Vandaag de laatste keer naar de dealer met de O2. Weer een lampje stuk.
Volgende woensdag mag hij weg en komt er een RS in de plaats.
Misschien tijd om een korte impressie van mijn 3.5 jaar (171.000km) in de O2 2.0TDI DSG HB
Over het algemeen ben ik best tevreden over de O2. Hoewel de vorige (O2 1.9TDI DSG Combi) beter in elkaar zat en gewoon een betere auto was (daar is echt niets mis mee geweest in zijn dikke 100.000km) was de huidige O2 ook gewoon een goede auto.
Wat heb ik gehad:
-Storingen in de DSG, na verschillende keren in de garage hebben ze vanalles vervangen en is het meeste toch opgelost geraakt. Hij schakelt nog steeds niet zo boterzacht dan de vorige en het automatisch schakelen is teveel gericht op CO2 besparing waardoor ik hem steeds handmatig rijd (de 1.9 moest nooit handmatig en was altijd perfect)
-Problemen met de roetfilter. Regeneratie is alle 1000km heel voelbaar. Uiteindelijk zijn er wat sensoren vervangen en is het nu (bijna) helemaal goed.
-Lampjes, lampjes en nog eens lampjes. Minstens 1 maal per maand gaat er ergens een lampje stuk.
-De stoelen zaten niet zo goed als de comfortstoelen (half leer) uit de vorige
Wat was er wel goed:
-Vlotte auto
-Goede topsnelheid

-Zee van ruimte (fiets kan in de koffer zonder de bank plat te leggen)
-Zee van ruimte (fiets kan mee op vakantie in de auto en toch is er genoeg plaats voor de rommel van de twee dames

)
-Nooit in panne gestaan
-Verbruik met mijn rijstijl is ook in orde (6.5l/100km, ongeveer)
-Garage Thuy in Kontich zorgt erg goed voor mij en mijn auto (over de dealer die hem geleverd heeft, zal ik maar zwijgen)
-Prijs/kwaliteit absoluut onklopbaar
-Mooi interieur (achteraf leer was echt moeite)
De +'en overheersen dus duidelijk, daarom terug een Skoda.
Ik wilde eigenlijk wel eens wat anders (heb nu al 3 Octavia's gehad) en als de RS niet mogelijk was geweest, had het ook iets anders geweest. Maar ja, de mogelijkheid om een RS te rijden laat ik niet liggen