Octavia RS 3 280 PK

plaza

Forumguru
Weet iemand of er op termijn nog de 280 pk motor in de RS komt ?
Misschien over 2 jaar na de 1e facelift ?
Googlen levert niet veel informatie op.
 

koreaan

Forumguru
@plaza ik heb er ook naar gekeken maar ik kan er niets over vinden ik denk dat het bij de 230 blijft. In de superb daarin tegen.....
 

plaza

Forumguru
Deze motor is met alleen een chip al naar +/- 375 pk te krijgen , ben je gelijk klaar...:)
Superb met deze motor is behoorlijk aan de prijs met een paar toeters en bellen
ga je over de 57.000 € ( verplicht 4x4 en dsg )
Seat Leon ST Cupra in de duurste uitvoering met deze motor kost 42.000 € , slik.....:(
 

plaza

Forumguru
idd 230pk versie :) maar beetje kietelen en hij hoest al snel 300 pk uit :D
Deze 280 pk motor heeft in ieder geval al een andere turbo erop , en ik dacht ook een grotere intercooler ,
hierdoor heb je met alleen simpel chiptuning al +/- 370 Pk en 470Nm , is naar mijn idee de beste 2 liter
motor met turbo die VAG in zijn modellen stopt.
Je slaat gelijk stage 3 of 4 over , het is een chip , en je bent helemaal klaar.
Misschien nog stage 2 met andere uitlaat voor 385 Pk en 500 Nm , maar dat is het dan.

Beste deal is nu de Seat Leon Cupra ( ST ) voor deze motor , heb er al in 1 gereden ,
met 393 PK en 512 NM !!!!! , dit rijdt als een Torro Rosso , waanzinnig , wat lekker rijden.
 

yesRS@

Forumguru
Voor mij hoeft het niet hoor, heb aan mijn vrouw moeten beloven om 10 ! Jaar met onze gewone RS220 te rijden:nailbiting:
Het lanceren van een RS280 zou niet goed zijn voor mijn hart denk ik:facepalm:
 

Cordoba

Forumguru
@plaza Arjan, ik krijg het idee dat Vag de snelle Skoda's een beetje af wil remmen om te voorkomen dat ze teveel kopers wegsnoepen bij de snelle uitvoeringen van de andere Vagmerken. Om de paar jaar worden de merk-imago's binnen het Vagconcern opnieuw tegen het licht gehouden, dus misschien over een paar jaar weer.
 

koreaan

Forumguru
@plaza een Golf variant R is ook al onbetaalbaar, nou is het blok van de vorige generatie s3, golf r etc. Ook zeer makkelijk te tunen naar zeer hoge vermogens. Echter je hebt toch al een bak pk's? Of zoek je wat nieuws?
 

plaza

Forumguru
@plaza een Golf variant R is ook al onbetaalbaar, nou is het blok van de vorige generatie s3, golf r etc. Ook zeer makkelijk te tunen naar zeer hoge vermogens. Echter je hebt toch al een bak pk's? Of zoek je wat nieuws?
Binnenkort komt de IAA in Frankfurt weer aan de beurt , en dan begint het alweer te kriebelen , en wat
is er nou mooier om je al zeer zeer ruim van te voren te orienteren op wat er allemaal te koop is , terwijl je nog
niet aan de beurt bent...:D
 

peterrapid

Forumguru
Gezien het het family-car concept bij Skoda en al reeds geen RS-uitvoering meer in de Faab 3 zou het mij heel sterk verwonderen dat ze 280PK in de RS gaan steken ... maar stiekem hoop ik echt wel, mits een aanpassing aan onderstel en die dikke motor zouden ze er een pak verkopen denk ik.
 

Rallye

Forumguru
De Fabia (II) RS werd slecht verkocht; de Octavia III RS loopt goed. Geen gevaar op beëindiging daarvan dus, maar inderdaad 280pk zou mij erg verbazen.
 
Bovenaan Onderaan