Octavia-3 RS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet of de perforatie zo'n probleem is (ik denk afhankelijk waar ie zit), tenslotte krijgt de nieuwe eigenaar straks toch een kentekencard, dus als de gegevens nog leesbaar zijn, lijkt het me geen probleem.
 

sandurtjuh

Forumguru
Probleem is dat het gat over de controleletter heen zit (die is dus niet meer leesbaar (daarnaast voor zekerheid even met RDW gebeld)). Zekere voor onzekere toch maar nieuwe aangevraagd aangezien ik toch graag wil rijden vrijdag ;)
 

sandurtjuh

Forumguru
Nou, ik heb de auto nu een week en hij rijdt echt geweldig! Het enige waar ik in teleurgesteld ben is de DSG. De 1e en 2e versnelling trillen bij het optrekken, de 2e versnelling knalt erin (bijv filerijden), ik heb al een aantal malen verschillende schokken gevoelt. Daarnaast wanneer hij stil in de D staat, hoor ik een trillend geluid rechtsvoorin. Ik ben vandaag naar de dealer gereden en deze heeft heel even in de auto gezeten. Het trillende geluid heb ik nog niet vermeld, maar wel de problemen (lijkt mij namelijk niet normaal) met de 1e en 2e versnelling.

Woensdag moet hij een (of meerdere) dagen naar de dealer, dan gaan ze hem nakijken. Vandaag heeft de monteur de auto uitgelezen, geen fouten. Vorige keer was er iets met een recall (nieuwe software geloof ik dat hij zei) en dat dat ingeleerd moest worden. Maar het probleem is juist meer geworden, niet minder. Ondertussen hebben ze ook een melding gemaakt bij de importeur, neem aan PON toch? Dus ik ben benieuwd wat ze gaan doen en ik hoop dat het probleem weg gaat, want afgezien van de DSG op dit moment, ben ik verder tevreden over de auto.
 

ertromp

Forumguru
Klinkt als een versleten koppelingset in de dsg
Die update is het verwisselen van de synthetische voor minerale olie in het tandwielgedeelte en er wordt enigzins verbeterde software in de dsg module geladen
Met vcds of vcp is te bekijken in hoeverre de koppelingen versleten zijn maar die software heeft de dealert niet.
Mijn advies: zorg dat je er een nieuwe koppelingset in krijgt en laat zsm nieuwe software bij TVS Engineering laden. Als je dat tijdens de meeting in september diet krijg je korting!
 

sandurtjuh

Forumguru
@ertromp Zelf had ik al een beetje research gedaan en ook zoiets in gedachten.
Natuurlijk wacht ik eerst even de deskundigheid van de dealer af, ik hoop dat zij tot dezelfde conclusie komen.

Wat betreft TVS, daar was ik al aan over het twijfelen, maar dus met een eventuele nieuwe koppelingsset dus sowieso doen? Wat doet die nieuwe software precies?
 

ertromp

Forumguru
Zeker doen :D
Rijdt nu zelf bijna 2 jaar met aangepaste software en het bevalt prima.
Ruim gezegd: schakeldrukken worden aangepast en toerentallen voor opschakelen worden verhoogd naar wens.
Volg nu zelf het slijtage patroon met mijn VCDS / VCP software en de slijtage over deze periode is niet toegenomen
 

sandurtjuh

Forumguru
@Corné de Kluijver Ja, maar liever nu in garantie periode dan erna natuurlijk. Ik ben al wat research aan het doen. Hoe zit dat met dealer aanpassingen? Moet ik het doorgeven als DSG software is aangepast? En als ie gechipt (JD of TVS) is, handig om ook door te geven?
 

CDK

Forumguru
nadat de auto gechipt is en of de dsg aangepast is kan je het beste aangeven dat je geen enkele software update voor de aandrijflijn wenst te ontvangen en dit bij elk werkplaatsbezoek te herhalen ;)
 

sandurtjuh

Forumguru
Update: Ze gaan de koppelingsplaten vervangen, dus ik ben benieuwd hoe hij erna rijdt.

Ze vroegen me of de auto gechipt was. Nee ik zeg nog niet. Zegt ie, moet je ook niet doen want dan vervalt de garantie. Over welke garantie heeft hij het dan, de bovag garantie of heb ik nog ergens anders garantie op?

Ik ben in ieder geval blij met de bovag garantie zodat die platen zijn vervangen en hopelijk nog beter rijdt :D
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Ik heb in de fabrieksgarantietijd m'n auto laten aanpassen zowel DSG als chiptuning want ik wilde juist al die ellende als de garantie afgelopen is voorkomen. En ben blij dat ik het gedaan heb :D
 

Havana

Forumguru
Als je de software van de DSG NIET laat aanpassen bij (bijv.) TVS dan is de kans veel groter dat je aanspraak gaat maken op garantie... Dat de dealer tuning afraadt snap ik wel, want er lopen een heleboel prutsers rond (Ziptuning enzo) die de boel inderdaad naar de kloten helpen.

Ik zou meteen voor de combideal gaan (dus incl. tuning van de motor) want dan ben je in één keer klaar en zo'n 1.2 kan echt wel een schop onder z'n gat gebruiken ;)
 

sandurtjuh

Forumguru
Ik heb toch nog 2 vragen over de DSG (ben een normale automaat gewend):

- Het lijkt soms lang te duren voordat de DSG werkelijk in de R / achteruit staat; Dit duurt een seconde of 3, kan dat? Is dat normaal? Bij mijn vorige automaat, stond hij direct in de achteruit en kon ik direct achteruit rijden. Nu moet ik hem in de achteruit zetten, even paar seconden wachten en kan dan pas rijden.
- Wanneer er wordt geremd en bijvoorbeeld een bocht om gaat of gewoon weer wilt gas geven, lijkt het even een seconde of 2 te duren voordat het gas weer oppakt, is dat normaal?

Hoor graag wat mooi advies, aangezien hij weer even terug moet voor garantie voor het achteruitrijden -> remmen -> en dan knakken van de voorste ophanging.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan