Octavia III RS

dirkie996

Forumguru
1) ik vind genoeg foto's van honden op het strand tijdens de zomer
2) niemand weet hoe je vrouw er daadwerkelijk uit ziet, voir hetzelfde geld was onderstaande je vriendin en hond ;)
schermafbeelding_2014-10-22_om_17.24.20.png

:D:D
Ik zou die hond niet willen, zoals op de foto.......:deuk:
 

dirkie996

Forumguru
Bekijk bijlage 64984 Bekijk bijlage 64984
En wat is je overall gemiddelde snelheid ? Bij mij maar 42 km/u want ik vermoed dat de rs rijders met maar 8 of 9 lit autostrade rijders zijn en dus een hoger gemiddelde hebben
Heb eens gekeken naar het verbruik op lange afstand. Was wel onder winterse omstandigheden, op autosnelwegen niet meer dan 120km/u en op gewestwegen, mee met de rest v/h verkeer
 

Bijlagen

  • ACFED095-BB71-4350-A7BA-B06B505F0146.jpeg
    ACFED095-BB71-4350-A7BA-B06B505F0146.jpeg
    571,1 KB · Weergaven: 45

MarcRS

Lid
Heb mijn O3 RS 220pk nu een half jaar en bevalt erg goed. Evenals de Stage 1 tuning van VAGTechniek (290pk/410nm).
Wat ik me nu afvraag; wat zou de topsnelheid nu zijn na de tuning? Die zou meer moeten zijn dan de 242km/h (fabrieksopgave) of grijpt, net zo als vele andere (Duitse) merken, de begrenzer in bij 250km/h?

Ik heb het door het winterweer + winterbanden onder mijn auto nog in niet kunnen testen, maar misschien weten jullie hier meer over?
 

MaxN

Donateur
Zou het verschil kunnen zijn tussen RS en normale O3.
Zal zo eens kijken wat ik in beeld heb staan.
 

philippe bakker

Forumguru
Ik
Heb mijn O3 RS 220pk nu een half jaar en bevalt erg goed. Evenals de Stage 1 tuning van VAGTechniek (290pk/410nm).
Wat ik me nu afvraag; wat zou de topsnelheid nu zijn na de tuning? Die zou meer moeten zijn dan de 242km/h (fabrieksopgave) of grijpt, net zo als vele andere (Duitse) merken, de begrenzer in bij 250km/h?

Ik heb het door het winterweer + winterbanden onder mijn auto nog in niet kunnen testen, maar misschien weten jullie hier meer over?
ik heb al 255 digitaal gezien. En zat nog niet op het einde
 

CDK

Forumguru
Wat ik me nu afvraag; wat zou de topsnelheid nu zijn na de tuning? Die zou meer moeten zijn dan de 242km/h (fabrieksopgave) of grijpt, net zo als vele andere (Duitse) merken, de begrenzer in bij 250km/h?

Normaliter wordt bij tuning ook de snelheidsbegrenzer weggeschreven. Ik verwacht dat Lucas van VAG Techniek dat ook standaard doet.
 

LT83

Forumguru
Topsnelheid zal met 290pk wel ergens rond de 270 op teller liggen denkik.
Al dat gezever over het verbruik, man, man, man.. Ssommige hadden gewoon een 1.2tsi moeten kopen en met de CC op 90km/h achter een vrachtwagen moeten plakken. Verbruik van de Octavia RS is toch gewoon heel netjes voor het potentieel!!
 

MaxN

Donateur
TSsommige hadden gewoon een 1.2tsi moeten kopen en met de CC op 90km/h achter een vrachtwagen moeten plakken.
Zo ziet mijn vriendin dagelijks een Opel Ampera achter een vrachtwagen.
Elke dag weer.

Maar idd een RS zal meer verbruiken dan een O3 met kleiner blok.
Moet zeggen dat de RS TDI bijna niet onder doet qua verbruik, vergeleken met de 1.9tdi O2C die wij een aantal jaar geleden hadden.
 

dirkie996

Forumguru
Topsnelheid zal met 290pk wel ergens rond de 270 op teller liggen denkik.
Al dat gezever over het verbruik, man, man, man.. Ssommige hadden gewoon een 1.2tsi moeten kopen en met de CC op 90km/h achter een vrachtwagen moeten plakken. Verbruik van de Octavia RS is toch gewoon heel netjes voor het potentieel!!
Ik klaag niet over het verbruik, maar sommigen laten hier uitschijnen dat de RS 'n zuipschuit is, zoals wagens van 30 jaar geleden. Je hebt 'n verbruik à la carte, en als je na tuning, alle paardjes loslaat, is het toch maar normaal dat je iets meer verbruikt ( paarden moeten eten hebben)
Ik vind het verbruik zeer redelijk, voor de geleverde prestaties en ik wou enkel aanduiden, dat je niet altijd en overal 13l/100km verbruikt.
Een RS koop je inderdaad niet voor de zuinigheid( koop dan 'n 1.6 crtdi Greenline), maar al bij al, mag ik toch zeker niet klagen. Ik kan er toch ook niet aan doen dat door het drukke verkeer, flitspalen en trajectcontroles m'n verbruik zo laag ligt.:arghh:.
 
Nou ik kan uit ervaring zeggen dat een 1.6 D greenline ook 1:18 - 19 rijdt... niet bepaald zuinig voor Diesel met een greenline logo.
Mijn RS rijdt nu 1:12 gemiddeld... met als ik normaal rijd 1:14 haal.

Afgelopen vrijdag nog twee mercedes rijders laten fronzen, je zag ze echt kijken WTF??? een skoda die mij zoek rijdt??
Dat is altijd leuk, men verwacht het niet, en ja dan lust deze auto echt wel wat... maar doe er graag octaan102 in ondanks dat het wat duurder is. Fun gehalte met 102 is vele malen hoger dan die 95 meuk.
 

philippe bakker

Forumguru
Nou ik kan uit ervaring zeggen dat een 1.6 D greenline ook 1:18 - 19 rijdt... niet bepaald zuinig voor Diesel met een greenline logo.
Mijn RS rijdt nu 1:12 gemiddeld... met als ik normaal rijd 1:14 haal.

Afgelopen vrijdag nog twee mercedes rijders laten fronzen, je zag ze echt kijken WTF??? een skoda die mij zoek rijdt??
Dat is altijd leuk, men verwacht het niet, en ja dan lust deze auto echt wel wat... maar doe er graag octaan102 in ondanks dat het wat duurder is. Fun gehalte met 102 is vele malen hoger dan die 95 meuk.
Das mijn hobby :) premium rijders jennen
 
Bovenaan Onderaan