Octavia 4

Canon-Eye

Forumguru
Jammer dat die "kentekenplaathouder" achterop niet 100% recht lijkt te zitten.
Daar ben ik allergisch voor... Heb bij aflevering van een nieuwe auto wel eens even moeten wachten omdat ik het eerst heb laten fixen.
 

spikehome

Forumguru
Ja kentekenplaat houders die scheef zitten vind ik ook erg slecht op je heilige koe.

Maar ik vind de O4 wel mooi.
 

Cordoba

Forumguru
Die neus is verschrikkelijk, met dat chroomrandje om de mistlampen en verbindende strip, doet het mij meer denken aan de uitlaten aan de achterzijde. Ook die moderne grove grote bek (grill) kan mij niet bekoren. De daklijnen van de 'sedan' vind ik wel mooi, maar doen mij ook erg denken aan een Audi (A5) of aan een Volvo. Misschien dat het nog een beetje went, maar voorlopig ben ik niet weg van het uiterlijk van de nieuwe Octavia.
 

EdK

Forumguru
Chroom aan voorzijde moet eraf of zwart gemaakt worden
En dan de letters Octavia aan den achterzijde moeten er heelllllllll gauw af
Lijkt wel of die dingen met elk model groter worden.......
 

Joh@n

Forumguru
. Misschien dat het nog een beetje went, maar voorlopig ben ik niet weg van het uiterlijk van de nieuwe Octavia.
Heb je hem al eens in het echt gezien? Ik bezoek regelmatig beurzen (Brussel, Geneve, Frankfurt, Parijs, Essen) en al meerdere keren is een model in het echt een stuk beter te doen dan op plaatjes. De ID3 in het echt vind ik ook beter te doen dan op de foto's bijvoorbeeld :)
 

EdK

Forumguru
Ach elke keer als er een nieuw model uit komt dan word er kritiek geleverd op dit model gebaseerd vanuit de foto's die dan vrij gegeven worden.
En als dan eindelijk enkele maanden later hij bij een dealer staat word die zelfde wagen de hemel ingeprezen...

Tsja 2D en 3D geeft een geheel andere beeldvorming

Dus we wachten wel weer tot de wagen op de weg is te zien, dan kan ik eindelijk een oordeel geven of ik hem mooi of lelijk vind ..
 

MY00

Senior Member
Ik vind het een mooie auto. Maar het stuur, waar je toch best veel tegen aankijkt, vind ik niet echt mooi.
Misschien valt het mee in het echt, maar ik mis iets.
Ja ja de 3e spaak.
 

EdK

Forumguru
Kijk voornamelijk tegen het raam, en stuur heb in de hand
Tsja en 4 spaaks of 3 spaaks of nu 2 spaaks, mode verschijnselen die steeds weer veranderen !!
Maar nieuw is het zeker niet, zelfs niet een 1 spaaks stuurwiel
 

Berrychello

Forumguru
Interieur is ook in het echt erg mooi. Alleen die klimaatregeling via het scherm vind ik niks.

Grille van de auto oogt wel erg goedkoop, maar verder gewoon een mooi ding. Helaas heb ik alleen wat wagons gezien en stond er geen hatchback.
 

Michel

Forumguru
Die Picanto bevalt ons prima. Maar de uitvoering van het stuur is destijds beslist niet het argument geweest om hem te kopen. Mijn O3 gaat over twee jaar uit de lease. Tegen die tijd zie ik wel of de O4 zijn opvolger wordt.
 

Berrychello

Forumguru
Niet zo happen. Als je een auto laat staan omdat het stuur toevallig lijkt op dat van een populaire en vrij goede A segmenter dan ligt dat niet aan de auto maar zit er in de mens zelf een stekkertje los ;)
 

Michel

Forumguru
Happen doe ik niet hoor. Ik kan er wel de lol van inzien. Het ging er mij meer om dat Skoda denkt iets unieks te hebben bedacht terwijl andere merken (mogelijk ongemerkt) ook al op dat idee waren gekomen. En toevallig hebben wij een auto met zo'n tweespakig stuurwiel. Leuk geprobeerd Skoda...
De Picanto is inderdaad een goede A segmenter. We hebben hem nu vijf jaar en er 0,0 problemen mee gehad. Maar hij zuipt wel meer dan mijn Skoda.
 

jaisie

Nieuw lid
ik zit net op de oostenrijkse configurator te kijken naar de nieuwe octavia combi,en ik kom hier maar 2 uitvoeringen tegen een ambition en een style zal hier in nederland ook een sportline uitvoering bij komen of komt dit later? verder kom ik de kleur steel grey ook niet meer tegen.
 

ocatavia2015

Actief lid
Motoren
Het motorengamma van de Skoda Octavia 2020 is nog verder uitgebreid en geeft u de keuze om zuiniger te rijden dan ooit. Er zijn CNG-versies, plug-in hybrides én mild-hybrides leverbaar naast de standaard benzinevarianten......

Geen Diesel ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan