Olie afzuigpomp Lidl

turboturbo

Forumguru
Voor een flush kan ik je die van Forté aanbevelen!

Ik had een paar flesjes besteld bij vehato trading (boven 50,- geen verzendkosten)
Dus doe bijv een flush en een top end treatment...
 

Sebastian

Donateur
Voor een flush kan ik je die van Forté aanbevelen!

Ik had een paar flesjes besteld bij vehato trading (boven 50,- geen verzendkosten)
Dus doe bijv een flush en een top end treatment...
Ik heb toen met jou die van de Brezan gebruikt (moet het exacte merk ff nazoeken). Maar ik zal Forté eens ff Googelen, thanks
 

turboturbo

Forumguru
Ja dat was van het merk 5-in-1 en was niet veel meer dan gewoon 500ML diesel. De spoel olie kwam er toen bij mij nagenoeg schoon uit kan ik herinneren. Laatste keer met die van Forté gedaan en die keer was de olie een stuk vuiler.
 

Sebastian

Donateur
Ja dat was van het merk 5-in-1 en was niet veel meer dan gewoon 500ML diesel. De spoel olie kwam er toen bij mij nagenoeg schoon uit kan ik herinneren. Laatste keer met die van Forté gedaan en die keer was de olie een stuk vuiler.
Denk je dat óók met zo'n pomp alle troep eruit komt? Ik dacht misschien voor de zekerheid eerst een flesje goedkope olie erin na de flush, motor laten draaien een vervolgens ook de nieuwe olie eruit pompen. Eerder in het topic suggereerde iemand al zoiets (zonder flush). Daarna nieuwe olie erin. Moet nog ff uitzoeken wat. In de Faab deed ik Shell Hx7 10W40 ook al was het advies 5W40 volgens het boekje.
 

Cordoba

Forumguru
Overigens moet je die Lidl pomp ook flushen na gebruik (even wat schone olie er doorheen pompen, zodat er geen vuile olie in blijft zitten en de pomp vast kan komen te zitten als ie lang niet gebruikt wordt). Wat de slangen betreft: na gebruik heb ik ze even doorgeblazen om zoveel mogelijk olie uit de slangen te krijgen, en daarna over ieder slang-uiteinde een boterhamzakje met een elastiekje er om, zodat alles schoon blijft als het in de kast (in de schuur) ligt.
 

Highway

Forumguru
Toevallig vandaag mijn motor (1.8tsi in de S2) een flush gegeven met Forte. Goede ervaringen met de producten van dit merk, en de enige die ik gebruik. Wel wat lastiger om aan te komen, niet iedereen verkoopt Forte.

Gezien ik goed bij de carterplug kan, draai ik die gewoon los (dus geen pompje gebruikt).
 

turboturbo

Forumguru
Denk je dat óók met zo'n pomp alle troep eruit komt?
Ik had die dag dat wij afgesproken hadden, de carterpan eronder uit gehaald van mijn Octavia. En daar zat zeker nog 100ML vieze sludge achtige olie in. Dat loopt gewoon niet weg door de carterplug opening zolang de auto horizontaal staat.

Persoonlijk denk ik dat dat met een pomp net zo min lukt; in het zeep dispensertje van m'n douchegel en handzeep met zo'n slangetje blijft ook altijd een bodempje of restje zeep achter.... Maargoed ik ben benieuwd of ik daarin gelijk heb.
 

HenkHenkHenk

Senior Member
Mmmm weet niet, zag het toevallig ook staan vandaag.... wel stuk goedkoper dan brug huren oid.. maar denk niet dat alles uitkomt.. ik zag net een video op YouTube van een Fransman met zijn 206+ olie was letterlijk meteen zwart na het opnieuw vullen ( ik vermoed toch een flink restje oude olie)
 

Spinal

Forumguru
Ik had die dag dat wij afgesproken hadden, de carterpan eronder uit gehaald van mijn Octavia. En daar zat zeker nog 100ML vieze sludge achtige olie in. Dat loopt gewoon niet weg door de carterplug opening zolang de auto horizontaal staat.

Persoonlijk denk ik dat dat met een pomp net zo min lukt; in het zeep dispensertje van m'n douchegel en handzeep met zo'n slangetje blijft ook altijd een bodempje of restje zeep achter.... Maargoed ik ben benieuwd of ik daarin gelijk heb.

Ik heb afgelopen zaterdag de olie ververst van onze Kia Picanto. Volgens de site van Kroon olie gaat er 3,5 liter in. En die hoeveelheid ging er na het aflaten ook weer in. Dus via de carterplug gaat er wel alle olie uit, misschien dat er idd nog een mili bodempje overblijft maar die mengt zich wel met de nieuwe olie.
Ik heb meer vertrouwen in aflaten via de carterplug dan met zo'n vacuümpomp, en bij de Kia moet ik toch via de onderkant het oliefilter vervangen (bij de Octavia zit hij aan de bovenkant van het blok)
 
Bovenaan Onderaan