Octavia II OBD / Vag Com- vragen

Ik heb via de VAG-COM stekker/programmatuur de verlichting zo ingesteld dat de koplampen altijd branden. De automatische verlichtings optie is daarmee ook overbodig, op zich niet erg want ik rijd altijd met lichten aan.
Wat me echter niet lukt is de instrumenten verlichting ook altijd aan te hebben. Nu moet ik nog steeds via de lichtschakelaar de instrumenten verlichting aanzetten.

Is er iemand die hiemee 'gespeeld' heeft en mij kan vertellen hoe ik ook de instrumentenverlichting in kan stellen op continue?

Met vriendelijke groet,

Jur

nomad

Senior Member
Ik heb even voor je gekeken, maar die optie bestaat helaas niet. Maar als je de kabel hebt, kun je toch zelf ook even de betreffende controllers bekijken ?

En dat ga ik dan weer net niet redden denk ik. In de VAG-COM applicatie zie je allemaal opties die standaard meegekomen zijn. Daar zit het niet tussen, dus zal je een code moeten genereren die deze optie aanzet. Alleen hoe genereer je die code? En wat bedoel je met controler?

Thanks

nomad

Senior Member
En dat ga ik dan weer net niet redden denk ik. In de VAG-COM applicatie zie je allemaal opties die standaard meegekomen zijn. Daar zit het niet tussen, dus zal je een code moeten genereren die deze optie aanzet. Alleen hoe genereer je die code? En wat bedoel je met controler?

Thanks

Ik denk persoonlijk dat als je niet weet hoe het systeem werkt en wat een controller is, dat je er niet mee moet gaan wijzigen. Je kunt ook geen code genereren om aan een controller toe te wijzen. De controller heeft die functie of niet. Je kunt alleen op bit-niveau functies in- of uitschakelen, niet toevoegen.

Welke kabel gebruik je trouwens ?

Ik heb in mijn O2 combi de 12V aansluiting in de kofferbak verlengd naar een extra opbouwaansluiting onder de bestuurderssstoel. Hierin heb ik permanent de lader voor m'n portable navigatie zitten. Helaas blijkt het zo te zijn dat deze 12V aansluiting na het verlaten van de auto onder spanning blijft. In mijn vorige auto (Astra GTC) ging de spanning er na 10 minuten automatisch af.

Ik heb nog niet gemeten hoeveel stroom deze lader trekt wanneer m'n navigatie niet aangesloten is, maar ik heb liever dat ie gewoon uit is.

Is het gedrag van deze 12V aansluiting te programmeren via VAG-COM? (dus: contact uit, spanning uit)

nomad

Senior Member
Dat wordt lastig, want de aansluiting zit op de permanente plus. Je zou hem kunnen omleggen naar de geschakelde plus. (Dacht positie 9 in je zekeringkast)

Dat zou ook een nette oplossing zijn, is dat gemakkelijk te realiseren, of wordt dat het betere knutselwerk ?

Octavia_II

Actief lid
Ik heb via de VAG-COM stekker/programmatuur de verlichting zo ingesteld dat de koplampen altijd branden. De automatische verlichtings optie is daarmee ook overbodig, op zich niet erg want ik rijd altijd met lichten aan.
Wat me echter niet lukt is de instrumenten verlichting ook altijd aan te hebben. Nu moet ik nog steeds via de lichtschakelaar de instrumenten verlichting aanzetten.

Is er iemand die hiemee 'gespeeld' heeft en mij kan vertellen hoe ik ook de instrumentenverlichting in kan stellen op continue?

Met vriendelijke groet,

Jur

Hoi Pieneman,

wat is de lange code van stuurapparaat 0x09 Central Electronics?

Groet,

Charlie

Octavia_II

Actief lid
Hoi Pieneman,

Dit was idd de info waar ik naar op zoek was.
Heb eens even gekeken, maar dit is inderdaad via "software instellingen" niet te realiseren.

Sorry,

groe(n)ten,

Charlie

Falcon

Donateur

Met vriendelijke groet,

Jur

Mijn koplampen en dashboard brand ook altijd als ik mijn auto ontgrendel en start.

Dat zonder VAG-COM aan te passen. Waarom wil je dit dan aanpassen?

nomad

Senior Member
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om de waarde waarbij het licht automatisch inschakelt (dus als je langer dan 10 seconden harder dan 140 rijdt) te wijzigen is naar bijv. 130 of 120 ?

TL@

Forumguru
Stom.

Nu in de winter stoor ik me er niet zo aan, dan heb ik de lichten toch meestal aan, maar in de zomer vind ik het irritant.

Waarom moet dit bij Skoda nu zo werken maar bij VW en Audi niet?

Octavia_II

Actief lid
Volgens mij is het niet mogelijk om de snelheid te wijzigen, alleen "functie aan" of "functie uit" (bij de laatste situatie gaan de lampen dus niet meer aan bij 140 km/h)

Groet,

Charlie

nomad

Senior Member
Volgens mij is het niet mogelijk om de snelheid te wijzigen, alleen "functie aan" of "functie uit" (bij de laatste situatie gaan de lampen dus niet meer aan bij 140 km/h)

Groet,

Charlie

Je hebt helemaal gelijk. Ik haal twee dingen door elkaar.
De functie is aan of uit te schakelen, alleen de snelheid waarbij dit gebeurt dus niet.

Iemand een idee of het mogelijk is om de spiegels van de FaceLift Octavia automatisch te laten inklappen bij het vergrendelen van de auto..?

De afstandsbediening kan standaard het volgende..:

1x auto vergrendelen drukken..
+Auto vergrendelen (volledig)

1x auto ontgrendelen drukken..
+Auto ontgrendelen (volledig)

1x achterklep ontgrendelen drukken..
+Achterklep ontgrendelt (de rest van de auto blijft vergrendeld)

Lang auto vergrendelen drukken..
+Auto vergrendelen (volledig)
+Ramen sluiten
+Spiegels inklappen

Lang auto ontgrendelen drukken..
+Auto ontgrendelen (volledig)
+Ramen openen

Lang achterklep ontgrendelen drukken..
+Achterklep ontgrendelt (de rest van de auto blijft vergrendeld)

Wat ik dus wil is als ik 1x de auto vergrendelen knop druk dat de auto zich vergrendeld en dat de spiegels automatisch inklappen.

Bovenaan Onderaan