Octavia III EBL Ted

TedVlemmings

Forumguru
Vandaag auto in ontvangst genomen. De eerste schamelen kilometers zitten erop, met open panoramadak in Oktober! Het is nog even uitzoeken allemaal (bijvoorbeeld dat AFS niet werkt in eco-mode) en hoe Front-Assit werkt (staat aan, lijkt helemaal niets te doen). Voor de rest puur genieten! Tot nu toe staat iedereen met de mond vol tanden te gapen naar de auto. Het beige Alcantara interieur in combinatie met Topaz Brown exterieur en zwarte Hawk velgen is een magische combinatie als je het mij vraagt. Wat meer ervaringen zet ik volgend weekend online, dan zitten de eerste pakweg 2000+ km's er al weer op! DSC06765.JPG DSC06766.JPG DSC06768.JPG DSC06769.JPG DSC06771.JPG DSC06772.JPG DSC06773.JPG DSC06774.JPG DSC06775.JPG DSC06779.JPG DSC06781.JPG DSC06782.JPG DSC06783.JPG
 

rtwee

Senior Member
Mooie wagen! Nu ik op jouw foto's zo die groene lichtjes zie twijfel ik ineens of ik dat wel heb. Staat me bij dat ik witte lichtjes heb.. zal eens kijken binnenkort...
 

TedVlemmings

Forumguru
Ben benieuwd, misschien verschil van modeljaar? Wellicht heb jij 2013, dit is een 2014 model volgens mij. Ze zijn iig echt net zo groen als op de foto!
 

Cordoba

Forumguru
Verlichting van de voetruimte (vooral achter) valt me wel op in positieve zin. Ziet er niet verkeerd uit, maar voor een echte goede indruk hoe de combinatie van kleuren (lakkleur, velgen, interieur enz.) er nu echt uitziet, heb je toch wat meer (dag)licht nodig.
 

CDK

Forumguru
van harte gefeliciteerd met je prachtige wagen Ted! keurige combi! :thumbsup: Ga je nog iets doen qua verlaging of laat je hem zoals hij is?
 

TedVlemmings

Forumguru
@Corné de Kluijver voor nu blijft het zo, wellicht dat ik er nog eens een keer privé wat aan ga doen, maar nu even genieten zoals hij is. Verlaging ziet er wel goed uit, maar ik stoor me nu nog niet aan de hoogte ofzo eigenlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Fraaie bolide, waarbij ik vooral gecharmeerd ben van het interieur: bruin is niet echt mijn kleur, ik denk dat ik in de jaren 70 een bruin-complex heb opgelopen, toen bijna alles donkerbruin moest zijn.

De een-na-laatste foto met bestuurdersportier/buitenspiegel, valt me op dat de chroomstrip in de voorste punt bij de spiegeldriehoek, wat schuil gaat achter het voorspatscherm, toch geen volgend probleem met de chroomstrips?
 

Joske

Forumguru
Mooi hoor! Ik vind het er super uitzien alvast!

Ik zie ook een weerspiegeling van een blauwe wagen? (wij zijn toch scherp hier op dat forum é ;) :D )
 

TedVlemmings

Forumguru
De een-na-laatste foto met bestuurdersportier/buitenspiegel, valt me op dat de chroomstrip in de voorste punt bij de spiegeldriehoek, wat schuil gaat achter het voorspatscherm, toch geen volgend probleem met de chroomstrips?
Heb even gekeken. De lijst die van boven af komt loopt bij samenkomen achter/onder de onderste lijst door. Hij vloeit dus inderdaad de diepte in, maar denk niet dat dat een "foutje" is.
 

TedVlemmings

Forumguru
Mooi hoor! Ik vind het er super uitzien alvast!

Ik zie ook een weerspiegeling van een blauwe wagen? (wij zijn toch scherp hier op dat forum é ;) :D )
Ja, dat zie je goed! Dat is de wagen van een vakantie vierend familielid. Daar staat ie beter dan langs de weg voor drie weken.
 

Cordoba

Forumguru
Blauwe auto is niet alleen in de weerspiegeling, maar ook op de achtergrond zichtbaar op één van de foto's. Merk en type kan ik niet echt bepalen aan de hand van de foto's hoewel het een Ibiza van de laatste generatie zou kunnen zijn, met 5-spaaks lichtmetalen velgen.
 

TedVlemmings

Forumguru
Vandaag eerste dag met de auto naar het werk. Komende week staan er nog heel wat kilometers voor me op de boeg. De auto wordt geweldig ontvangen, ook de op voorhand sceptische mensen veranderen snel van mening na het bewonderen van deze schoonheid in het echt. Morgen heb ik de eer om weer eens naar een meeting te gaan van mijn werkgever zelf, daar zal morgen ook wel veel bekijks gaan komen van collega's die van de auto weten maar niet op dezelfde klant werken als ik. Ik voel me oprecht trots en erg tevreden met hoe de auto is geconfigureerd.

