Octavia 4

MY00

Senior Member
Kijk voornamelijk tegen het raam, en stuur heb in de hand
Tsja en 4 spaaks of 3 spaaks of nu 2 spaaks, mode verschijnselen die steeds weer veranderen !!
Maar nieuw is het zeker niet, zelfs niet een 1 spaaks stuurwiel
De 3008 van mijn vrouw heeft ook een 2 spaaksstuur. Alleen is dit erg klein, en fijn trouwens, en valt het niet zo op als bij de O4.
 

CRG 40

Lid
https://autofans.be/nieuws/concept-...XWzvEWOsdwbZYcU4s-Kvug_vS-WQBp1vARfAUxrrBKzbs

skoda-octavia-rs-render-2020.jpg
 
Laatst bewerkt:

philippe bakker

Forumguru
Ik weet al niet meer waar ik het gelezen had maar daar spraken ze autofans tegen en schreven ze dat er zeker geen biturbo diesel in de o4 gaat komen. ( wat ik jammer zou vinden) er stond dat er 3 rs modellen zouden komen. Ook een diesel en een hybride.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

CRG 40

Lid
Zou idd spijtig zijn!! Maar indien ik verander zal het ofwel terug de benzine motor worden of maar daarover twijfel ik nog de hybride!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

philippe bakker

Forumguru
De 330e touring is er nog niet zeker ??? En de x5 45e ne collega bakker heeft die juist... 104.000 euro de zijne ... no thx ik wil eigenlijk niet boven de 50.000 uitgeven aan ne auto
 
Laatst bewerkt door een moderator:

LdN

Forumguru
Ja dat is hem, is inderdaad al te downloaden.
Mijn zoon zit te wachten om een nieuwe te mogen bestellen, ik had hem al voor hem opgehaald voor een beetje voorpret
 

Emil Verwoerd

Nieuw lid
Blijf het raar vinden dat er blijkbaar initieel maar 2 typen motoren zijn de 1.5TSI en de 2.0TDI waarbij deze laatste ook als DSG. Had gehoopt bij de introductie op meer motor types
 

Flem_nl

Forumguru
Even in de herhaal stand mbt de benzine motoren:

De nieuwe Skoda Octavia wordt leverbaar met de volgende motoren:

  • 2.0 TSI-benzinemotor (140 kW/190 pk) met vierwielaandrijving en 7-traps DSG-automaat
  • Plug-in hybrid met 1.4 TSI-benzinemotor (150 kW/204 pk of 180 kW/245 pk) met 6-traps DSG-automaat
  • Mild-hybrid met 1.0 TSI-benzinemotor (81 kW/110 pk) met 7-traps DSG-automaat
  • Mild-hybrid met 1.5 TSI-benzinemotor (115 kW/150 pk) met 7-traps DSG-automaat
 
Laatst bewerkt door een moderator:

philippe bakker

Forumguru
Dat had ik ook al ergens gelezen. Die mild hybride is dat enkel energie halen uit het remmen ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Flem_nl

Forumguru
Had toch alles even moeten her posten... :D

De mild-hybrid uitvoeringen van de nieuwe Skoda Octavia beschikken over een 48 volt mild-hybrid systeem dat energie recupereert tijdens het afremmen op de motor. Vervolgens wordt de 48-V lithium-ion batterij gevoed met deze energie. Dit realiseert een nog lager brandstofverbruik of laat hem sneller accelereren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Emil Verwoerd

Nieuw lid
De nieuwe Skoda Octavia wordt leverbaar met de volgende motoren:
  • 2.0 TSI-benzinemotor (140 kW/190 pk) met vierwielaandrijving en 7-traps DSG-automaat
  • Plug-in hybrid met 1.4 TSI-benzinemotor (150 kW/204 pk of 180 kW/245 pk) met 6-traps DSG-automaat
  • Mild-hybrid met 1.0 TSI-benzinemotor (81 kW/110 pk) met 7-traps DSG-automaat
  • Mild-hybrid met 1.5 TSI-benzinemotor (115 kW/150 pk) met 7-traps DSG-automaat
Dat klopt maar ziet er niet naar uit dat dit gelijk bij de introductie is. Aangezien er nu 3 typen zijn te kiezen en zo staat het zelfs in de manual

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan