Ongeval a61

Cordoba

Forumguru
Dealerprijs is geen maatstaf, alleen in geval dat een nieuwe auto vergoed wordt, dan wel. Schade-experts kijken normaal naar de prijs waar een vergelijkbare auto voor te koop is, en kijken dan bijv. ook naar de staat van onderhoud e.d.

In dit geval, is er nog een lastig aspect: stel dat de veroorzaker een Duitser is (met Duitse verzekering): kijkt men dan naar de kosten voor reparatie, hoe die in Duitsland liggen (al dan niet met vervoer van de gerepareerde auto naar de Nederlandse eigenaar), en kijkt men naar de waarde in Duitsland van een vergelijkbare auto, of hanteert men Nederlands prijzen? Zowel voor Duitse als voor Nederlandse prijzen als maatstaf zijn goede redenen aan te voeren, maar ik ben benieuwd hoe het nu daadwerkelijk ligt.

Cordoba

Forumguru
@mzzls1 Op basis van de foto's verwacht ik niet dat ie total loss is: met andere bumper, voorspatbord(-en), motorkap en grill ben je waarschijnlijk al een heel eind, of zijn er essentiele onderdelen geraakt die ik over het hoofd zie?

mzzls1

Senior Member
Heb werkelijk geen idee. Heb nul verstand.

Er lag overal vloeistof en een buis was gebroken, links vooraan. Deur links ging niet meer open of dicht.

Links van voor bekeken.

Bijlagen

• IMG-20150213-WA0005.jpg
    IMG-20150213-WA0005.jpg
    78,7 KB · Weergaven: 133

CDK

Forumguru
wat balen zeg! gelukkig lijken jullie zelf heel uit de strijd gekomen te zijn, maar hou dat in de gaten...., hoofdpijn en nekletsel kunnen zeer lang naweeën hebben. sterkte met de situatie en hopelijk kom je er financieel goed mee weg, die bekeuring is voor het (mede)veroorzaken van een ongeval door nalatigheid van afstand houden.

Blackokkie2

Forumguru
Zijn de airbags nog oké? Dat scheelt al een hoop. Tja als er niet teveel schade aan het frame is en de motorophanging bijvoorbeeld dan zou het nog mee kunnen vallen. Maar zijschermen motorkap radiator Airco-condensor zullen sowieso aan gort zijn.

mzzls1

Senior Member
Airbags zijn niet geklapt.
Tot zover wordt alles vergoed, lijkt het. Even afkloppen..die boete krijg ik zelfs terug.

Maandag gaat de rechtsbijstand, auto- reisverzekering verder. Het schade formulier per foto al verstuurd en in nl zo snel mogelijk inscannen.

Afstand was te kort, dat blijkt, maar waarom er nou geremd werd...bij de meeste een raadsel. Volgens de voorste remde die niet en reed iemand achter op hem in, waardoor er 'overdreven' geremd werd.

qua klachten hebben we niets. Al klaagt mijn vriendin over haar rug sinds een uurtje. Zijn nu aangekomen, dus eerst slapen en dan eens kijken.

Men wat een dag, had zoveel erger, anders kunnen aflopen.

Bijlagen

• FB_IMG_1423880130939.jpg
    FB_IMG_1423880130939.jpg
    64,7 KB · Weergaven: 148
  • FB_IMG_1423880138305.jpg
    FB_IMG_1423880138305.jpg
    60,2 KB · Weergaven: 146

Captain Hook

Forumguru
Idd, blijft altijd kl*te zoiets. Ongeacht de schuldvraag. En dan, de vaak eindeloze, administratieve/financiële afwikkeling.

BTW; het is niet voor niks dat de Duitsers vaak op borden langs de weg aangeven:
"Abstand halber Tacho"
M.a.w. de helft v.d. waarde van je km/h teller als afstand houden. Maar ja, dat vindt vrijwel iedereen overdreven... totdat... totdat het fout gaat...

Laatst bewerkt:

Ridley

Forumguru
zuur... ik heb nog steeds twee Fabia Combi's beschikbaar voor je mocht je een nieuwe kopen.

• Leuk
Waarderingen: CDK

mzzls1

Senior Member
Het wordt een hele dure les en ongeacht ' eigen schuld , dikke beult' is het heel zuur.

Had 6 jaar hard gewerkt voor mijn Skoda.

