Octavia RS 3 280 PK

s-line

Forumguru
Dezelfde configuratie met de Seat leon ST cupra komt op 42K tegenover 57K bij de Superb , maar de Superb is wel een grotere auto in totaal.
Maar als je grote auto niet echt nodig hebt is de Cupra toch echt wel een stuk lekkerder. En meer snelheid beleving ook en dat is ook heel leuk.
 

Hans_RS

Forumguru
Geen flauw idee. Maar het RS label is altijd al prijzig geweest bij Skoda.

prijzig?

het prijsverschil tussen een full option 1.8TFSI DSG en mijn full option RS TSI DSG bedroeg nog geen 1500 euro (kortingen e.d. inbegrepen) op moment van bestellen... Rekening houdend met het sportievere koetswerk, extra vermogen en koppel, betere sportzetels, etc. is de RS een koopje.
 

plaza

Forumguru
prijzig?

het prijsverschil tussen een full option 1.8TFSI DSG en mijn full option RS TSI DSG bedroeg nog geen 1500 euro (kortingen e.d. inbegrepen) op moment van bestellen... Rekening houdend met het sportievere koetswerk, extra vermogen en koppel, betere sportzetels, etc. is de RS een koopje.
Alles in perspectief.......Leon Cupra heeft op dit moment de beste deal....hoogste vermogen , full options voor weinig geld , met sperdifferentieel , voor 42K is hij van jou ( 42K is nog steeds heel veel geld , maar super prijs&kwaliteitsverhouding )
Daarom zou het ook geweldig zijn als de Octavia Rs ook deze motor zou kunnen krijgen , met hopelijk een marktconforme prijs t.o.v. de Leon Cupra...:)
 

Hans_RS

Forumguru
Alles in perspectief.......Leon Cupra heeft op dit moment de beste deal....hoogste vermogen , full options voor weinig geld , met sperdifferentieel , voor 42K is hij van jou ( 42K is nog steeds heel veel geld , maar super prijs&kwaliteitsverhouding )
Daarom zou het ook geweldig zijn als de Octavia Rs ook deze motor zou kunnen krijgen , met hopelijk een marktconforme prijs t.o.v. de Leon Cupra...:)

Heb even voor de belgische prijzen gekeken. Een quasi gelijkaardig (als mijn RS) uitgeruste cupra ST kost 2k meer (catalogusprijzen!). Moeilijke keuze :)
 

ertromp

Forumguru
Heb even voor de belgische prijzen gekeken. Een quasi gelijkaardig (als mijn RS) uitgeruste cupra ST kost 2k meer (catalogusprijzen!). Moeilijke keuze :)

Moeilijke keuze???? Zeker 50pk meer en een elektronisch sperdifferentieel en adaptieve dempers en een wat sportievere lijn bij de Seat (dat is natuurlijk persoonlijk). Sorry Skoda freaks hier maar mijn keuze zou (en wordt tzt) toch echt de Seat zijn :D Zeker als het je om het rijden en de pk's gaat.
 

peterrapid

Forumguru
@ertromp gelukkig is een auto kiezen ook een stukje een emotionele bedoening hé, ikzelf zou de seat niet nemen gewoon omwille van het wat banale design, vorig model seat met huidige techniek en ik was om maar mijn hartje ging sneller kloppen van de RS ipv de nieuwe Leon.
 

ertromp

Forumguru
Maar naast design is er vooral als je in het "sportievere" segment kiest de techniek van de Seat een trede hoger als de RS.
In mijn reactie geef ik natuurlijk al aan dat het design (de lijnen) een persoonlijke keuze is.
Maar betreffende motor en techniek zoals sperdifferentieel en de standaard adaptieve dempers is de Seat gewoon de betere keuze. Helaas maar waar Skoda freaks :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

plaza

Forumguru
Als de prijzen & uitrusting & motorspecificaties gelijkwaardig zouden zijn , kies is voor Octavia RS omdat ik het
design persoonlijk mooier vind , op dit moment is rationeel gezien de Leon Cupra de beste deal , sluit me dus aan bij Ertromp
 

CDK

Forumguru
Nadat ik met de Cupra van @sitechris op de autobahn gereden heb, kan ik niets anders dan @ertromp en @plaza gelijk geven, maar wel puur op techniek, niet qua looks. De Cupra heeft een geweldige wegligging, de broodnodige sper en een uitgebalanceerd DCC systeem. Zo'n Cupra staat qua rijeigenschappen 1.5 trede hoger op de ladder als een O3 RS. Jammer dat Skoda deze performance niet kan / mag aanbieden :cry:
 

Tuner111

Forumguru
ik vraag me dag af als je gewoon de sper er achteraf kan monteren ? in de basis zijn deze wagens allemaal op het MQB platform gebouwd. En met de RS230 die de zelfde sper heeft moet dit toch lukken niet ?
 
Laatst bewerkt:

Tuner111

Forumguru
zoals op de TDI RS, de scout heeft 4x4 en de rs niet ? het is nochtans de zelfde aandrijflijn, dus in theorie moet het toch kunnen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

sitechris

Donateur
Ik vind het jammer dat VAG de Skoda RS niet met 4*4 aanbiedt. Dat zou de RS van toegevoegde waarde maken binnen het gamma. Soort van Audi S/RS light familie sporter.
 

koreaan

Forumguru
Met 4x4 wordt de Skoda bijna net zo duur als de Golf Variant R, te veel concurrentie binnen het eigen concern.
Moet eerlijk bekennen dat ik dan voor Variant R zou gaan ipv een RS 4x4

Denk dat de 230 rs al een hele verbetering is, weet iemand wanneer deze beschikbaar komt?
Met chip en uitlaat is er ui t dit blok makkelijk 320 pk (heb al vermogens gezien van340) te halen op zich ook genoeg. Kon zo gauw ff geen betere vinden.

image.jpg
 
Bovenaan Onderaan