Oei, wat een geld.

AGTon

Forumguru
Gister ging de RR naar de garage voor een kleine reparatie (nieuwe waterpomp). Normaal doe ik het nooit, maar ik had gister even een leenauto nodig, dus kreeg ik een Citigo mee.

Wagentje was net 3 maanden jong. Leuke kleur en interieur. Veel te klein voor mij, maar voor een dagje is dat geen enkel probleem. De kinderen waren er weg van. Sommige zaken zijn natuurlijk erg leuk en lux. Bijvoorbeeld led dagrijverlichting, de lampen aan de buitenkant gaan branden als je de auto ontgrendelt, leuk stuurtje etc. Je ziet wel dat er een verschil zit tussen de RR van 2011 en de Citigo ui eind 2017 op het dashboard, de tijd heeft niet stil gestaan.

Omdat wij een beetje aan het rondkijken zijn naar een 2e auto, toch maar eens kijken wat zo een klein wagentje moet gaan kosten.

En toen kwam de schrik. Het kleine koekblikje moest nieuw rond de € 15.000 kosten. Dat is geen kleingeld, daar koop je een hele leuke (ruimere) occasion voor waar de kop net vanaf is. Nu heb ik de RR in 2012 aangeschaft en ik begrijp ook wel dat alles duurder wordt, maar ben ik de enige die de Citigo gigantisch duur vind? Helemaal als je ziet wat voor een ruimte er voor terug komt en wat een jonge Fabia moet kosten?
Naar mijn optie, ook al heb je de ruimte niet nodig, rij je wat prettiger in een Fabia.

Zo, ik ben mijn ei ook weer kwijt :)
 

gerven

Lid
dan neem je de duurste uitvoering (style) met nogeens € 1500,- aan opties. En wordt je dan verrast dat het geen
€ 11.000,- kost? Niet echt toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Horkje

Forumguru
15K is natuurlijk hartstikke veel geld maar kijk eens naar de Aygo, een C1 of vergelijkbare kleine (zuinige) autootjes.

Je komt echt vrij snel aan dat bedrag...

Verbruik, onderhoud, wegenbelasting en verzekering zijn dan vaak weer een stuk voordeliger dan bij een occasion van 15K.
 

Canon-Eye

Forumguru
Tsja, het zijn toch heel gewone marketingwetten: voor gewilde spullen kan meer geld worden gevraagd, want voldoende mensen kopen het toch wel. Het gaat nu eenmaal niet per kilo of per kuub...
 

Japanese Power

Donateur
Tsja, bij de aanschaf van een 2e hands moet je niet alleen naar de prijs kijken, tel daar ook eens verbruik, afschrijving, verzekering en onderhoud bij op. Dan is een nieuwe kleine echt zo gek nog niet...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

AGTon

Forumguru
Wat @Horkje zegt klopt natuurlijk. Al die kleine wagentjes kosten ongeveer hetzelfde. Misschien moet ik het anders zeggen, voor 15K had ik meer verwacht. Had hetzelfde wagentje 11K gekost, dan begreep ik het wel. Maar 15K uitgeven en dan is de binnendeur niet mooi in zijn geheel bekleed.

Voor de rest niks mis met de wagen of soort wagen, maar ik schrok er van.
 

peterhuppertz

Forumguru
't Is ongeveer in lijn met de concurrentie. De Up is iets duurder, en de Seat, de Aygo, de Picanto en de I10 zitten ook ongeveer op dat niveau qua prijs. Ze starten rond de 11k, en vanaf daar kun je het zo gek maken als je zelf wilt, tot 19k voor een Up GTI.
 

Eduardo

Forumguru
Ik rij nu mijn 3e Yeti en schrok me ook rot hoeveel die de afgelopen 5 jaar duurder is geworden.
Een paar weken geleden in de showroom naast de Karoq gestaan. Na het prijskaartje te hebben gelezen heel voorzichtig onopvallend achterwaards er vandaan geschuifeld....... Wat een geld !!! :(
 

eriktv

Forumguru
Ik had toevallig gisteren dezelfde ervaring: kreeg als leenauto een Seat Arona mee..

46A1A1CA-8E3D-44F6-BAAC-330F5810DF7C.jpeg In veel opzichten het tegenovergestelde van mijn eigen auto: 1.0TSI 95pk vs 2.0TDI 202pk / DSG-6 vs 5 (!) handbak / 1:12 vs 1:16 / absolute basisuitrusting vs L&K.

