Octavia Combi 2.0TDI DSG (bijna) besteld

TL@

Forumguru
Het is bijna zover, ik kan normaal deze week mijn 3de O2 bestellen. Na een 1.9TDI met handbak (hatchback) en een 1.9TDI met DSG (break) is de keuze nu gevallen op een 2.0TDI met DSG (break).
Ik heb volgende uitgekozen:

Sport interieur - Dynamic Silver Onyx-Onyx
Pack Company Columbus
Lichtmetalen 16" velgen PROXIMA
Afneembare trekhaak
Afwezigheid motorkenteken en modelnaam (geen merktekens op de koffer)
Bestuurderspiegel met dimfunctie
Brilhouder
Cargo platform concept
Elektrisch bediende ruiten achteraan
ESP EDS HBA DSR
MDI
Parking Distance Control vooraan
Radiovoorbereiding 8LS
Verwarmde voorzetels
Verwarmde voorruitsproeiers
Pre-installatie bluetooth

Multifunctioneel stuur (radio tele DSG)
Toebehoren: Leder interieur anthraciet grijs 5043p met rood stiksel (DK-Schweizer)
Toebehoren: Leder pookhoes (zelfde kleur als leder interieur)
Toebehoren: Leder stuurwiel (zelfde kleur als leder interieur)
Toebehoren: Professionele autoglasfilm, basic dark 95%

Het wordt een anthracite grey (denk ik, had liever rood gehad maar is kennelijk niet mogelijk in metaalkleur) met het Ambiente uitrustingsniveau (besteld in België)

Ik twijfel enkel nog over de columbus. Ik had veel liever de Zenec 2010 gehad, maar de garage wilde kennelijk die moeite niet doen (zit ook vast aan de garage aangezien dat de keuze van mijn werkgever is)
Vooral het ontbreken van flitspalen en eigen POI's is een gemis.

Ze willen bij de garage wel de gewoonlijke navigatiesystemen van JVC, Kenwood en Pioneer regelen (alles van de officiële accessoirelijst) maar dan heb je geen weergave van airco en parkeersensoren en ook geen weergave in de Maxi-dot.

Zal blij zijn dat ik hem kan bestellen want ik heb nu een voorloop Peugeot (vorige moest er uit en wegen outsourcing van de fleet-afdeling duurde het heel lang voordat ik terug kon bestellen) en die is niet geweldig (het is 2.0HDI met 160pk en automaat en is niet echt vooruit te branden, veel te zwaar)

Ik heb nog een Mercedes C200CDI met automaat overwogen. Die paste nog net in het budget (met veel minder opties dan) maar wat is die klein en die automaat is echt te triest voor woorden (als je een DSG gewoon bent)

Een Superb mocht niet (niet meer op de lijst) en een Passat was duurde dan de Merc.
Dus terug gewoon een O2, altijd tevreden over geweest.

Hetzer

Forumguru
Mooie auto met een indrukwekkende optielijst!!!!!!!, veel succes met de verdere bestelling en veel meer succes met het wachten.

TL@

Forumguru
ga toch de Columbus maar nemen, heb al een Wikango aangeschaft voor de flitspalen (en melding van mobile flitsers), de POI's zijn wel te regelen via een eigen DVD of misschien met de nieuwe firmware op de 3de partitie van d harde schijf.

Nu doen ze weer lastig op het werk. Krijg ik de melding dat de auto die ik wil niet meer leverbaar zou zijn. Na wat rond gebeld te hebben, bleek dat ze een Greenline probeerden te bestellen met een 2.0TDI en DSG, ja dat gaat natuurlijk niet lukken.
Zijn we terug bij af, hopelijk lukt het deze week om toch definitief te bestellen bij de leasemaatschappij. Al die bureaucratie is om compleet zot van te worden! Ik wil mijn auto nu al en heb echt geen zin om kennelijk 5 maanden (volgens de dealer duurt het zo lang voor elke DSG ongeacht de motor) te wachten.

Wasmachineman

Forumguru
Verschrikkelijk mooie wagen hoor. Zal wel een tijdje wachten worden jammergenoeg! Leuk dat leer met aparte stiksels.

