Octavia 4 RS bijna gekocht, Pano dak doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fmoon

Forumguru
Leuke bijkomstigheid is wel, auto is nu 1 dag oud. Dus over 6 weken is die 6 weken oud ipv de eerst gedachte 3,5 maand. Hij stond namelijk eerst nog op 2020. Nu is die van 2021, en extra weekjes garantie.

Het kwam even rauw op m’n dak, maar denk dat de deal opzich nog steeds aantrekkelijk is. Maar ga er een nachtje over slapen.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Dus als ik het goed begrijp is het een Duitse auto met 1500 (computer?) kilometers, word deze als 'gebruikt' geïmporteerd, maar uiteindelijk hier op kenteken gezet met een datum eerste kenteken registratie in 2021? Dus zo op het eerste gezicht geen import verleden?
 

Twanny

Nieuw lid
Zeker doen, heb hem ook besteld met open dak. Is inderdaad hetzelfde als in de hele VAG famlie. Zelf hiervoor Passat GTE gehad met open dak, probleemloos en nu wil ik niet meer zonder.
 

Fmoon

Forumguru
Dus als ik het goed begrijp is het een Duitse auto met 1500 (computer?) kilometers, word deze als 'gebruikt' geïmporteerd, maar uiteindelijk hier op kenteken gezet met een datum eerste kenteken registratie in 2021? Dus zo op het eerste gezicht geen import verleden?

correct, alleen is die wel voor het eerst geregistreerd in DE nu. Ik heb de deal even uitgesteld (dit kon omdat hij niet aan de voorwaarden voldoet) ik moet dit laten bezinken. Stel dat ik in die 6 weken nou schade op ga lopen? Dan ben ik de pineut doordat ik door zijn fout moet wachten.

Word vervolgd, ben toch eigenlijk even boos.
 

Fmoon

Forumguru
Het gaat er meer om stel dat ik technische problemen krijgt. Maar dat is voor mezelf ter overtuiging. Probleem zit hem erin dat er een afspraak niet nagekomen is en er een leugen verteld is, ik krijg nu te maken met het probleem van de dealer, het word ze te duur om op afgesproken week de auto te leveren, dus ik moet dan extra weken wachten waarin ik dan eventueel kans loop op financiële onkosten. Misschien is het dus meer een gevoelskwestie. Daarom ga ik het ook even laten bezinken. Ik loop wel de auto mis, maar gevoelsmatig vind ik dat geen eens heel erg meer.
 

leon-cupra

Forumguru
Was “bijna een auto kopen“ niet jouw specialiteit ?je bent dus terug op goede weg :D
Je zal toch uiteindelijk eens een andere moeten kopen.
Jouw RS is toch geen probleemwagen? Zou wel erg moeten lukken dat je in die 3 weken nog panne gaat hebben.
 

hemi24

Forumguru
schiet mij maar lek, omdat de deal vertraging heeft opgelopen, zet jij de boel nu even op hold..?

Hoeveel vertraging wil je eigenlijk hebben?!?

:sterretjes:
 

brepus13

Forumguru
Mensen met principes zijn niet altijd rationeel :-)

persoonlijk zou ik me niet zo druk maken om 3 weekjes, zeker niet als je al zo lang aan het zoeken bent maar goed iedereen zal het anders zien of ervaren denk ik.
 

Cordoba

Forumguru
Dus als ik het goed begrijp is het een Duitse auto met 1500 (computer?) kilometers, word deze als 'gebruikt' geïmporteerd, maar uiteindelijk hier op kenteken gezet met een datum eerste kenteken registratie in 2021? Dus zo op het eerste gezicht geen import verleden?

Dat is onmogelijk: verlaagde BPM geldt alleen als de auto in het buitenland op kenteken heeft gestaan, waardoor de auto dus automatisch als parallel import en gebruikt geïmporteerd geldt. (en dus lagere inruilwaarde)

Wat de dealer betreft eigenaardig dat eerst verteld wordt dat de auto al is geïmporteerd, en vervolgens dat ie in Duitsland nog niet op kenteken is gezet. Óf men heeft 'jouw' auto door geschoven naar een ander, en verzint een smoes om dat te verbergen, of het personeel bij de dealer kletst maar wat, en weet eigenlijk niet waar het over gaat. In beide gevallen allerminst reclame voor de betreffende dealer.
 

leon-cupra

Forumguru
Om nog even terug te komen op het panodak. Was gisteren naar youtube filmpje aan het zien van van der Rijt Uden. Wat waren ze aan het doen ... compleet panodak aan het vernieuwen van een RS6 van een jaar of 4 oud. John gaf aan dat zij dat niet heel vaak tegenkomen maar dat het wel enorm gekend is in de sector. Blijkbaar zitten er toch nog altijd fouten in het ontwerp/productie. Ook zoals bij iedereen waterschade in het interieur.
 

