Octavia Combi 2.0TDI DSG (bijna) besteld

TL@

Forumguru
En hierbij de foto's:
Octavia antharaciet (Medium).JPG Sportstoelen leer Schweizer (Medium).JPG Octavia antharaciet2 (Medium).JPG Multifunctioneel sportstuur Schweizer (Medium).JPG

Ik moet enkel nog een plaatsje vinden voor de Wikango, wilde hem in de asbak steken, maar dan kan ik niet meer aan het bovenste knopje om nieuwe flitsers te melden.

TL@

Forumguru
Nog een paar foto's:
2011-06-26 08.00.04.jpg 2011-06-26 07.59.57.jpg 2011-06-26 08.00.15.jpg

Iemand had foto's van de achterbank gevraagd, weet niet meer wie of waar :laugh:
Hierbij dus.

Trekhaak heeft de grond al eens geraakt, een paar krassen erop voor de rest geen erg. En dan stond er maar 1 fiets op en reed ik heel traag. Voor de rest, heel prettige auto.

VEEJAY

Forumguru
Hoi TL, ik overweeg als volgende auto een C klasse 220CDI of liefst een 320CDI, uiteraard met automaat. Ik heb er nog niet in gereden maar vind het best bijzonder dat je Skoda kiest boven Mercedes! Alleen om de automaat of om nog meer?

TL@

Forumguru
Vooral de automaat viel lelijk tegen (nu hebben ze kennelijk wel eentje met dubbele koppeling maar toen enkel een klassieke 5-traps)

Ook is de C-klasse echt heel erg klein, er is ongeveer evenveel ruimte in dan in een Volvo V50. Mijn stoel stond bijna tegen de achterbank (ben 1m87), zelfs mijn dochter kan dan niet achter mij zitten (5 jaar)

Standaard uitrusting is echt heel erg triest, je hebt dus minstens een Avantgarde nodig met nog een pack of twee om iets te hebben.
GPS viel ook een beetje tegen (de Columbus trouwens ook hoor)

Het was, zoals je leest, echt mijn ding niet ook al vind ik het een heel mooie auto met de juiste uitstraling (wat BMW volgens mij totaal mist)

Als ik de keuze terug mocht maken, zou ik eerder de Volvo V60 overwegen (of terug een Skoda natuurlijk)

Dag Tl,
Even een vraag: wat valt je zoal tegen van het columbus systeem?
Zelf nl een superb besteld met ook het columbus systeem.
Alvast bedankt!

TL@

Forumguru
Ik vind het te traag, de stem is irritant (als je een systeem in Vlaanderen verkoopt, mag je op zijn minst een vlaamse stem verwachten en geen Nederlandse met een sterk Duits accent)
Geen handige interface van de navigatie (mijn pna met iGO8 op was veel beter)
Geen playlist vanaf een externe harde schijf (enkel van de interne en van SD-kaartjes).
Als je een playlist start, de auto stopt en een paar uur later terug vertrekt, begint het laatste liedje terug te spelen, maar hij zit niet meer in die playlist en speelt gewoon alles af uit de map van het laatste liedje. Als ie op mix stond, vergeet ie dat ook geregeld.
Kaartmateriaal is hopeloos verouderd
Geen flitspaal waarschuwing
Héél diefstal gevoelig

Het enige goede aan het systeem is dat het mooi geïntegreerd is met de rest van de auto (airco en parkeersensoren komen op het scherm, maxidot tooont gegevens van de navigatie, bluetooth werkt vlekkeloos met maxidot en multifunctioneel stuur)

Ik ben nu aan het twijfelen om de iGO8 pna terug in de auto te gaan gebruiken (enkel de gebrekkige TMC van mijn Becker houdt me nog tegen en het feit dat ik dan telkens de pna uit de houder moet nemen)

In mijn volgende auto ga ik eens een Pioneer of Zenec proberen.

Tl@
Ten eerste bedankt voor je antwoord!
Dit zijn nog wel een aantal minpunten.
Ten eerste scheelt het dat ik uit Twente kom, volgens de rest van nederland praten wij toch al met enig duits accent:worshippy:
Ben nu inderdaad wel benieuwd naar de werking van de playlists, ook icm een iphone4.
De flitspaal waarschuwing heb ik verder niet zoveel mee, mischien ook omdat ik dit niet gewend ben in de VW Multivan (mfd 2 meen ik)
Hopelijk vallen de punten die jij aangeeft ons een beetje mee:)
verder heb ik net even de foto's van je Octavia bekeken,
Super chique auto! vooral het interieur vind ik echt heel mooi!
Veel plezier nog met je auto en succes met de afweging over je iGO8!

TL@

Forumguru
Mijn minpunten zijn heel persoonlijk denk ik, de meesten zijn wel best tevreden van hun Columbus. Ik ben gewoon heel veeleisend :blush: (lees moeilijk)

Als je hem hebt, laat dan eens weten hoe de combinatie met de iPhone bevalt. Ik overweeg namelijk ook om een iPod te kopen voor op de MDI, maar enkel als de playlists goed werken (heb nog een aankoopbon liggen van de Saturn liggen waar ik een iPod nano van kan kopen van 32GB)

Dat zal ik zeker doen!
Voor zover nu bekend is word de auto in week 2 geleverd.
Zal dus hopelijk rond die tijd mijn ervaring (columbus icm iphone4) met je kunnen delen.
Rij jij trouwens de 140 of de 170 pk versie?

TL@

Forumguru
De 140pk, de 170 is altijd een RS en die mag van het werk absoluut niet (geen sportversies; staat in de leasepolicy) en die stoot teveel CO2 uit. Dat is ook de reden dat ik geen Superb heb, teveel CO2 voor de 2.0TDI. Enkel de 1.6TDI mocht. Dan toch liever iets dat wat sneller is (200+ is toch heel erg leuk op de autobahn en soms ook op de E19 of de E40 in België, maar niet verder vertellen :680:)

Haha.. dat blijft idd een leuke hobby:aangenaam:
Iig een betere ervaring dan het wachten.. en laat dat wachten nu net een van mijn slechtste eigenschappen zijn:biggthumpdown:
Net nog even door het foto-album gebladerd maar wat maakt Skoda toch een mooie modellen de laatste jaren:)

TL@

Forumguru
Draagbare gps ingebouwd

Ik heb eindelijk eens wat tijd gehad om de draagbare navigatie terug in te bouwen in de O2 (ik stoor mij mateloos aan die Columbus en zijn algemene traagheid en vervelende stem).

Ik gebruik een Brodit klem en een actieve houder voor een Becker Z099. Ik heb ook de Wikango (radar melder) een beter plaatsje in de asbak gegeven.

Eerst moest het opbergbakje bovenop het dashboard eruit

IMG_20111216_120250 (Large).jpg

Dan de asbak eruit
IMG_20111216_120258 (Large).jpg

Dan de bekleding onder het stuur weghalen
IMG_20111216_120304 (Large).jpg

Ik heb wat duimschroeven in de asbak gedraaid, 1 onder het tapijtje zodat het tapijtje wat hoger komt en de Wikango beter zichtbaar wordt en 1 (zichtbaar) in de bovenkant van de asbak zodat de bovenste knop van de Wikango tegen deze duimschroef (duimschroeven komen van de kast van mijn PC om zonder tools harde schijven in te kunnen bouwen, ik heb echter maar 3 harde schijven en de kast biedt plaats aan 6 stuks, dus veel schroeven over)
Als de Wikango gewoon in de asbak ligt, kan je niet aan de bovenste knop om meldingen door te geven, nu moet ik de Wikango zachtjes naar boven duwen en de knop wordt bedient. Ook ligt de Wikango vast met een beetje Velcro.
IMG_20111216_141304 (Large).jpg
IMG_20111216_141323 (Large).jpg

TL@

Forumguru
5 foto's per post is toch echt te weinig.

