D
Deleted member 12686
Als je het zo bekijkt heb je in zomeromstandigheden dus een kortere remweg met zomerbanden als met 4 seizoenen en in de winter dus ook met winterbanden.

@micky
Er bestaat geen 'juiste oplossing'.
Toen het half februari 15 graden was (en 1 nacht met vorst hebben gehad heel die maand) en begin maart 20 graden was, was het niet de juiste band een winterband. Een band blijft altijd een compromis. Je had zelf ook met die temperaturen zeker 5m meer remweg als een zomerband op die dagen. Vind het aanhalen van een kind dood rijden daarom kant nog wal raken.
Dan zou je dagelijks de weersverwachting moeten bekijken en de juiste band daarop moeten kiezen. Sterker, dan zou je in de morgen en in de middag andere banden moeten monteren. En de bandenspanning voor elke rit moeten aanpassen aan de omgevingstemperatuur. En als het gaat regenen regenbanden monteren en als het weer droog is slicks eronder, scheelt toch weer zeker 5m remweg dan..
![]()

Ik ben blij met mijn O3....

@micky
Maar ben jij momenteel in de markt voor een nieuwe auto?
Zo nee, dan is het wel erg makkelijk om te zeggen dat kosten je niet interesseren.![]()
ik heb net een Octavia besteld van €41.000,- als de kosten mij zouden interesseren had ik wel een 14% genomen 

@Noord26 , daarom rij ik in de winter op winterbanden en de rest van het jaar op zomerbandende enige echt juiste beslissing
![]()
noem eens een alternatief met automaat 
Ik ging hetzelfde zeggen. Tenzij je beest van een motor neemt, moet je toch je best doen om boven de 30-32k te gaan, na korting (in België krijg je bij skoda zonder onderhandelen al 13% korting als je octavia als bedrijf bestelt)