Verder al wat rij ervaringen, vanochtend met extreem bagger weer richting het zuiden gereden. Ondanks al de windstoten en een route die continu min of meer omhoog loopt toch 1:17 weten te rijden. Vanmiddag in rustiger weer, en vals plat omlaag geeindigd op 1:20. Hopelijk wordt dat de standaard, die 1:20! Ondanks het vervelende weer is de auto toch een genot om in te rijden. Je voelt wel wat wind, maar minder erg dan ik had verwacht na wat andere hier op het forum wel eens geschreven hebben. Ik heb heel de weg, ondanks de wind in cruise-stand gezeten, en dat wil zeggen beide armen op de steun en met een hand rustig af en toe wat corrigeren.
Het panoramadak is ondanks dat we er qua weer nu niets meer aan hebben erg mooi. Heb het een paar keer open gehad maar geniet nu vooral van het licht en gevoel van ruimte als het gewoon dicht is met de blindering open.
De lampen in de auto zijn ook erg goed. Helder licht en groot licht waar je U tegen zegt. Ook hier snap ik nog niet precies hoe de grootlichtassistent werkt maar dit komt ook vast wel een keer.
Alle parkassistenten werken goed, al is dit wel afhankelijk van hoe de auto's voor/achter of langs je staan. Vanmiddag even om te showen met de kont naar achter in laten parkeren en dit ging erg goed, alhoewel ik een beetje scheeft stond maar dit kan dus door de auto langs me. Vind het wel jammer dat de auto 2/3x steekt alvorens hij staat, waar het handmatig in 1x eigenlijk altijd lukt. Fileparkeren nog niet geprobeert, heb ik veel te weinig mogelijkheden voor (ga dat niet doen als het niet nodig is natuurlijk).

Gister toevallig ook een nieuw bureau gehaald. Het blad is 110cm diep en 195cm breed, dit alles natuurlijk exclusief verpakking. Het paste ondanks het formaat goed in de auto, echter kon de kofferbak niet meer dicht, maar dat viel te verwachten. Een blad van dat formaat zal in geen een gewone personenauto passen, dus ik vond dat de Octavia daar enorm goed zijn werk heeft gedaan.

Gister ook meteen even nieuwe software op de Columbus gezet en nu dus de meest actuele kaarten. Helaas niet actueel genoeg om de A2 splitsing van Maastricht/Heerlen bij Born in de buurt al verwerkt te hebben. Over dat Columbus systeem, wat een mogelijkheden. Soms vind ik een instelling terug, die ik als ik 'm nodig heb niet kan vinden :) Zoals instellen dat de radio doorspeelt om het moment dat Prinses Beatrix navigatie aanwijzingen doet. Het geluid is ook erg goed, ook al heb ik aan de instellingen nog weinig gedaan. Het valt me zelfs op dat in mijn vorige auto's radio 538 na Someren tot en met Heerlen nooit heeft gewerkt, in de nieuwe auto doet die zender het veel beter, maar helaas nogsteeds niet in Zuid-Limburg. Ik kan nu echter toch wel dik 30 kilometer verder rijden zonder gekraak te krijgen!

Inmiddels weet ik ook dat front assist werkt, echter vind ik het nogsteeds redelijk vaag. Ik krijg af en toe een melding dat ik te dicht op iemand rijdt. Voegt er iemand voor me in, dan duurt het best lang en ben ik al lang en breed aan het remmen voordat de front assist begint te piepen (dat piepen hoor ik trouwens niet zo zacht gaat het, maar dat is ongetwijfeld ook ergens aan te passen). Ik heb zelfs een aantal keer willen testen en dat ik zelf maar ingegrepen heb omdat ik niet echt vertrouwen erin had dat er nog iets ging gebeuren. Het werkt dus wel, maar kan niet zeggen dat ik de werking begrijp helaas.

Nou de komende dagen nog een kilometer of 1400 rijden voor het weer weekend is, heb er alle vertrouwen in dat het genieten blijft. Morgen eens een muziek dvd bekijken in de auto en kijken tot hoe hard het beeld blijft spelen en of je daarna de audio door kan laten gaan zonder beeld. Heb ik bij slechte radio ontvangst altijd een muziekdvd of natuurlijk een volgepompte SD kaart om op terug te vallen.

Maar, voor nu even genoeg gezever over mijn auto. Ik heb hem net 3 volle dagen dus andere ervaringen komen later!
 
Bovenaan Onderaan