Klaasje

Forumguru
volgens mij kun je met de nieuwste Columbus (versie D) wel eigen POI's laden. Harddisk is ingedeeld in 3 partities (1: kaart 2: mp3's 3: POI)
De Traffic knop heet daar TMC. Zo kun je onderscheid maken.

Darkside

Forumguru
Netjes hoor. Zou ook wel een dimmende buiten spiegel willen hebben.
en mag ik vragen wat een Cargo Platform Concept is?

TL@

Forumguru
Carfo platform is de dubbele vloer. Had het op mijn vorige ook (was wel een combi) en is heel handig om wat prutsen van het werk in te steken die ik niet zoveel gebruik maar anders van links naar rechts vliegen.

Die dimmende buitenspiegels zijn echt geweldig, had ze op de vorige ook. In Belgie geeft het niet zoveel omdat de straatverlichting overal zo hard brand dat licht van achteropkomend verkeer niet zi stoort maar in de buurlanden, waar het 's nachts nog donker is, is het echt een geweldige optie.

Ben wel blij dat ik alle opties die ik wil kan nemen en ook nog eens de motor en versnellingsbak die ik wil. De vorige was maar een 1.9TDI en die was toch echt te traag (vooral in Duitsland)

TL@

Forumguru
De auto is eindelijk besteld geraakt, heeft maar van eind september geduurd, te triest voor woorden.

Heb vandaag met de dealer gebeld, eind september is ie er pas :smiley29:

Duurt kennelijk zo lang door de DSG, toch vreselijk irritant om zo lang te moeten wachten op een auto :icon_smile_dead:

Het wachten is sinds vorige week nog erger geworden, de 407 is eruit en vervangen door een Merc B180 met CVT, wat een rot automaat is dat, loeit als zot en gaat geen kl*ten vooruit. Heel premium voelt het ook al niet aan en het is zo klein dat ie meer op een brommobiel lijkt. Break en automaat zijn kennelijk niet voorhanden en dit leek er volgens Europcar het beste op.
Volgende week gaat ie terug weg, want dit werkt niet. Zal dan een break worden zonder automaat, jammer voor de knie maar in de B kan echt niks in. Rij nu rond met een hoop rommel op de achterbank, echt heel veilig.

TL@

Forumguru
Deze week van de lease maatschappij te horen gekregen dat de levertijd al verlengd is, het wordt half november. Met een beetje pech zal het dus januari worden (in december worden er geen leasewagens geleverd), zolang wachten, pffff.

Had ik het eerder geweten, ik had iets anders besteld, denk ik.

Toch nog goed nieuws ook, de B-klasse is terug weg (wat een k*t auto) en ik heb een goed aangeklede Volvo V50 in de plaats. Wel een 1.6 Drive (dus traag), wel de versie met een 6-bak en 115pk. Er zit leer in en navigatie en BLIS (dode hoek systeem), Xenon,.. Hij had maar 120km op de teller, toen ik hem kreeg.
Alleen jammer dat het geen automaat is. Maar toch, zeer prettige wagen en geen straf om erin te rijden, ook al is ie best klein.

TL@

Forumguru
Mijn auto staat onverwacht al bij de garage, ze hebben in Tsjechië kennelijk een DSG bak gevonden :-)

Nog een paar weken wachten want het leer moet er nog in en de ramen moeten nog getint worden en hij moet nog mooi gewassen worden. Ben zo blij dat hij nog voor de zomer geleverd wordt.

WillemJan

Forumguru
@TL@,

Kijk, da's het betere nieuws. Gelukkig geen november o.i.d. Alvast vele veilige kilometers!
Groetjes... Willem-Jan

TL@

Forumguru
Inderdaad, nu ben ik natuurlijk nog ongeduldiger geworden, nog even doorbijten en dan terug in een auto waar alles klopt, eindelijk.

Mettes

Forumguru
Verleden jaar een octavia break gekocht en 3 weken langer moeten wachten dan de vooropgestelde leveringstermijn.
In februari 2011 hebben we dan een Fabia II besteld met leveringstermijn eind juni.
Ondertussen hebben we een melding gehad dat deze wagen reeds bij de dealer staat,maw bijna 2 maanden vroeger!!!!??????(beidde wagens particulier in Belgie gekocht)
Nu is het natuurlijk nog wachten op de inschrijving omdat onze regering heeft beslist dat alle nieuw ingeschreven wagens ,een nieuwe nummerplaat moeten aanvragen.(Nummerplaat in mijn bezit vervalt)
Lederen interieur bij DK-sweizer duurt maximaal 8 werkdagen(incl ophalen en terug brengen van de wagen),dus wachttijd kan nog meevallen.
Mijn interieur is eveneens door DK-sweizer onder handen genomen.(foto's zie Mettes)

FrankC

Nieuw lid
Nieuwe nummerplaten aanvragen en leveren gaat heel vlot.
Ik heb de mijne op woensdagnamiddag via d everzekering aangevraagd en vrijdagnamiddag reed ik met de nieuwe wagen.
Volgens de verzekering: Nummerplaten aangevraagd voor de middag, levering de volgende dag.
Indien aangevraagd na de middag zit er één dag tussen.

TL@

Forumguru
@Mettens: jou leer is heel mooi gedaan. Heb je het stuur ook laten doen?

@FrankC: als je de platen particulier aanvraagt, gaat dat inderdaad heel snel, de mijne worden door de leasemaatschappij aangevraagd en die zijn altijd vreselijk traag. Maar ja, ze hebben wel wat tijd nu, het leer moet er nog in en de ruiten getint en de wagen moet ook nog klaar gemaakt worden voor levering, dan zouden de platen er toch moeten zijn.

Heb juist bericht gekregen dat het stuur misschien wat moeilijker ging zijn om het leer rond te krijgen, hopelijk gaat het toch. Niet zozeer voor het leer want er zat standaard al leer op maar voor het rood stiksel dat ook op de pookhoes en de stoelen zou moeten terug komen.

Ik heb op Ebay nog iets leuks gezien:
Pook DSG.jpg

Is eigenlijk voor een Golf VI of Passat, zou het passen op de Octavia, moet eigenlijk enkel het bovenste deel hebben, al de rest is toch hetzelfde als op de gewone DSG.

Mettes

Forumguru
@TL Voor mijn stuur is het klein lederpakket van Skoda genomen,vermits ik toch voor zwart leder in het interieur had gekozen.
Ik kan mij wel inbeelden dat het stuur moeilijk is te bekleden vermits het leder moet verlijmd worden.(zoals dit bij de deurpanelen gebeurd)
Bij deze verlijming kan het leder wel lichtjes krimpen ,hetwelke in een hoek van mijn achterste deurpaneel ook zichtbaar is (slechts zeer miniem plooitje )
Nu bij een deurpaneel is dit niet zo erg,bij een stuur is dit wel minder fraai.
Mischien is het wel mogelijk om enkel de stiksels te veranderen????(blijft het stuur natuurlijk wel zwart van kleur)
Voor het tinten van ramen kun je ook bij DK-Sweizer terecht.Mischien kunnen ze bij de plaatsing van het leder, dit in één trek mee doen??

TL@

Forumguru
Het zwart leer van Skoda dat normaal op het stuur zit, is best te doen en zou mogen blijven, het is eigenlijk om het rode stiksel te doen, ze gaan me nog contacteren en zal horen hoe het gaat.

Het tinten gebeurt door een andere firma die de dealer kiest, het is een leaseauto, dus alles moest op de bestelbon staan en de dealer kiest dus het bedrijf om de ramen te doen. Had inderdaad beter ineens bij Schweizer gedaan geweest, had ik hem sneller onder mijn poep gehad :-)

TL@

Forumguru
Maandag wordt ie eindelijk geleverd. Om 16u mag ik hem gaan ophalen. Werd tijd ook.

TL@

Forumguru
Na lang wachten kan ik er eindelijk van genieten. Hij rijdt echt super goed, leer ziet er geweldig uit en zit geweldig.

Ik heb al een paar foto's genomen, zal ze vanavond op het forum zetten.

Bovenaan Onderaan