Cordoba
Forumguru
Regel van 2/3 dagwaarde is geen officiele regel volgens mij, maar óf een soort vuistregel, óf alleen in geval van all-risk (dus als je eigen verzekering uitbetaald, of uitbetaald, zolang niet duidelijk is of er geld terug te halen is via tegenpartij. Ik heb het één keer meegemaakt, en in dat geval was de auto economisch total loss doordat de vervangingswaarde van de auto (dus de prijs die je voor een vergelijkbare auto betaalt) lager was, dan de restwaarde van het wrak opgeteld bij de reparatiekosten. Als je afstand doet van het wrak, krijg je dan de 'vervangingswaarde' uitgekeerd, hou je het wrak dan wordt het hoogste bod op het wrak in mindering gebracht op het geld dat wordt uitgekeerd.
Overigens kun je tussen de 5000 en 6000 euro een goede vervanger vinden, en als je dan ook nog meetelt dat je korting moet kunnen bedingen, omdat je niets in te ruilen hebt, dan moet voor zo'n bedrag toch een mooie vervanger te vinden zijn. Een voorbeeld in dezelfde kleur. Ik schat dat je deze voor iets meer dan 5000 euro moet kunnen kopen.
Overigens kun je tussen de 5000 en 6000 euro een goede vervanger vinden, en als je dan ook nog meetelt dat je korting moet kunnen bedingen, omdat je niets in te ruilen hebt, dan moet voor zo'n bedrag toch een mooie vervanger te vinden zijn. Een voorbeeld in dezelfde kleur. Ik schat dat je deze voor iets meer dan 5000 euro moet kunnen kopen.