Octavia III RS

philippe bakker

Forumguru
Hier hetzelfde... De laatste tijd kloppen de snelheden ook vaak niet meer op coyote vind ik
Das waar maar sinds ik hem gebruik word ik nimeer geflitst. Dus ja ... ik leg hem in dat bakje waar normaal de asbak zou zitten en laat dat schuifje open. Als hij tuut en er is geen licht dan rem ik eerst en kijk dan es wat hij alarmeert. Enkel als ik eens echt wil doorrijden op S plaats ik hem op het dashboard
 

B.Stuurder

Forumguru
@dirkie996 hier ook drie, maar 1 was aanhouding door een gefrustreerde agent, die me niet kon bijhouden, maar ook niet heeft kunnen klokken, dus die heeft iets gezocht (met de wielen over een doorgetrokken streep). Het beroep loopt nog ;)
En twee stomme. Ik rijd altijd met Flitsmeister, die keurig controles en palen aangeeft. 1 x dus niet aangezet en meteen raak. de tweede was een paal waarvoor gewaarschuwd is door Flitsmeister, maar omdat het druk was en mensen rare dingen aan het doen waren, niet voldoende op de snelheid gelet en dan zit je er inderdaad zo overheen. Een zéér kleine overtreding, maar wel € 48, inclusief administratiekosten. Ook zo'n waanzin in Nederland. daar betaal je administratiekosten over een bekeuring.

Flitsmeister is gratis en hoe meer mensen het gebruiken (je kunt ook het aantal gebruikers voor je zien), hoe beter het werkt. Wanneer je contact hebt met je telefoon voor audio met de Amundsen/Columbus, dan krijg je een gesproken melding wat er is (flitspaal rood en 50, of mobiele flitser) en bij trajectcontrole (ook zo'n vinding van de overheid), krijg je je gemiddelde snelheid over het traject dynamisch te zien en meld hij het traject aan en weer af.
Je kunt tegelijk muziek luisteren vanaf je telefoon, of op mute krijg je toch meldingen. Ook tijdens een telefoongesprek, wat mij al vaak een boete heeft bespaard.

Overigens geeft Flitsmeister ook aan als er vertraging is en hoeveel tijd dat gaat duren en bij stilstaande auto's op de weg. Ook Ambulances geeft hij aan, hoever weg en welke rijrichting ten opzichte van jou (in Nederland). Sterk vertragend verkeer voor je, krijg je ook een melding van, in Nederland vaak dubbel op met onze matrixborden, maar in België erg handig.
 
Ik heb vorige vrijdag ook een boete opgelopen.
Geparkeerd op een voetpad, in een schoolomgeving. Akkoord dat het niet correct is, maar ik vind €165 er wel over.
Flitsboetes daar heb ik er nog geen enkele van gehad met de rs
 

leon-cupra

Forumguru
@Secuscreen , wat zou jij ervan vinden moest iemand anders dit gedaan hebben en je kind moet door die persoon op het baanvak lopen en wordt omver gereden door een wagen?
Daarom die hoge boete. Moest het maar 30euro zijn, zou je de volgende keer weer op het voetpad gaan staan. Nu ga je wel eens 2 keer nadenken.
Voor mijn part mogen bepaalde boetes serieus de hoogte in: parkeren op zebrapad/voetpad, met de smartphone bezig tijdens het rijden, geen gordel dragen, ...
 

dirkie996

Forumguru
Ik heb vorige vrijdag ook een boete opgelopen.
Geparkeerd op een voetpad, in een schoolomgeving. Akkoord dat het niet correct is, maar ik vind €165 er wel over.
Flitsboetes daar heb ik er nog geen enkele van gehad met de rs
Ja, wat wil je, als je 'm constant overal parkeert? ;). 'n RS dient niet om te parkeren, maar om gas te geven:deuk:
 

Witte76

Forumguru
Ik breng mijn kids elke dag als ik vrij ben naar school. Te voet. En erger me mateloos aan al diegene wat op het voetpad staan. Nu zijn er nog werken in de straat en rijden er joekels van vrachtwagens op en af. Er zijn nu ook verboden te parkeren borden geplaatst omdat het te gevaarlijk word door het werk verkeer en nog parkeren er ouders zo! Enkele al boete gehad en terecht
 

oco1979

Forumguru
Vandaag gemerkt dat het EPC lampje brandde. Oorzaak onbekend, remlichten OK, ook van de gebruiksaanwijzing word ik niets wijzer.
Kan ik ergens op internet wat meer informatie vinden?

Das foutmelding,eventjes uitlezen(zelf of laten)
 

JurgenM

Forumguru
Jazeker,
Wil wel eens kijken, horen en voelen wat het verschil is tussen ene rs 230 en rs 245.
Btw de mijne heeft net een vitaminekuur gehad... (317pk en 470Nm)

Nice! :thumbsup: Dat wordt dan een nieuw ritje in de uwe;).

Ja ben eigenlijk ook wel benieuwd of gij verschil voelt, merkt. Vermogen gaat ge niet merken denk ik, 230 of 245. Nu wel uiteraard. :D
 

nic86

Nieuw lid
Jah je zou denken van fabrieks af "glossy black" , dat deze " vlug vlug " gespoten zijn, maar ziet er goed uit ;)

Nou heb ik de Rieger diffuser nodig met trekhaak mogelijkheid, heb al gehoord dat daar soms problemen mee zijn ivm pasvorm en het roostertje zeer zichtbaar is :thumbsdown:. Heb dan als alternatief om originele in glossy black te zetten. Wat denken jullie en soms forumleden met het gekend probleem?
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    172,2 KB · Weergaven: 111
  • 2.jpg
    2.jpg
    91,6 KB · Weergaven: 97

Witte76

Forumguru
Nou heb ik de Rieger diffuser nodig met trekhaak mogelijkheid, heb al gehoord dat daar soms problemen mee zijn ivm pasvorm en het roostertje zeer zichtbaar is :thumbsdown:. Heb dan als alternatief om originele in glossy black te zetten. Wat denken jullie en soms forumleden met het gekend probleem?
Ook netjes
 
Bovenaan Onderaan