Olie Lampje

QuantumCat

Donateur
Update:
Het rode olielampje heb ik niet meer zien branden

Inmiddels heeft de auto een beurt gekregen; vloeistoffen en filters zijn vervangen.
de distributieriem is vervangen, een lekkende koelslang is vervangen, en
de auto heeft de jaarlijkse APK doorstaan.
 

oco1979

Forumguru
Update:
Het rode olielampje heb ik niet meer zien branden

Inmiddels heeft de auto een beurt gekregen; vloeistoffen en filters zijn vervangen.
de distributieriem is vervangen, een lekkende koelslang is vervangen, en
de auto heeft de jaarlijkse APK doorstaan.

Oliewissel was waarschijnlijk brood nodig.
 

hemi24

Forumguru
Geïmporteerde auto’s krijgen volgens mij geen NAP vanwege de onbekende historie in het buitenland.

Wie heeft het hier over een importwagen..?

Vervaldatum APK 05-05-2019
Datum eerste toelating 01-09-2009
Datum tenaamstelling 19-03-2019
Tijdstip tenaamstelling 09:18
Datum eerste afgifte Nederland 01-09-2009
 

brepus13

Forumguru
@hemi24 je hebt helemaal gelijk joh, ik zat met een F1 in mijn hoofd en ging er daarom vanuit dat het import betrof uit 2009.... dat krijg je ook met zoveel verschillende Skoda’s op dit forum :pardon:
 

QuantumCat

Donateur
Dat leek mij ook.
Maar ook gewoon een strategische zet:
ik weet niet wanneer er voor het laatst de olie vervangen is. 10 jaar geleden? 5 jaar geleden?
 

Cordoba

Forumguru
Ook een te lage accuspanning kan veel vreemde foutmeldingen veroorzaken. De temperatuur is nu iets hoger, dus iets minder accuproblemen, maar als de accu niet goed is dan is de kans vrij groot dat ie ineens van de ene op de andere dag volledig dood is. Als het goed ik kun je op de accu zelf zien hoe oud deze is, en je kunt de accu (mits goed opgeladen) door laten meten door de garage. Een accu die niet goed is opgeladen, is niet betrouwbaar te meten qua prestaties. Ik sluit dus niet uit dat de foutmelding alleen het gevolg zijn van een slechte accu of dynamo.

Wat de cruise control betreft: heel veel auto's van het Vagconcern hebben CC's die af en toe niet reageren zoals het hoort. Vaak is daarmee te leven, en is vervangen te duur voor het kleine ongemak dat ie af en toe niet helemaal goed werkt.
 

QuantumCat

Donateur
De accu is twee weken terug al vervangen. Dat was het eerste wat de dealer bij uitlezen van de auto aan raadde.
Heb gelijk een iets zwaardere genomen.
Verder is het even afwachten, zit nu in Angola en kan dus niet rijden.
Verder had ik een tip gekregen om de CC (wellicht) werkend te krijgen.
Maar dat is iets voor als ik weer terug ben
 

oco1979

Forumguru
De accu is twee weken terug al vervangen. Dat was het eerste wat de dealer bij uitlezen van de auto aan raadde.
Heb gelijk een iets zwaardere genomen.
Verder is het even afwachten, zit nu in Angola en kan dus niet rijden.
Verder had ik een tip gekregen om de CC (wellicht) werkend te krijgen.
Maar dat is iets voor als ik weer terug ben

rempedaal - en koppelingspedaal Sensoren moeten ook goed werken om CC te kunnen gebruiken.
 
Bovenaan Onderaan