Octavia Combi 2019 Greentech Business

ESL

Donateur
Ik zou hem gewoon op marktplaats zetten denk ik. Natuurlijk zitten daar dan veel onzin reacties tussen maar vast ook wel paar serieuzere. Je raakt hem echt wel kwijt en de prijs is bijna gegarandeerd hoger dan via een handelaar.

Recent een vw polo verkocht op mp; veeeeeeel handelaar reacties! Blijkbaar een populaire auto in de handel. Uiteindelijk voor een conforme prijs verkocht aan een particulier. Contant geld, via DigiD overschrijven; echt prima.

Het is wel heel afhankelijk van wat je precies verkoopt, maar jouw auto lijkt me echt prima te verkopen persoonlijk. Ik zou het zelf zonde vinden om hem naar de handel te doen.

PizzaPieter

Donateur
Gratis pro-tip: vermeld geen telefoonnummer op MP als je een auto verkoopt (ik zet mijn nummer er nooit bij trouwens).
Ongetwijfeld zul je berichten krijgen "€ 800, kom nu ophalen, wat is je adres".

Gewoon geduld hebben, auto eerlijk en zo goed mogelijk omschrijven (ook de dingen die níet werken of aandacht behoeven (zoals beschadigingen met foto's) en dan komt er vast iemand voorbij die serieus is én meer wil betalen dan wijkopenautos.nl. Zij doen dit niet als filantropische instelling en een particulier zal ongetwijfeld jou auto beter kunnen waarderen dan een handelaar.

ESL

Donateur
Inderdaad; vermeld geen telefoonnummer, dat heeft echt geen enkele zin. Je wordt alleen maar lastig gevallen door handelaren die "al onderweg zijn" of dat soort onzin. Een bod van 800 euro ofzo zit er vast ook wel tussen; ze proberen het gewoon. Niks van aan trekken, gewoon netjes reageren wat jouw prijs is of helemaal niet reageren dan houden ze vanzelf wel op.

Even goed schoonmaken, mooie foto's maken, eerlijke omschrijving erbij en gewoon een beetje geduld hebben; een eerlijke koper meldt zich vanzelf wel en dit soort auto's zijn ook nu echt prima te verkopen (in ieder geval per definitie beter dan via zo'n opkoper).

1983jeroen

Forumguru
Ik heb ook eens een auto via Marktplaats verkocht. Was een Aygo met 200K op de teller dus andere prijs range.
Ook duidelijk alle mindere kanten in beeld gebracht en een redelijke prijs gekregen.
De kopers probeerden nog wel af te dingen, maar heb mijn poot stijf gehouden, want er was niets anders dan omschreven.
Proberen kun je sowieso. Vraag niet de hoofdprijs, maar ook niet meteen te weinig.

Ik vind het trouwens opmerkelijk dat je de Peugeot plastic vindt qua interieur.
Dat vond ik altijd een beetje van de Skoda, komende uit een Peugeot en nu natuurlijk weer terug bij de Fransen.
Als je je daar aan stoort zou ik zeker geen Toyota overwegen als nieuwe auto straks :D

ESL

Donateur
Die 5008 vind ik op zich wel netjes gemaakt qua interieur. Dat doet Peugeot echt wel netjes tegenwoordig. Het zou alleen vooral niet mijn smaak zijn.

Bovenaan Onderaan