Hierbij dus het vervolg

Bakje kan gewoon toe
IMG_20111216_141508 (Large).jpg

Perfect zichtbaar vanop de bestuurdersstoel
IMG_20111216_141514 (Large).jpg

Vervolgens de TMC antenne van de gps een plekje geven in het bakje bovenaan voor perfecte ontvangst
IMG_20111216_141525 (Large).jpg

Zo ziet het eruit als alles is ingebouwd.
IMG_20111216_141332 (Large).jpg

Ik heb de gps terug rechts op de middenconsole ingebouwd omdat ik anders met mijn handen tegen de gps kom als ik de paddles voor het schakelen bedien (gps is een breedbeeld 4.3duim groot)

Ik ben kennelijk een foto vergeten met de gps geplaatst, die komt nog.

Zowel de Wikango als de gps zijn aangesloten op een vrije plaats in de zekeringen kast en zijn afgezekerd met een zekering van 7.5A zodat ik zeker niets kan stukmaken als er iets 'raar' gebeurt. Er is overegins al iets 'raars' gebeurt, de verlengkabel die ik gebruikte voor de voeding, had een kortsluiting. Heel tof voor een nieuwe kabel (het was niet de kabel zelf maar de aansluiting op het einde, dus even de soldeerbout nemen en klaar)
Ze zitten beiden ook op een geschakelde puls, zodat ze beiden automatisch uitschakelen wanneer de sleutel uit het contact gaat. De Wikango start ook automatisch op als de spanning terug komt, de gps is jammer genoeg niet zo slim, daar moet ik nog op het knopje drukken (waarna hij binnen 2sec klaar is om te bedienen)

Op de gps heb ik trouwens iGO Primo 1.2 met Gurjon skin draaien, draait perfect met TTS en flitspalen.

Het volgende dat ik nodig heb is een iPod voor op de Columbus zodat de playlists wel goed werken.

Oh ja, als je niet oplet (zoals ik) en de sleutel in het contact laat (wat niet anders kan want als de console van de pook eruit ligt, kan de pook niet in P blijven staan) moet je zorgen dat alle verbruikers uit staan (lichten, radio) anders is je batterij plat (zoals bij mij) en start ie niet en geeft wat vage meldingen over het ABS en ESP. Niet goed voor je hart.

TL@

Forumguru
Heb de eerste keer klachten.

Soms kwam de dsg tussen 2 versnelling terecht (enkel na koudstart en enkel bij een koude nacht, minder dan 10°), opzich was het niet zo storend maar bij het onderhoud (60.000km) toch gemeld. Nu hebben ze er nar gekeken en wat waarden gereset en een software update gedaan. De "valse neutraal" is niet meer terug gekomen en hij schakelt zachter dan voordien maar ik heb er 2 nieuwe problemen voor terug gekregen die veel erger zijn:

- De aanjager van de ventilatie werkt niet meer (heel soms springt hij nog eens op na 30 minuten rijden)
- Na een koude start begint alles te schudden wanneer de motor 2000rpm haalt, lijkt heel ongezond.

Vrijdag gaat hij weer binnen. Beetje jammer.

TL@

Forumguru
Je hebt absoluut geen break nodig om op vakantie te geen en de fiets mee te nemen:
Foto-I7TM4GH8-D.jpg

Foto-7BDU44L3-D.jpg

Foto-YUZTGJYR-D.jpg

Zonder fietsenrek op de trekhaak was het wel mogelijk om heerlijk door te kachelen op de Duitse autobahn :-)

Het waren de laatste zware kilometers van mijn O2, binnen 5000km staan er 160.000km op en moet hij weg. Jammer genoeg is de O3 RS er nog lang niet. Hopelijk krijg ik een deftige aanloop wagen, heb echt geen zin om in een crisisdiesel te rijden die niet voorruit gaat. Als ik moest kiezen tussen een beetje snelheid of ruimte, kies ik zeker voor snelheid (volgende gezinsvakantie is nog ver weg)

TL@

Forumguru
De alu Merckx was versleten na een jaar of 8.

De Orbea heeft nu bijna 15.000km gereden op 16 maanden. Echt een geweldig frame. Ik moest jammer genoeg in januari gaan testrijden met een BMC met hydraulische schijfremmen en DI2 (elektronisch schakelen) waardoor ik nu eigenlijk al een andere fiets wil :sterretjes:

Bovenaan Onderaan