Oei, wat een geld.

Gerjo

Senior Member
@Cordoba officieel zoek ik iets van uiterlijk eind 2012/begin 2013, max een ton op de teller, 4/5-deurs, maximaal 950 kg (ivm wegenbelasting...) en een beetje aangekleed qua opties.

Heb al naar een breed scala aan auto's zitten kijken:
- Skoda Citigo
- Seat Mii
- VW Up!
- Kia Picanto
- Fiat Panda
- Fiat Punto Evo
- Ford Fiësta
- Hyundai i10
- Mitubishi Space Star
- Renault Twingo
- Suzuki Swift
- Toyota Yaris...

Ik vind het allemaal erg op elkaar lijken.

Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar een Picanto. Weegt 820 kg, heeft vaak standaard al Airco, zijn er al rond de 6k vanaf 2014 (en daardoor nog 3 jaar fabrieksgarantie tot op zekere hoogte) en ziet er ook nog gewoon leuk uit. Als ik dan verder Autoweek mag geloven dan rijdt een 1.2 het lekkerste. Helaas zijn die niet veel te vinden.

Maar goed, de oude Punto rijdt nog steeds... Over 3 weken moet hij naar de keuring, dus dat is dan toch een soort D-fay haha...
 

Michel

Forumguru
Een nadeel van de Picanto - dit is algemeen bekend - en ik spreek ook uit eigen ervaring: hij is niet echt zuinig. Verder een prima autootje.
 

robvv

Senior Member
Skoda heeft nog wel het imago van een gunstig geprijsde auto, maar ik krijg de indruk dat dat snel minder wordt (zoals de beprijzing van de Karoq).
 

Horkje

Forumguru
Vandaag (nieuwe auto voor mevrouw Horkje) proef (mee) gereden in de Citigo en Peugeot 108 (gelijk aan Aygo en C1).

Echt een enorm verschil hoor. Citigo misschien iets minder pit maar stukken stiller, beter interieur en wat ruimer.

Eigenlijk vallen sinds vandaag de Aygo, C1 en 108 echt af...... Citigo dan wel ietsjes duurder maar scheelt ook niet heel veel.
 

Gerjo

Senior Member
Gisteren gekeken naar een up. Werd er niet warm of koud van.

Dus toch maar richting panda of picanto ofzo.
 

Dennis78

Forumguru
Kleine 2e hands auto's zijn schreeuwend duur. Voor hetzelfde geld heb je een leuk B-C segment 2e hands met nog geen 25K op de teller.
 

Frazajunior

Actief lid
Na aanleiding van de prijzen net oven op de bekende koop en verkoopsite geweest.
Staan erg leuke citigos te koop (monte Carlo)
Dan heb je ook een volledig aangeklede voor de prijs van een standaard nieuwe
 
Bovenaan Onderaan