Octavia II Audience radio vraag

Heb net een MP3 cd gebrand en geprobeerd af te spelen op de Audience..

En dat doen hij gewoon, moet wel zeggen dat de kwaliteit minders is dan een gewone audio cd maar het werkt wel..

Wordt steeds leuker..

Heb er ook een boekje bij daar staat iets in vermeld over Auxiliary audio input, weet niet precies wat dit inhoud.
Type achter op het boekje:
Skoda Auto 05.05
S00.5610.36.99
1Z0 012 095 D
 

Rallye

Forumguru
Dension is ook niet geheel duidelijk. In de compatibility list wordt de Audience niet genoemd. Op internet is sprake van een Dension Gateway 400 (mogelijk nu niet meer leverbaar), die aan te sluiten zou zijn op een Audience met Cd-wisselaar-aansluiting. Die zou op geen enkele Audience zitten. Vreemd....
 

hemi24

Forumguru
Audience wordt niet genoemd bij Dension, MAAR wel de RCD500, wat weinig meer of minder de VW-versie van hetzelfde apparaat is; netzo als de Stream een RCD300 is.

Het blijft een beetje gissen...
Hier ook niet echt een pasklaar antwoord: http://briskoda.net/forums/topic/85021-skoda-audience-installation/

V.w.b. de Auxi-in schijnt de pin-out van de Audience gewijzigd te zijn m.i.v. modeljaar 2007 (productie na kw22/2006) Voor deze datum is aux-in volgens de geleerden niet mogelijk.
http://www.skodacommunity.de/p223070-ipod-am-aux-anschluss-des-neuen-audience.html#post223070
 

Rallye

Forumguru
V.w.b. de Auxi-in schijnt de pin-out van de Audience gewijzigd te zijn m.i.v. modeljaar 2007 (productie na kw22/2006) Voor deze datum is aux-in volgens de geleerden niet mogelijk.
http://www.skodacommunity.de/p223070-ipod-am-aux-anschluss-des-neuen-audience.html#post223070

En dan zijn we weer terug bij de vraag naar de produktieweek van de auto....

Het feit dat hij MP3-cd's leest geeft mij overigens goede hoop op een werkende hardwarematige Aux-aansluiting. Voor mijn gevoel hangen de wijzigingen (MP3-mogelijkheid en Aux) net als bij de Stream met elkaar samen.
 

hemi24

Forumguru
probeer eens de mat in de koffer op te tillen en raadpleeg eens de sticker met uitvoeringscodes. Staat daar wellicht meer?
 

piair1982

Forumguru
Modeljaar 2007 kun je herkennen aan je chassisnummer
bijvoorbeeld:
TMB1Z1764562467

Het rode cijfer geeft het modeljaar aan, in dit voorbeeld 2007.
Dus het 2e getal na de letter. Bij octavia is dit 1Z, Fabia 1 6Y, fabia II en roomster 5J superb 1 3U en verder weet ik ze niet meer :winkie:
Succes!!!
 

Rolle

Senior Member
Zou het niet logisch zijn als het meer afhing van eht serienummer van de radio zelf? ik kan me inbeelden dat ze een aantal radio's maken en die plaatsen naargelang de voorraad (bepaalde versie uitgeput, nieuwe versie erin) en dat dit dus niet in direct verband staat met de auto zelf? Of worden de radio's ook op bestelling gemaakt?
 

piair1982

Forumguru
Meestal bij de modeljaarwisseling werden ook direct de nieuwe rand apparatuur geplaatst. Dus kan je er wel van uitgaan. Daarnaast kan je ook kijken wanneer je auto op kenteken is gezet. Is het na augustus en het chassisnummer is van het betreffende modeljaar dan kun je de klok er bijna op gelijk zetten.

Anders go see the dealer. Zij kunnen het apparaat uitlezen en zien ook welke versie het is.
 
Er staat op de stikker:
TMBBS61Z468063695
Maar zou het lekker hierbij laten, zal tzt op zoek gaan naar een ander type radio waar een Ipod aansluiting geïntegreerd zit..

Bedankt voor het meedenken..
 

ReneSkoda

Nieuw lid
Zes CD's volbranden met MP3 bestanden lijkt me een goedkopere oplossing dan een nieuwe autoradio die de Ipod ondersteunt. Kun je makkelijk bij elkaar zo'n 700 nummers op kwijt. En de Audience past perfect in je dashboard. :)

Had deze radio in mijn vorige Skoda van mei 2006, de geluidskwaliteit van de CD's was (wat mij betreft) prima.
 
Bovenaan Onderaan