Octavia 3 maakt bijzonder geluid...

Mijn Greenline staat inmiddels op 40.000km en bevalt overigens prima. Echter heb ik last van de volgende ''klacht''. Op het moment dat ik in een bocht naar links gas geef, veranderd het motorgeluid (alleen bij een bocht naar links, naar rechts veranderd er niks).

Het is lastig te omschrijven, maar ik heb het idee dat het motorblok kantelt. Het geluid wordt harder en droger/groffer.

Auto moet sowieso maandag naar de dealer, mijn zijn er mensen hier die dit zelfde probleem erkennen?
 
De mijne heeft dat ook, ik merk het vooral bij rotondes. Als je erop rijdt en naar links stuurt veranderd het geluid ook en vervolgens bij verlaten van de rotonde is het weg. Dealer heeft navraag gedaan zou bekend zijn, iets met aandrijfas hoes welke ergens langs schaaft.
 
Heb ik ook last van. Vind het erg goedkoop klinken. Als je op mooi stil asfalt rijdt en gaat slingeren, verandert het geluid ook met de stuurbewegingen mee. Naar link is herrie, naar rechts is stil.

Edit: betreft ook een Greenline.
 

auriga

Forumguru
Komt mij zeer bekend voor, greenline met 30k km.
Versnellingsbak bleek niet helemaal lekker in elkaar te zitten.
Opgelost na revisie van de bak (100% garantie)
 
Ik ga begin volgende week de bevindingen van andere forumleden delen met de dealer zeker die van auriga. Dan hopen dat ze bij mij ook een oplossingen vinden.
 
@wouterhil, jazeker is nog een ander topic hierover "rammelend geluid" daar wordt ook over de versnellingsbak gepraat.
Er zijn er dus meer waar de problemen zijn.
Van de dealer als wel begrepen dar er met de dsg versie van deze versnellingsbak vergelijkbare problemen zijn welke wel door de dealer gemaakt mogen worden van pon.
Als het bij de mijne ook de bak is dan hebben ander rijders ook wat aan een terugkoppeling, dan kunnen ze dat bij hun dealer aangeven.

Ik heb samen met chef werkplaats in andere octavia's gereden, die hadden het geluid helemaal niet, dit viel hem ook meteen op. Tevens vond ik dat de mijne nogal hakkerig schakeld tov de andere waar we in gereden hebben, die schakelden bijna boterzacht
 
Wat schakelen betreft heb ik beslist geen klachten. Ik kon mijn klacht ook herkennen in de klachten vanuit het topic "Lawaai uit het koppelinghuis bij filerijden".

Wat daar niet naar voren kwam en hier wel is de versterking van het geluid bij het naar links sturen.
 

oco1979

Forumguru
is dat een 5 of 6 bak dat we over praten?

Cardanas mag nergens tegen scheuren :pieker:

Zeker de hoes niet,deze een scheur in is,vet er uit en daarna water in en gewricht zal kapot gaan.


Rollement kan het ook nog zijn.
 
Hallo, ter info.
Garage had nog niks vernomen van pon ivm met de gemaakte meldingen over de geluiden van de versnellingsbak.
Nu gaan ze de bak enz uitelkaar halen op 22 oktober.
 

ehampols

Nieuw lid
Mijn Octavia had na 55.000 km dezelfde klachten en naar lang zoek door de dealer bleken het aan de homokineten te liggen. Deze zijn vervangen onder fabrieksgarantie, en de klachten waren over.
 

Gizzmo

Forumguru
Mijn auto staat sinds gister bij de garage ivm geluid uit versnellingsbak, denk zelf niet zo zeer de bak maar het differentieel. Kan hem vanmiddag ophalen als het goed is, weet ik ook meer.
Geluid deed zich overigens continue voor, en enkel afhankelijk van de gereden snelheid, welke versnelling maakte niet uit.
 

Bakkertje

Forumguru
Mij werd verteld door de dealer dat het normaal is, mijn Passat heeft dit ook en momenteel rijd ik tijdelijk in een O3 greenline die het ook heeft. Maar blijkbaar is het dus niet normaal..

Bij mij is het ook goed te horen op een rotonde en als je dan de koppeling intrapt is het geluid weg. Toch nog maar eens melding van maken..
 

Gizzmo

Forumguru
Bij mij was het altijd, een soort zingend/gierend geluid. veranderde alleen met de snelheid, toerental en/of versnelling maakte niet uit, bochten maakte niet uit.
Bleken lagers van differentieel en naaldlager van de 6e versnelling, laatste snap ik niet, gebruik me 6 nooit, , geluid zal ook enkel de lagers van het differentieel geweest zijn.
 
Bovenaan Onderaan