Kogamyata

Senior Member
Die schade wordt wel opgelost, maak je daar geen zorgen over. Je bent max. verzekerd en die lossen dat perfect voor je op. Alleen zul je wel wat correspondentie krijgen en dat komt omdat je RB-verzekering alles probeert te verhalen voor jou. Alles komt goed. Geniet van je vacantie en straks gezond weer terug.
Houdoe,
Joop.

skodaboy

Forumguru
als de airbags niet zijn afgegaan,dan scheelt het al een hele som in de kosten.
de gordelspanners zullen naar mijn in ziens wel zijn af gegaan en dienen ook vervangen te worden bij een eventuele reparatie..

voor de rest kom je 'vrij' goed weg met je schade vooraan al moet er het één en andere toch vervangen worden.
is de Fabia achteraan ook beschadigd of heeft die jeep nog tijdig weten te stoppen?

ff :ot:

een collega van me rijdt ook met een 02 FL en heeft vorige week ook een ongeval gehad..
hij stond stil aan de verkeerslichten en de voor hem staande vrachtwagen reed ACHTERUIT i.p.v
vooruit en raakte de 02 vol op de neus..:fool:

hier waren ook géén airbags afgegaan,maar de hele neus van de 02 is wel verbogen en naar beneden gedrukt..:nono:
zal ff kort de 'grote' onderdelen op sommen die mij zo direct te binnen schieten,
motorkap + slot + complete gril,voorfront,3 nieuwe radiators,2 nieuwe voorvleugels,enz..

van het totale kostenplaatje voor de herstelling heb ik géén idee,maar het heeft ook maar zo en zo gescheeld of de wagen was ook als totaal verlies beschouwd geweest..:jaja:

Kogamyata

Senior Member
Ben je gelukkig al weer heelhuids thuis? Hopelijk toch nog iets aan je vacanie gehad! Ben zeer benieuwd en wil het graag volgen. Expert, garage en verzekeringen werken samen in overleg. Overigens ben je langs Zürich gekomen, want daar hebben ze 'n vliegveld dat KLOTE(n) heet. Er komt 'n nieuwe auto en misschien wel serie 3.
Succes!
Joop.

mzzls1

Senior Member
Klopt zij werken goed samen en houden mij keurig op de hoogte.
Gaat helemaal goed.

Dat vliegveld ligt toch in zwitserland? Ik ben daar niet langs geweest. Ik was in garmisch, Duitsland.

Er komt misschien een nieuwe, ik moet geld gaan tellen...

Het verhaal van aansprakelijkheid kan maanden duren, rechtsbijstand, interpolis iedereen is bezig.

erik2907

Actief lid
Best wel logisch dat de auto total los is, immers als de reparatie van de auto meer bedraagt dan 2/3 van de (dag)waarde is deze economisch total los.

Misschien nog interessant om het wrak te kopen van de verzekering en de reparatie uit laten voeren met de uitkering van de verzekering. Miglijk goedkoper dan een nieuwe aanschaffen.

mzzls1

Senior Member
Het verhaal wordt gekker. Help!

Vandaag heb ik mijn auto gezien, volledig naar de Klote. Moter ophanging volledig afgebroken en zo noemde de twee monteurs heel veel meer. Ze zeiden letterlijk dat ie klaar was en maar goed ook, die moet je niet willen maken.

Word ik vandaag gebeld door de grote baas, dat de auto gemaakt gaat worden. Uh? Hij had het over 5000 euro, gek verhaal omdat die monteurs zoveel opnoemde en zelfs zeiden dat het niet meer veilig was.

Zijn verklaring, het was een oude gek een een jong monteurtje zonder verstand.

Wat nu?

Kogamyata

Senior Member
Rechtsbijstand op laten knappen en zeggen wat jouw (redelijke) wensen zijn. Van welk jaar is de auto? Hoeveel heeft ie gereden? Wat kostte ie nieuw? Wat zijn de getaxeerde reparatiekosten? WWat is de getaxeerde dagwaarde (restantwaarde)? Wat zijn jouw wensen? Zoals; voel je je nog prettig en veilig in die auto? Dat zijn de criteria en dat moet de R.bijstandverz. samen met de AR verzekering en in overleg met jou uitzoeken. Meer smaken heb ik niet. Waar zouden we zijn zonder dit forum!
Succes,
Joop.

erik2907

Actief lid
Als er gesproken wordt over een reparatie van € 5.000,- dan zal er ongetwijfeld een specificatie zijn waaruit dat blijkt. Immers, deze dient aan de taxateur van de verzekering overlegd te worden alvorens er überhaupt sprake kan zijn van een uitbetaling en daarna reparatie.
Verder zou het betekenen dat de dagwaarde groter is dan € 7.500,- omdat over het algemeen verzekeringsmaatschappijen overgaan tot reparatie als het bedrag minder is dan 2/3 van de dagwaarde van het voertuig.

Zou er wel voor zorgen dat er zeer goed gekeken wordt naar het chassis of dit wel recht is als er al sprake is van defecte draagarmen en motorophanging.

Canon-Eye

Donateur
Zou er wel voor zorgen dat er zeer goed gekeken wordt naar het chassis of dit wel recht is
Zal nu wellicht krom zijn, maar de vraag is of dat op een goede richtbank met deskundig personeel afdoende hersteld kan worden. Blijkbaar zien ze mogelijkheden, maar je kunt altijd een second opinion vragen.
Bij zeer verschillende uitkomst van de tegenexpertise kan het tdan nog tot arbitrage komen door een onafhankelijke derde expert; dat oordeel is dan bindend.

Bovenaan Onderaan