Octavia krijgt er van langs bij Autoweek

sitechris

Donateur
nee dat willen ze niet, ik las laatst in een Duits blad een interview met de Skoda baas en Skoda blijft de onderkant van de markt bedienen met values als prijs/kwaliteit en auto's bouwen die net een slag ruimer zijn dan de concurrentie. VW verlaagt haar prijzen niet om Skoda dwars te zitten, maar om concurrenten als Opel en Ford te pesten.
 

LenK

Forumguru
VW verlaagt haar prijzen niet om Skoda dwars te zitten, maar om concurrenten als Opel en Ford te pesten.
Maar het pakt op deze manier wel uit op prijsconcurrentie met Skoda.
VW heeft de prijzen met name verlaagd om de wat oudere modellen die het betreft (Polo, Golf en Passat) tegenover nieuwkomers in de markt aantrekkelijker te maken.
 

AsK2

Lid
nee dat willen ze niet, ik las laatst in een Duits blad een interview met de Skoda baas en Skoda blijft de onderkant van de markt bedienen met values als prijs/kwaliteit en auto's bouwen die net een slag ruimer zijn dan de concurrentie. VW verlaagt haar prijzen niet om Skoda dwars te zitten, maar om concurrenten als Opel en Ford te pesten.
Bovendien heeft Skoda nu een nieuwe president-directeur, een duitser die goed overweg kan met de topman van VW. Wie weet waar Skoda dan over een jaar staat.
 

daskoman

Nieuw lid
Natuurlijk moet je een sportonderstel zetten onder een auto met een motor van het kaliber 1.8 TSI.

Off-topic: waarom heet die motor eigenlijk TSI en geen TFSI? Dat laatste zou correct zijn: het is een verkleinde versie van de 2.0 TFSI. Terwijl TSI dezelfde afkorting is als die van de 1.4 TSI, met turbo én compressor (TSI = Turbo Supercharger Injection). Naar mijn beste weten heeft de 1.8 TSI geen compressor...[/quo

Betekent TSI niet Turbo Stratified ( in lagen, gelaagd) Injection?
 
Bovenaan Onderaan