... Als het deze zelfde vage prijslijst is dan kan hij er naast zitten.

We gaan het zien. Overigens heb ik de Octavia esthetisch altijd zonder FA mooier gevonden en de ervaringen met de FA zijn hier ook niet altijd positief. Maar goed ik zou het er zeker graag op hebben!!
 

leo442

Forumguru
Alsje vervolgens adaptive cruise wil bestellen zie je dat FA er nog opzit,
Bij adaptive en FA staat een - dus niet te bestellen op Elegance.

Wel adaptive only en dus is FA blijkbaar standaard.

Denk dat PON het ook niet meer weet

Zo komt het bij mij ook over, FA standaard op elegance!.
 

frisok

Senior Member
Als het goed is wordt de mijne deze week gebouwd. Volgende week kijken of FA er wel of niet op zit. (Is overigens wel een beetje off topic. Ik heb geen dynamic pakket).
 

Maik

Actief lid
Zojuist gebeld door de dealer, dat Front-Assist idd niet meer standaard is (EBL). Hij wacht nog op antwoord van PON of het wel los te bestellen is, maar vreest het ergste....
De hoop is eigenlijk dat de optie FA+ACC ook leverbaar wordt op de 1.6tdi.

Pfff, wat kan nog meer ingenomen worden bij mijn auto? Zouden ze de wielen er wel onder laten? Dealer is er ook ziek van....
 

Klaasje

Forumguru
Frontassyst is wel standaard op EBS, vandaag nagevraagd en dat zie je ook als je ACC besteld. FA en ACC kun je niet bij Elegane alleen ACC, dus FA standaard
 

erikkie

Senior Member
Ik heb contact gehad met PON ivm ontbreken instaplijsten achter bij dynamic pakket en achterspoiler combi.
Allemaal bla bla, verkeerd vertaald uit Tsjechisch etc.
Die spoiler is volgens PON bij de combi al standaard aanwezig bij de hb wel een spoiler. Gezegd dat er op RS-combi ook een spoiler zit...Tsja dat was toch anders :banghead:
Werd hartelijk bedankt voor de kritische mail :sterretjes:..., zodat ze folder etc aan konden passen. Alsof dit "probleem" nog niet bekend is bij PON... :pieker:??

Al met al heb ik ze qua productkennis niet erg hoog zitten.
Instaplijsten achterdeuren nu geregeld, maar die spoiler zal er wel nooit meer opkomen.:fool:
Blijft beetje principe kwestie, maar ik vind als je > 30000 € voor een auto betaalt, je toch wel kritisch mag zijn...
 

rdrummen

Senior Member
Helemaal mee eens, maar van PON zullen we toch nooit gelijk krijgen, vrees ik. Terwijl ik notabene zelf ook nog bij PON had na gevraagd of er bij de Dynamic een andere dakspoiler zou zitten op de combi: "ja meneer, daar zit dan een iets andere achterspoiler op, die afwijkend is van de standaard-uitvoering."
Ja ja, mooi niet dus, en dan alles weer ontkennen. :mad:
 

lugolux78

Forumguru
Ik heb bij de dealer voor het eerst een Dynamic uitvoering zien staan (heb er een besteld). Opmerking over spoiler gedaan. Verkoper wist niet wat ie moest zeggen. Zwart op wit tegen garage en ook tegen leasemij aangegeven dat volgens boekje er een op moet zitten. Ik verwacht dus dat er bij de levering in maart er ook een keurig RS spoilertje opzit...Wie de kosten draagt maakt mij niet uit als ik het maar niet ben hahaha
 

MaXt0r

Actief lid
Aanhouder wint ! Donderdag wordt de spoiler gemonteerd.... :yeehaa:

Wat van spoiler krijg je nu gemonteerd? In de Skoda Prijslijst staat namelijk het volgende: Dynamic pakket
Sportstoelen, lederen 3-spaaks sportstuurwiel, spoiler op achterklep (HB) en instap sierlijsten vóór 1, 5.
Hier staat duidelijk dat de HB een spoiler krijgt en de Combi dus niet. Ook zie ik een verschil in de prijslijst van 2013 t.o.v. 2014

2013: en instap sierlijsten
2014: en instap sierlijsten vóór

De sierlijsten achter zijn dus komen te vervallen.
Ze zijn lekker bezig bij Skoda.
 

VWim

Forumguru
Het stond er als volgt in:
Dynamic pakket
Sportstoelen, lederen 3-spaaks sportstuurwiel, instap sierlijsten en spoiler op achterklep 1, 5


waarbij de codes het volgende betekenen:
1 Niet mogelijk in combinatie met (semi-)lederen bekleding of lederen achterkant van de voorstoelen
5 Niet mogelijk in combinatie met Functie-pakket
 

MaXt0r

Actief lid
Het stond er als volgt in:
Dynamic pakket
Sportstoelen, lederen 3-spaaks sportstuurwiel, instap sierlijsten en spoiler op achterklep 1, 5


waarbij de codes het volgende betekenen:
1 Niet mogelijk in combinatie met (semi-)lederen bekleding of lederen achterkant van de voorstoelen
5 Niet mogelijk in combinatie met Functie-pakket

Uit welke prijslijst haal jij dit VWIM?
In de bijgevoegde afbeelding staan twee keer het dynamic pakket.

De grijze afbeelding is van 2014 de wit / groene is 2013.
Hier wordt in beide gevallen gesproken over een spoiler bij de HB en niet bij de Combi. Extra spoiler is natuurlijk altijd mooi :) Ik ga alleen niet bij de dealer aankloppen als het nu juist is omschreven. Ook het is het pakket 100 euro goedkoper dan 2013.
 

MaXt0r

Actief lid
Dan zal dat het verschil zijn.
Ik heb namelijk de volgende veries:
  • Prijslijst Octavia Businessline per 1 november 2013
  • Prijslijst Octavia Businessline per 1 januari 2014
 

Edwin1969

Actief lid
Wat van spoiler krijg je nu gemonteerd? In de Skoda Prijslijst staat namelijk het volgende: Dynamic pakket
Sportstoelen, lederen 3-spaaks sportstuurwiel, spoiler op achterklep (HB) en instap sierlijsten vóór 1, 5.
Hier staat duidelijk dat de HB een spoiler krijgt en de Combi dus niet. Ook zie ik een verschil in de prijslijst van 2013 t.o.v. 2014

2013: en instap sierlijsten
2014: en instap sierlijsten vóór

De sierlijsten achter zijn dus komen te vervallen.
Ze zijn lekker bezig bij Skoda.

@MaXt0r Mijn auto is eind september 2013 geleverd, waarbij toen volop discussie was tussen dealer en mij over de spoiler die ook voor de combi zou moeten gelden. Wordt uiteindelijk dus goed door dealer opgelost. Insteek was al die tijd de RS-spoiler, dus ga er vanuit dat die er donderdag opkomt. Voor leveringen of bestellingen die nu gedaan worden, kan ik mij voorstellen dat nu wel duidelijk is dat de spoiler alleen voor hb geldt.

Heb overigens alleen instaplijsten voor.
 
Bovenaan Onderaan