Octavia III gezien

res-q

Senior Member
Vanochtend werd ik ingehaald op de A15 door een zwarte O3, zonder stickers. Als je m zo in het wild ziet valt 'ie niet op als een nieuwe auto, maar wel chic en verzorgd. Niet heel vernieuwend.

Wat me wel opviel is dat de O3 vrij 'hoog op de poten' staat. Zijn er meer mensen die dat is opgevallen?
 

VEEJAY

Forumguru
Ja veel te hoog maakt hem een stuk minder sportief en aantrekkelijk, maar wel praktisch voor de drempels als de vrouw ook mee moet.
 

Hetzer

Forumguru
Bang eind van de middag langs gegaan bij hoogenboom en ik heb er in 1 gereden, een 1.4 TSI met ik dacht 140 PK, vond hem niet hoog op de "poten" staan, maar kan best zijn dat deze demo een sportonderstel had, er zaten ook 17" velgen op.
Mijn ervaring is dat een ontzettend stille, degelijke en sportieve wagen, vind de Octi-3 persoonlijk, echt een stuk mooier dan de huidige Octi en Superb.

(En de nieuwe Octi heeft trouwens ook een nieuwe klapsleutel )

1zb6q2r.jpg
2aij1iq.jpg
201tmq.jpg
2090v94.jpg
 

skodaboy

Forumguru
gisteren dus naar de 'voorstellingsreceptie' geweest van de nieuwe octavia-III
ik vind het model best mooi,er zit zo wat lijn/model à la audi A6 in (achterlichten en achterbumper)
de nieuwe 03 heeft ook 'led' achterlichten,er zit ook "weer" een reservewiel bij en hij heeft ook een nieuwe klapsleutel.

de nieuwe 03 heeft ook nieuwe en extra praktische snufjes,zoals lane-assistant,verkeersborden herkenning en C.C met afstandssensor.auto kan bij vermoeidheid van de bestuurder een 'pause' voorstellen,enz..

natuurlijk door deze praktische snufjes op de wagen is de aankoop prijs voor de nieuwe 03 ook wat hoger.
in BE betaal je voor een 03 (2.0l tdi 150pk 6versn) 'standaard' elegance uitvoering bijna 30.000 euro's.
de 'standaard' elegance (2.0l tdi 150pk) met DSG-bak zit zo'n rond de 32.000 euro's.
dus als je dan de wagen verder gaat personaliseren naar eigen smaak gaat het prijskaartje nog wat extra omhoog en richting de 35.000euro's..:smirk:

naar mijn eigen mening toe,heb je voor deze prijs ook al een mooie superb(combi) met of zonder 4x4..:cool:

ik heb nog géén proef gereden in de nieuwe 03,maar dat ga ik wel in de komende weken ergens doen..:winkie:

de dealer wist mij ook te vertellen dat in mei de 03-combi wordt verwacht,en juni gaat de superb-fl in productie..:grin:
 

herbiek

Senior Member
Net voor sluitingstijd even bij de dealer wezen kijken. Ze hadden 2 versies van de Octavia 3 staan.
Een Elegance BL en Ambience BL.

Prachtige ruime auto.
Heb achter mezelf gezeten (1.87m) en achterin is idd meer ruimte dan in mijn huidige O2.
Scherm van Columbus is echt huge! Volgens de dealer is het mogelijk om tot snelheden van 10km/h dvd's te bekijken, al zal daar vast wel een workaround voor komen (al vraag ik mij af waarom iemand zou willen kijken tijdens het rijden).

Deze auto stond naar mijn idee ook wat hoog op de poten.

De dealer meende dat zij begin Juni een combi in de showroom konden hebben staan. Ook had hij van de importeur begrepen dat er nog gewerkt werd aan een versie met nog minder CO2 uitstoot (85 gr/km?) zodat de Octavia ook na 1 januari op 14% bijtelling kan rekenen.
Ik vraag mij af of dat wellicht gerealiseerd wordt door het uitschakelen van een van de 4 cilinders?

Verder meende ik dat iemand op het forum schreef dat de achterklep geopend kon worden met de sleutel (en niet alleen ontgrendelen). De versie die bij de dealer stond deed dat echter niet, sterker nog zelfs het iets openspringen (op van de kofferdeksel van mijn 02) deed die niet.
Aan de andere kant heb ik dit wel gezien ergens op een van de filmpjes.. hoe zit dat nou?
 

Pendragon

Forumguru
Vanavond even samen met de vrouw bij Holdinga geweest. Mooie auto de nieuwe Octavia. Even gezellig een praatje gemaakt en Nico Holdinga zei, kom eind volgende week nog een keer, dan heb ik ook een Elegance versie staan. Dat is toch een veel mooiere versie dan de Ambient die er nu stond. De meeste nieuwe dingen zitten toch op de Elegance. Heb nog even gelet op de dingen die ik minder mooi vond en het stuur viel me mee. Het hoekige bij de kentekenplaat aan de achterkant en ook het zwarte stuk onderaan vind ik nog steeds niet mooi, maar verder niks op aan te merken. Ziet er uitstekend uit. Toen we weggingen kregen we nog een leuk Skoda tasje met bloembollen. En zoals altijd gingen we weer met een goed gevoel bij 'onze' dealer weg.
 

Johan66

Nieuw lid
Hallo,

weet iemand wat het verschil is tussen een navigatie Columbus en de MIB Columbus. Of beter waar staat die MIB voor.
ik zie dat op een technische specificatie in Belgie.

groetjes,
Johan
 

MY00

Senior Member
Zojuist de combi, alleen dan in de reclame. Had deze nog niet eerder gezien, maar ik zie bijna nooit reclame. Dus misschien is dit wel al vanaf het begin zo :uitlachen:
 
Bovenaan Onderaan