Fmoon

Forumguru
@Cordoba, daar zit het hem ook in. Ik had een akkoord, 2 dagen later krijg ik het bericht “auto is geïmporteerd”. Ikzelf vond dat snel want er zouden nog een 1500km op worden gezet zodat de bpm gunstiger is. Ik dacht dat geïmporteerd was dat er een kenteken aangevraagd zou zijn, dus ik vroeg nog of ik het kenteken dan zou kunnen krijgen. Nooit reactie op gehad. Ik heb er in dat opzich weinig verstand van daarom leek me het handig via de dealer. Hij bood de auto ook aan op internet met al 2200km, ik dacht ook dat ik meteen zou kunnen rijden maar daar te plekken kreeg ik dus te horen dat er 1500 op gezet moest worden. Ik heb daarna nog een x aantal vragen gesteld na akkoord en kreeg dus al niks te horen 2 weken lang. De 3 weken waren dus al voorbij dus ik mail nog even “hoe staan de zaken en is die wel voor kerst klaar om op te halen?”. Toen werd mij dus gevraagd even te bellen om te overleggen. Dan krijg ik te horen, ja het gaat nog 6 weken duren want de auto blijkt niet te zijn geregistreerd in DE dus dat heeft die gister (op zondag) gedaan, toen dacht ik nog wel... maar hij is toch al geïmporteerd 3 weken geleden?) maar met mijn juridische achtergrond besloot ik het verhaal aan te horen en te antwoorden dat ik erover na moet denken en het moet overleggen. Het gaat mij erom dat ik dus moet wachten, door hun in mij ogen wat vage fout. Ja, dit geheel voelt mij dan wat schimmig, tuurlijk kan ik de verkoper confronteren hiermee, maar ik heb besloten de koop te ontbinden om vervolgens daarna eventueel de discussie aan te gaan. Komt erbij, ik heb per mail akkoord gegeven, dit is bindend... ik kreeg wel een koopovereenkomst opgestuurd waar niks van klopte, ik belde hierover en ze zeiden... laat maar zitten het is oké zo. Ik had alles op de mail staan dus ik vind dat opzich prima. Op de koopovereenkomst stond een ik stand die hoger was en geen aflever indicatie/vaste data. Ik kreeg na het ontbinden nog wel het verwijt dat hij uit vertrouwen hebben gehandeld omdat ik de overeenkomst nog geen eens heb opgestuurd, dit slaat voor mij eigenlijk de spijker op z’n kop waardoor ik nu de Sjaak ben dat ik niet mijn gewenste auto heb, maar wel een goed gevoel heb dat dit niet pluis aanvoelde. Tuurlijk zou ik die 6 weken kunnen wachten, ik loop een kleine kans op een groot financieel risico, maar wie zegt mij dat die auto over 6 weken wel geleverd word? Voor import moet een auto 3 maanden zijn en 1500 erop hebben om gunstig te importeren, over 6 weken zou die auto geen 3 maanden zijn. Dan zou die auto uitgaand van die 6 weken dus daar in het bedrijf 6 weken stil gaan staan... ik vraag me af waar ik op zit te wachten, we zijn overeen gekomen 2 tot 3 weken en voor Pasen. Onderbuik gevoel is daarom beslissend in deze geweest om de verkoper erop te wijzen dat hij niet aan de afgesproken termijn kan voldoen, hij is er ook mee akkoord gegaan trouwens met wat verwijten naar mij, maar ik zit niet fout, mij hun zelf.


Nog even over enkele reacties, ja ik ben een twijfelaar... ik denk over het algemeen goed na en plan ver naar voren, dit zorgt voor een ander wellicht wel eens alsof ik wat gek ben, dat mag maargoed.. door zo te plannen en aan te pakken kan ik wel een dergelijke auto kopen zonder ergens geld te moeten lenen.

m’n vrouw geeft aan, we houden de O3RS wel gewoon nog even, wanneer het moet kopen we dan wel gewoon wat. Ik zal daar nog eens over nadenken en twijfelen het is tot slot van rekening ook haar auto en de auto voor de vakanties, m’n eigen auto bestaat geen twijfel over.

bedankt voor de reacties verder, dit topic is helaas een beetje door mij uit de klauwen gelopen dus mag wel een slotje op. En wanneer ik weer wat tegen het lijf loop, meld ik wel als hetgeen voor de deur staat.

fijne dagen.
 

JeSko

Forumguru
Dat is duidelijk @Fmoon , en begrijpelijk, in eerste instantie zou ik zeggen ach joh wacht nog effe, maar met deze details erbij zou bij mij het gevoel ook niet goed meer zitten, annuleren is dan het beste.

Over dat twijfelen, ik ben ook zo, en als je niet meteen je geld over de balken smijt krijg je dat hier al eens te horen ( mijn BMW verhaal ), maar ach niet aantrekken, soms kost twijfelen je iets goeds en soms brengt het net iets goeds :thumbsup:ik meld soms ook wel eens wat sneller iets, en als het dan niet doorgaat zoals met die BMW heb je altijd wel mensen die wat negatiefs van je denken, maar ook hier geen Euro schuld en al helemaal niet aan een auto, plannen is goed, twijfelen kan twee kanten opwerken. Feit is wel, een O3 RS is een dikke bak waar velen van dromen, geen straf daarmee door te rijden ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan