Octavia Combi 2.0TDI DSG (bijna) besteld

TL@

Forumguru
verandering van spijs, doet eten hé :jaja:

Mijn eerste O2 was een HB, dan een break, de huidige terug een HB dan moest de volgende een break worden hé.

TL@

Forumguru
Omdat deze bijna weg moet, mochten er van de leasemaatschappij geen fatsoenlijke banden meer onder. Dus liggen er nu Formula banden onder, wordt je niet blij van, kan ik je verzekeren.
Op het einde van de straat van de bandenboer stak ik bijna in het decor. De O2 is al best hard onderstuurd, maar met deze banden wordt het absurd.
Gelukkig is het wel wat beter nu het eerste stukje rubber er is afgesleten maar goed kan je het toch niet noemen. Ze steken er nu meer dan 2000km op en je ziet al slijtage sporen. Als de RS is niet snel is, verslijt ik ze nog en kunnen ze nog eens vervangen worden :D

Herrie maken ze ook genoeg, nog erger dan de Bridgestone Turanza's en dat was al een band voor de dove medemens :nailbiting:

TL@

Forumguru
Normaal nog tot eind november, ik zal volgende week nog eens bellen om te horen of er al een productieweek is toegekend.

Jeukt enorm :nailbiting:
Zeker vorige week op de terug van Berlijn toen ik wat werd opgeduwd door een Audi die maar net sneller was, met de RS had ie op z'n gezicht gekregen :D

TL@

Forumguru
Vandaag de laatste keer naar de dealer met de O2. Weer een lampje stuk.
Volgende woensdag mag hij weg en komt er een RS in de plaats.

Misschien tijd om een korte impressie van mijn 3.5 jaar (171.000km) in de O2 2.0TDI DSG HB :D

Over het algemeen ben ik best tevreden over de O2. Hoewel de vorige (O2 1.9TDI DSG Combi) beter in elkaar zat en gewoon een betere auto was (daar is echt niets mis mee geweest in zijn dikke 100.000km) was de huidige O2 ook gewoon een goede auto.
Wat heb ik gehad:
-Storingen in de DSG, na verschillende keren in de garage hebben ze vanalles vervangen en is het meeste toch opgelost geraakt. Hij schakelt nog steeds niet zo boterzacht dan de vorige en het automatisch schakelen is teveel gericht op CO2 besparing waardoor ik hem steeds handmatig rijd (de 1.9 moest nooit handmatig en was altijd perfect)
-Problemen met de roetfilter. Regeneratie is alle 1000km heel voelbaar. Uiteindelijk zijn er wat sensoren vervangen en is het nu (bijna) helemaal goed.
-Lampjes, lampjes en nog eens lampjes. Minstens 1 maal per maand gaat er ergens een lampje stuk.
-De stoelen zaten niet zo goed als de comfortstoelen (half leer) uit de vorige

Wat was er wel goed:
-Vlotte auto
-Goede topsnelheid :D
-Zee van ruimte (fiets kan in de koffer zonder de bank plat te leggen)
-Zee van ruimte (fiets kan mee op vakantie in de auto en toch is er genoeg plaats voor de rommel van de twee dames :deuk:)
-Nooit in panne gestaan
-Verbruik met mijn rijstijl is ook in orde (6.5l/100km, ongeveer)
-Garage Thuy in Kontich zorgt erg goed voor mij en mijn auto (over de dealer die hem geleverd heeft, zal ik maar zwijgen)
-Prijs/kwaliteit absoluut onklopbaar
-Mooi interieur (achteraf leer was echt moeite)

De +'en overheersen dus duidelijk, daarom terug een Skoda.

Ik wilde eigenlijk wel eens wat anders (heb nu al 3 Octavia's gehad) en als de RS niet mogelijk was geweest, had het ook iets anders geweest. Maar ja, de mogelijkheid om een RS te rijden laat ik niet liggen :rockon:

Mettes

Forumguru
Het beschreven gevoel qua bouwkwalitiet,heb ik nu met mijn O3.
Ik vindt dat mijn O2FL toch een beetje beter in elkaar zat en beter was afgewerkt.
De kofferruimte in de O2 was veel mooier afgewerkt + sterkere materialen.
Ook was het dashboard met meer zachte materialen afgewerkt.
Ik ben wel serieus alergisch voor kraakjes en piepjes ,maar deze O3 stelt mij wel erg teleur.
De bouwkwaliteit is er ,volgens mij,op achteruit gegaan om gewicht te besparen.
Bij een wagen van 3 maanden ,kan het volgens mij niet dat er verschillende bijgeluiden zijn.
Dan zwijg ik nog over de klemmende bestuurdersdeur bij het openen.
Neen,ik ben niet tevreden over mijn O3 RS.

TL@

Forumguru
Oei, ik hoop dat mijn RS dan beter in elkaar zit. Met de proefrit viel het me toch goed mee. Maar ja, in een uurtje merk je natuurlijk niet alles op.

Hopelijk herstellen ze je kleine ongemakken nog. Voor zo'n dure auto mogen ze toch wat extra moeite doen, vind ik.

Mettes

Forumguru
@Corné de Kluijver :Wagen wordt binnenkort nagekeken.
Ik vindt het opvallend dat ik zulke klachten nooit met mijn O2 heb gehad.
Die wagen heb ik steeds als een zeer solide wagen ervaren.

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
ik begrijp je teleurstelling inderdaad, ik zou er ook niet content mee zijn, je verwacht er tenslotte op vooruit te gaan.

Mettes

Forumguru
Teleurstelling is inderdaad het juiste woord,Corné.
Ik heb echter wel het volste vertrouwen in mijn dealer en de afhandeling van deze problemen.

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
hou ons maar op de hoogte dan @Mettes, wij krijgen in februari de nieuwe F3C ik ben benieuwd hoe die het gaat doen tov onze huidige Polo van 2011...... :jaja:

Mettes

Forumguru
@Corné de Kluijver :Vandaag terug naar de dealer geweest.
Klemmende bestuurdersdeur is verholpen,raamkader was geforceerd of stond niet recht volgens de specificaties.
Rammels zijn verdwenen,volgens mij door de koudere buitentemperaturen.
Dealer zal dit echter verder opvolgen wanneer deze terugkeren.
Nu is het wel zo dat de deurpanelen snel beginnen te resoneren in samenspel met het Cantonsystheem.
De deurpanelen zijn niet stevig genoeg en zullen daarom door mij van een laagje Dynamat voorzien worden.
Deze aanpassing zal (hopelijk) veel van de bijgeluiden laten verdwijnen.

Joske

Forumguru
@Mettes

ik kom ook terug van de dealer... maar dit is eigenlijk niet het juiste topic om hier verder over te gaan é ;)

ik ga verder in kinderziektes van de O3 topic

• Leuk
Waarderingen: TL@
Bovenaan Onderaan