olie en onderhoudsbeurt

FredV

Banned
Als ik dit soort dingen hoor/lees moet ik altijd aan de verhalen denken van garages die je laten betalen voor iets dat ze helemaal niet doen :icon_smile_dead:
Onder 't mom van klein materiaal...
En ook altijd ruitensproeiervloeistoftank gevuld, terwijl je tank nog vol was...
 

Wimus

Actief lid
Ja, dat soort dingen trap ik dus al jaren niet meer in, maar dat is een kwestie van van te voren zelf bijvullen, en indien het op de rekening staat, er gelijk een creditnota tegenover laten stellen.
Als ze dat 2x hebben moeten doen, leren ze het wel af ;)
 

EdK

Forumguru
Heb ik ook al eens verteld hier op forum mbt die bekende ruitenwisser vloeistof.
Vul hem ook voor de servicebeurt helemaal af en meld ook altijd bij balie dat ze dat niet hoeven te doen.
En indien het dan evengoed op de rekening staan ( 1x gebeurd ) dan krijgen ze een rood hoofd !
En sindsdien heeft het nooit meer op rekening gestaan !
 

Wimus

Actief lid
Ik zou eerst bij Pon navragen of het klopt dat alle auto's af fabriek met longlife olie gevuld zijn, en daarna bij de dealer verhaal halen als dat zo blijkt te zijn
 

Rosinfield

† In Memoriam
Lijkt me dat de dealer ook opheldering moet kunnen geven. De discrepantie is immers ook van daar afkomstig.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Heb het er bij gepakt. Er staat:
Volgende inspectiebeurt: 30 000 km
Datum: 9/2011
(naar gelang van wat er eerst komt of na een service-interval-indicatie)
Wordt met dat laatste bedoeld een indicatie op de BC?

Al met al snap ik dan nog niet waarom er op het kaartje in de auto staat "uiterlijk 15 000 km)
 

Wimus

Actief lid
De datum zou ook 09/2012 moeten zijn
30.000 km of 2 jaar
en bij jou is het 1 jaar.......
 

Rosinfield

† In Memoriam
@Rosenfield je heb er toch ook een onderhoudsboekje bij gekregen.
Ze noemen dat serviceplan een kopie van de sticker staat voor in het boekje afgedrukt !

Sticker zit er idd in, maar is voor mij volkomen abacadabra
zie een hele rits van non-sense woorden van 3 letters, zoals EQA, 1D0, 5SE, enz. Moet ik hier iets uit op kunnen maken?
 

GJS

Senior Member
Op deze site kan je die codes invoeren en krijg je de betekenis te zien: http://igorweb.org/equidec/

EQA kent die site zo te zien niet, misschien te nieuwe code:

EQA = code not found :(
1D0 = Without trailer hitch
5SE = Left exterior mirror: convex (modified viewing field)
 

corsaar

Senior Member
In mijn onderhoudsboekje is niets ingevuld geen kilometers en geen datum.
wel een stempel van de garage.Achterin het instructie boekje staat iets over die sticker er zou
ook iets moeten staan over de service interval en olieversen.
QG1 betekend variabele onderhoudsintevallen met olie spec VW 504 00.
Zoals ik het lees 1 jaar of 15000 km maar is voor verschillende uitleg vatbaar.
blz 245--248
 

Rosinfield

† In Memoriam
dank je GJS, dat is nuttige info!
Corsaar: bij mij staat ook op de sticker QG1, maar waar heb jij dat dan vandaan als je geen sticker hebt? Ik vind het maar een zootje, eigenlijk. Het blijft dus hoe dan ook zo dat er in mijn boekje staat volgende inspectiebeurt bij 30 000 en op het kaartje 15 000, beide door dealer ingevuld. Wacht nog op antwoord op vraag hieromtrent.
 
Bovenaan Onderaan