Octavia III gezien

Gisteren terug gekomen van een weekendje Praag. Daar wordt je overspoeld met Skoda’s. Maar dit is ook normaal in een land waar deze auto's gemaakt worden. Tevens op het plein van de Republiek (Námestí Republiky), de nieuwe Octavia III :laugh:kunnen bewonderen. Mooie presentatie die veel aandacht trok. En in het echt is de Octavia erg mooi, nu maar wachten op de combi.

Op het Vliegveld, in de vertrekhal, staat ook een mooie witte Rapid met een zwart dak, erg mooi. Alleen jammer dat deze geen zwarte velgen had. Is het zwarte dak ook in Nederland te bestellen? :smiley29:
CIMG2724.jpg CIMG2725.jpg
 

deusjevo

Forumguru
Mooi, ik voorspel ondanks de slechte markt wel goede cijfers voor de O3
Ben ook benieuwd naar de combi maar moet voorlopig nog bijna 3 jaar met m'n O2 doen....
 
E

Ex-lid 2926

Ben ook wel benieuwd naar de Combi, maar vindt deze hatchback er ook weer smakelijk uitzien.
 

sitechris

Donateur
De Octavia voldoet imo zeker in een behoefte. Veel ruimte en goede prijs/kwaliteitsverhouding (afwerking, moderne techniek, moderne voorzieningen, comfort etc). Heb je kinderen, dan is de Octavia een hele goede keus.
 

Captain Hook

Forumguru
Vandaag ff in de O3 gezeten. Stond naast de Rapid in de showroom bij de Skoda garage.
Verschil tussen deze twee auto's, is van een afstandje, best wel lastig. Qua model en lengte lijken ze erg op elkaar. Tuurlijk zijn er verschillen.
De O3 is vooral breder binnenin.
Maar bij beiden viel me eerlijk gezegd de hoofdruimte een beetje tegen. Je kunt de stoel wel lager zetten, maar dan zit je met van die opgetrokken benen. M.a.w. je onderbeen/knie maken dan geen rechte hoek meer. Niet echt een prettige zithouding.

Afwerking ziet er goed uit. Naar mijn smaak alleen erg veel glimdingen in het interieur. Hoogglans lakgedeeltes en chromen randjes. Dat levert allemaal spiegelingen/reflecties op, als het (zon)licht er op valt, bij bepaalde inval.
Wel jammer, want dat is eigenlijk een minpunt qua ergonomie.

Voor de rest ziet de O3 er uit als een zeer volwassen en degelijke auto. Maar inmiddels is het prijskaartje ook al aardig volwassen en degelijk.
wink.png
 

Berry

Senior Member
Zoals Captain Hook zei het verschil op een afstand is lastig .
Zag vandaag ook een witte Octavia maar dacht eerst dat het een Rapid was tot het type plaatje bleek het een Octavia te zijn
 

De Stip

Forumguru
Ik ben erg benieuwd en ga aanstaande donderdag bij onze dealer langs, om te kijken hoe hij in het echt eruit ziet. Eerste indruk vorige week, toen ik een dagje een Rapid meekreeg, was qua design en dergelijke wel positief. Het vergelijk met de nieuwe Octavia zal dezelfde zijn.
Op dit moment rij ik een mooie, jonge en erg complete Octavia 2 en vraag me af of ik ondersteboven ben, zodra ik het type 3 in levende lijve zal zien. Ach en over smaak valt niet te twisten. Toch??
 

skodaboy

Forumguru
ik ga nu donderdag naar mijn bevriende dealer.
ik had van hem een uitnodiging gehad,om naar de receptie te komen van de voorstelling van de octavia-III.
ben eens benieuwd,hoe hij er in het echt zal uit zien...:grin:
ben ook benieuwd wanneer eigenlijk de nieuwe 03 combi-(4x4) uitkomt.
want mijn voorkeur gaat opnieuw uit naar de combi-uitvoering. :winkie:
 

Fabia

† In Memoriam
Ik zag 'm vandaag bij Rijnwoud toen ik mijn Citigo ging ophalen. Ze waren net gearriveerd.
 

Rolle

Senior Member
Hier nog ene die donderdagavond bij de dealer langsgaat. Ik ben benieuwd. Laat ons hopen dat de hooggespannen verwachtingen ingelosd worden.

En ja eigenlijk wacht ik ook op de combi. Zouden ze dan terug een nocturne doen?
 

Fabia

† In Memoriam
Oke, je bent dus niet zoals Hetzer die steeds gaat kijken en dan met een andere Skoda thuis komt.:winkie:
 

D.P.

Nieuw lid
Ook ik heb gisteren, 19-3-2013, in de nieuwe Octavia gezeten.
Mooi interieur. Hoofdruimte-gebrek is mij niet opgevallen. Dit misschien omdat mijn O2 voorzien is van schuifkanteldak en ik dus al niet veel ruimte heb, maar mij hoor je niet klagen.

Uiterlijk viel mij 100% mee.
supernetjes afgewerkt. mooie dagrijverlichting, niet te opzichtig zoals bij Audi.

ledverlichting in de achterlichten ook mooi.

Mij zouden ze hier niet mee straffen als ik hier iedere dag in zou moeten rijden, maar zal het nog een tijdje met mij O2 moeten doen.
 

CharlesTucker

Forumguru
Ach, de O2 is ook geen straf. Maar het feit dat ik ook nog een paar jaar van m'n O2 wil genieten is wel een reden om de nieuwe maar gewoon helemaal niet in het echt te gaan bekijken, stel je voor dat ie toch echt heel veel mooier is :crazy:.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik zag vandaag twee OIII staan in Raamsdonkveer. Gewoon midden in een woonwijk. Duidelijk herkenbaar aan de OIII stickers.
 

De Stip

Forumguru
Vanmiddag bij onze dealer in de nieuwe Octavia (de beide bussinesline uitvoeringen) gezeten en vond het een mooie auto. Niet schreeuwerig nieuw en anders, maar vertrouwd en toch innovatief.
Er zaten leuke gadgets in en de kwaliteit was zoals gewend en vertrouwd. Enkele zaken die mij opvielen zal ik hieronder benoemen:

afvalbakje in deur, innovatieve houder voor telefoon in vakje onder de aircobediening, een uit delen bestaand (en dus minder interessant voor dieven) navigatie systeem wat er gelikt uitzag, minder groene lampjes in het dashboard, ondanks de toegenomen wielbasis viel me de daardoor ontstane ruimte achter de voorstoelen toch wat tegen

Al met al een geslaagde auto, maar niet zodanig, dat ik meteen "in de stress schiet" en m'n huidige O-2 wil gaan inruilen :)
 
Bovenaan Onderaan