LenK
Forumguru
In de Autoweek multitest van deze week (nr 9 van 27 februari) met Mazda 6, Ford Mondeo, Opel Vectra, Toyota Avensis, Volvo S40, Volkswagen Passat en Renault Laguna delft de Octavia het onderspit en eindigt niet zo hoog als we gewend waren van de Octavia.
Met name het onderstel wordt flink afgekraakt. "Het hoort duidelijk thuis onder een auto uit een klasse lager".
De 1.8 TSI motor wordt geprezen maar het onderstel weet er geen raad mee: glijden, klapperen en bonken.
Dat betekent dat je deze motorisering dus beter met een sport onderstel kunt bestellen?
Voor de rest hebben ze niks te klagen en over de motor zijn ze enthousiast.
Wat ik dan weer vreemd vind is dat de O2 1.8TSI handbak een 10% hoger testverbruik heeft dan de Passat 1.8TSI tiptronic. Ondanks de automaat en de 114kg meer gewicht van de Passat.
Kan alleen maar zijn omdat ze veel meer hebben liggen raggen met de Skoda
Door dat scheuren zijn ze misschien ook tot dat negatieve oordeel over het onderstel zijn gekomen en heb je er in het dagelijkse verkeer geen probleem mee.
Met name het onderstel wordt flink afgekraakt. "Het hoort duidelijk thuis onder een auto uit een klasse lager".
De 1.8 TSI motor wordt geprezen maar het onderstel weet er geen raad mee: glijden, klapperen en bonken.
Dat betekent dat je deze motorisering dus beter met een sport onderstel kunt bestellen?
Voor de rest hebben ze niks te klagen en over de motor zijn ze enthousiast.
Wat ik dan weer vreemd vind is dat de O2 1.8TSI handbak een 10% hoger testverbruik heeft dan de Passat 1.8TSI tiptronic. Ondanks de automaat en de 114kg meer gewicht van de Passat.
Kan alleen maar zijn omdat ze veel meer hebben liggen raggen met de Skoda
Door dat scheuren zijn ze misschien ook tot dat negatieve oordeel over het onderstel zijn gekomen en heb je er in het dagelijkse verkeer geen probleem mee.