Toen ik thuis de prijs opzocht rolden de ogen uit m’n hoofd: niet minder dan €25.000 moet dit gebakje kosten, met als enige opties lm velgen, pdc achter en een navigatiesysteem (wat overigens mijn file van die dag niet doorkreeg). De auto met net 12km op de klok begon trouwens ook heel hinderlijk te trillen op de snelweg: dit bleek de passagiersstoel te zijn :nono:

Laat mij maar lekker rondcruisen met m’n tweedehands Superb, die ik toen ‘ie vier jaar oud was en 86.000km gelopen had kocht voor een stuk minder dan die €25.000 :thumbsup::cheer:
 

MaxN

Donateur
Ik had toevallig gisteren dezelfde ervaring: kreeg als leenauto een Seat Arona mee..

Bekijk bijlage 65567 In veel opzichten het tegenovergestelde van mijn eigen auto: 1.0TSI 95pk vs 2.0TDI 202pk / DSG-6 vs 5 (!) handbak / 1:12 vs 1:16 / absolute basisuitrusting vs L&K.

Toen ik thuis de prijs opzocht rolden de ogen uit m’n hoofd: niet minder dan €25.000 moet dit gebakje kosten, met als enige opties lm velgen, pdc achter en een navigatiesysteem (wat overigens mijn file van die dag niet doorkreeg). De auto met net 12km op de klok begon trouwens ook heel hinderlijk te trillen op de snelweg: dit bleek de passagiersstoel te zijn :nono:

Laat mij maar lekker rondcruisen met m’n tweedehands Superb, die ik toen ‘ie vier jaar oud was en 86.000km gelopen had kocht voor een stuk minder dan die €25.000 :thumbsup::cheer:

:ot:En een lunch op het sontplein bij een van de 2 fast food ketens(McD of KFC) zo te zien :yeah::cheer:
 

eriktv

Forumguru
:ot: Haha de locatie klopt helemaal, de reden verre van! De slagbomen op het Sontplein zijn defect en hiervandaan kan ik naar mijn werk lopen. Was een goed bewaard geheim, maar steeds meer mensen weten ‘m te vinden: ‘s ochtends staat de boom open, ‘s middags is hij dicht. Het is altijd even spannend, maar tot nu toe gaat ‘ie altijd gewoon open als je naar buiten rijdt ;)
 

fanSkoda-VW

Donateur
Goedkoop zijn de Skoda's idd niet meer. Maar tja, eigen schuld.
Ik heb daaraan bijgedragen door ruim 12 jaar geleden al een Fab te kopen.

En de Citigo de luxe 'Active Arctic' uitvoering ? Voor m'n dochter gekocht, uit 2013 met goed een ton op de teller.
Mét 12 maanden garantie, grote beurt en APK voor minder dan 7 mille bij een dealer.
Vandaag was ze er weer mee naar Groningen, heerlijk auto'tje. Én dagelijkse kosten ook behapbaar.
 

Gerjo

Senior Member
Tsja, zo ben ik ook rond aan het neuzen voor een klein gebakje voor het vrouwtje. 6k budget ongeveer en haar oude Punto uit 2002 telt vast niet echt meer mee voor de inruil haha.

Maar de keuze is toch wel ruim hoor. Aygo, C1 of 107 valt af, maar Picanto, Panda of i10 behoren zeker tot de opties. Citigo, Mii of Up ook, maar die lijken allemaal of al aardig aan de kms te zitten of toch al wel weer snel richting de 7k te gaan.

Het rondneuzen kan ik wel van genieten hoor. Lekker struinen op marktplaats of Autotrack en kijken of er (in de buurt ook graag) wat leuks tussen staat.

APK van die Punto loopt begin april af... Dan weten we weer meer.

Voor tips hou ik me wel aanbevolen.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Aygo... ay ay ay ay, don't go. Ik heb vorig jaar in zo iets even mogen rijden, 70.000 op de teller. dus niet oud te noemen.
Maar onvergelijkbaar slecht in zeer veel opzichten met een Up/Mii/Citigo.
De drieling rijdt als het ware als een maatje grotere auto.
Alle waar naar z'n geld, zal ik maar zeggen.
 

Cordoba

Forumguru
@Gerjo Ik weet niet aan welke leeftijd/km-stand je denkt voor de opvolger, maar misschien ook eens kijken of een Fabia hatchback een alternatief is, die is tenslotte niet veel groter dan een Citigo, en ook de prijs zal iets lager liggen. (als ik kijk zie ik tussen 5500 en 6000 euro diverse Fabia's hatchback tussen bouwjaar 2007 en 2010, en verschillende met km-standen onder de 80.000 km)
 
Bovenaan Onderaan