Octavia 4 facelift voorstelling

JeSko

Forumguru
Morgen, op Valentijnsdag, word de nieuwe O4 facelift voorgesteld. Wat gaat de tijd snel... Nog 2 jaar overigens en dan komt de, al dan niet, uitsluitend volledig elektrische verkrijgbare Octavia 5 op de markt. Gek!

 

Herperduin

Forumguru
Heel dubbel allemaal. Aan de ene kant wil ik liefst een tijdloos design zoals de Octavia tot voor versie 4 was. Aan de andere kant vind ik de 4, en ik verwacht de facelift ook wel weer, erg mooi. Mooi maar wel minder tijdloos en daarmee weer minder lang “houdbaar” in mijn ogen. Alle technische snufjes leuk maar ik verdenk fabrikanten er ook van dat er bewust een beperkte levensduur op zit om zeker te zijn van inkomsten in toekomst.
 

leon-cupra

Forumguru
Weet al wat ik morgen moet kopen voor Valentijn :D:D

Madam is haar Passat na bijna een jaar zo beu als koude pap (en kan haar geen ongelijk geven) maja ze zal er nog 4j mee moeten doen, tenzij ze verandert van werk.
 

leon-cupra

Forumguru
De eerste vier letters zijn al juist @Herperduin .
Ach, heb nog verschillende namen voor haar hoor buiten Valentijn … Heks, Geldverslindster, Nagel-aan-mijn-doodskist …. :pardon:

Ps anders is het nog grote liefde hoor :deuk:
 

JeSko

Forumguru
Ook de nieuwe VRS is er, 20 pk sterker dan de pré facelift (260pk), enkel nog in TSI al dan niet hybride met DSG, de TDI is definitief begraven en de handbak ook.

skoda-octavia-rs-combi-2024-und-skoda-octavia-2024.jpg skoda-octavia-rs-2024-1.jpg skoda-octavia-rs-2024.jpg skoda-octavia-rs-combi-2024.jpeg.jpg
 

Smeeuwis

Donateur
Dat is dan vast en zeker 55k voor de RS versies. Ongetwijfeld zijn de minder heftige versies beduidend goedkoper. De prijzen beginnen nu bij zo'n 38k geloof ik en Skoda NL zal zeker beneden de 40K vanaf prijs willen blijven, in lijn met de concurrentie (VW Golf, Peugeot 308 e.d.). Overigens lees ik dat de RS sowieso niet naar NL gaat komen dus daar is men weer aangewezen op grijze import.

Wel een goede FL overigens, duidelijk zichtbaar en toch niet té extreem. Ik vind hem er op vooruit gegaan.
 

Herperduin

Forumguru
Ik vind hem er ook op vooruit gegaan maar in eerste instantie deed hij weer meer denken aan de Octavia 3. Weet niet precies waarom maar op eerste gezicht mijn gevoel. Lijkt op een of andere manier wat rustiger design dan de eerste 4. De combi doet op foto ook iets meer denken aan de superb. Het zijn allemaal foto’s en mijn eerste impressie. Ik verander echter op termijn nog wel eens van mening dus laat het op me inwerken. Er is voor mij in ieder geval nog ruimte om te dromen voor vulling van de oprit :geek:
 

leon-cupra

Forumguru
Zeer beperkte facelift. De vRS een stuk minder agressief op gemaakt. Veel te braaf voor een vRS. Nu niet dat ik in de markt zou zijn voor een vRS. Voor dat geld beginnen er ook andere alternatieven op te duiken.

Dus geen Octavia als Valentijncadeau voor de madam. Zullen het maar houden op een bloemetje en een etentje :pardon:
 

leon-cupra

Forumguru
Is een mooie evolutie maar bij een vRS zoek je net dat tikkeltje meer agressiviteit in het design (ik dan toch).
Dat is bij de pre facelift duidelijker aanwezig.
IMG_3402.jpeg
 

jesse_s93

Donateur
Precies mijn gedachte @Berghuis, het exterieur en de aandrijflijn (PHEV) van de huidige Octavia en het interieur van de facelift. (Groten)deels elektrisch rijden bevalt uitstekend. Oh ja, en de achterlichten van de facelift waarbij het dynamische knipperlicht gewoon recht is :)
 
Bovenaan Onderaan