Onregelmatig stationair bij koude start na TVS driveability

Bij TVS hebben ze alleen de DSG software geoptimaliseerd voor driveability en StartStop waarden aangepast zodat de motor aan blijft.

Aan sensoren en motormanagement hebben ze niets aangepast.

Ook heeft TVS nu aangegeven dat ze dit voor de aanpassing al hadden gezien, mogelijk minder opvallend.

Ik kijk het nog even aan en anders ga ik langs de dealer. Mocht de dealer alsnog software aanpassingen van TVS overschrijven, dan kan ik de TVS aanpassing kosteloos opnieuw laten installeren.

Zou evt sensor probleem mogelijk kunnen zijn ontstaan doordat bij de DSG aanpassing mogelijk even flink gas gegeven is?

ertromp

Forumguru
Jeetje je laat je wel erg snel weer van het padje brengen. Eerst maar eens een tijdje rijden toch. Als er echt een sensor de geest geeft krijg je een storingsmelding.

Jeetje je laat je wel erg snel weer van het padje brengen

Ik ben een leek op autotechniek gebied en heb in verleden een auto gehad die echt niet te vertrouwen was. Dat onbehagelijke gevoel kun je blijkbaar snel weer naar boven krijgen
Daarnaast wil je als leek ook niet te ver doorrijden om achteraf te horen, was u maar eerder met de auto langsgekomen.

De auto loopt verder echt als een zonnetje nu.
Wat dat betreft kan ik iedereen de driveability aanpassing aanraden! Kost wat, je verdient het niet letterlijk terug, maar geeft gevoel van luxe zoeven over de weg en veel vlotter in de stad.

Het liefst rijd ik ook gewoon door omdat het alleen bij de koude start is en ja een storingsmelding zou echt duidelijkheid geven.

Bovenaan Onderaan